אל תפחד מהחושך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אל תפחד מהחושך
Don't Be Afraid of the Dark
מבוסס על Don't Be Afraid of the Dark עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי טרוי ניקסי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי גיירמו דל טורו, מרק ג'ונסון עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מתיו רובינס, גיירמו דל טורו עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'יל בילקוק
שחקנים ראשיים קייטי הולמס
גאי פירס
ביילי מדיסון
ג'ק תומפסון
מוזיקה מרקו בלטרמי
באק סנדרס
צילום אוליבר סטייפלטון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, מקסיקו, אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה מירמקס
Gran Via
Tequila Gang
חברה מפיצה FilmDistrict
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 26 באוגוסט 2011
משך הקרנה 99 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $25,000,000
הכנסות $36,993,168
הכנסות באתר מוג'ו dontbeafraidofthedark
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אל תפחד מהחושךאנגלית: Don't Be Afraid of the Dark) הוא סרט אימה משנת 2011 שנכתב על ידי גיירמו דל טורו ומת'יו רובינס ובוים על ידי טרוי ניקסי. בסרט מככבים קייטי הולמס, גאי פירס וביילי מדיסון. הסרט הוא חידוש לסרט טלוויזיה של ABC בעל אותו שם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באחוזת בלקווד במחוז פרובידנס, רוד איילנד, הצייר הנודע לורד בלקווד מזמן את מנהלת משק הבית שלו למרתף והורג אותה עם פטיש ואזמל. הוא מסיר את שיניה ומציע אותם ליצורים מסתוריים שנמצאים למטה בבור אפר בתוך האח הישן; אך היצורים דורשים את השיניים של הילדים. בלקווד מתחנן שיחזירו את הבן החטוף שלו, אך הוא נגרר לתוך בור האפר על ידי היצורים.

בהווה, סאלי בת ה-8 מגיעה לרוד איילנד כדי לחיות עם אביה אלכס וחברתו קים, ששניהם משפצים את אחוזת בלקווד כדי למכור אותה עבור הלקוח שלהם מר ג'קובי. סאלי בדיכאון בגלל שאימה הכריחה אותה לעבור לחיות עם אלכס. בלילה הראשון לשהותה בבית, הלחן המתנגן של מנורת הלילה שלה בצורת קרוסלה, מעירה את היצורים בבור האפר. למחרת, כשסאלי משוטטת בשטח היא מוצאת צוהר של מרתף נסתר. אחד הפועלים שמשפצים את הבית, מר האריס, מזהיר אותה, ואת אלכס וקים, לא להסתובב במרתף, למרות שהם עושים זאת בכל מקרה. סאלי מתעניינת באח האטום שבו היא שומעת את היצורים קוראים בשמה ועוקבת אחר הקולות המסתוריים.

סאלי פותחת את האח כדי לפגוש את היצורים ומוצאת אחת מהשיניים של עוזרת הבית . היצורים מתגלים במהרה כעוינים, הם גונבים את סכין הגילוח של אלכס וחותכים את בגדיה של קים. אלכס מאשים מיד את סאלי.בעיקר לאחר שהוא מוצא מטבע כסף מהמאה ה-19 ברשותה, (את המטבע מצאה מתחת לכרית אחרי שהשן נעלמה.) אלכס וקים נוסעים לעיר לנסיעת עסקים וסאלי מתגנבת למרתף לדבר עם היצורים, אבל האריס מסלק אותה ומנסה לאטום את האח. היצורים יוצאים ופוצעים אותו באכזריות עם כליו והוא מתאשפז. מפגשיה המפחידים יותר ויותר של סאלי עם היצורים גורמים לאלכס לקרוא למטפל שידבר עם סאלי, שמציירת ציור של אחד היצורים ,שתקפו אותה מתחת לסדינים שלה.

קים מבקרת את האריס בבית החולים. הוא אומר לה למצוא יצירות אמנות שלא פורסמו של לורד בלקווד בספרייה המקומית. הספרן מראה לה את יצירות האמנות, שבאחת מהן מצויר יצור שמתואר כפיית השיניים, ומצוין כי מדי פעם הוא לוכד אדם והופך אותו לאחד משלהם. קים ממהרת הביתה בעוד סאלי מותקפת שוב על ידי היצורים באמבטיה. קים מוצאת את ציור הקיר הנסתר שצייר לורד בלקווד במרתף, הציור מתאר את בנו נטרף על ידי היצורים. קים מתעמתת עם אלכס וטוענת נגדו שהוא מעוניין יותר באירוח מר ג'קובי וחבריו לארוחת ערב, מאשר להגן על בתו. הוא סוף סוף מבין את מה שקורה כאשר סאלי נלכדת בספרייה על ידי היצורים, אבל היא הודפת אותם בעזרת פלאש המצלמה שלה .

אלכס וקים מחליטים לעזוב את הבית יחד עם סאלי, אבל היצורים אורבים להם ומצליחים לתפוס ולגרור את סאלי למרתף . קים מתעוררת ומתעמתת איתם, ומשחררת את סאלי רק כדי להיתפס בחבלים ורגלה נשברת. היצורים גוררים את קים לתוך האח בדיוק כשאלכס מגיע וקים נעלמת. סאלי ואביה מתאבלים על אובדנם. הם עוזבים את האחוזה. זמן מה לאחר מכן, שניהם חוזרים לאחוזה הנטושה כדי להשאיר שם ציור של קים, אבל משב רוח מעיף את הציור לתוך האח של היצורים, שם קים (שעכשיו הפכה לאחת מהיצורים) נשמעת משכנעת את היצורים לשכוח מסאלי ולחכות לאחרים שיבואו, בטענה שיש להם "כל הזמן שבעולם".

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]