אמונה (פסל)

אמונה
פסל "אמונה", אלכסנדר ליברמן
פסל "אמונה", אלכסנדר ליברמן
מידע כללי
פַּסל אלכסנדר ליברמן עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך יצירה 1984 עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקה וחומרים בטון, מתכת עריכת הנתון בוויקינתונים
נתונים על היצירה
מיקום מחלף שער מזרח
קואורדינטות 31°48′01″N 35°14′00″E / 31.80014°N 35.2334°E / 31.80014; 35.2334
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אמונה, (באנגלית: Faith) (ולעיתים מכונה הפסל הלבן) הוא פסל סביבתי רחב ידיים שתוכנן על ידי הפסל היהודי אמריקאי אלכסנדר ליברמן (Alexander Liberman) והוקם ב-1984. הפסל ניצב בקצה מדשאה רחבה ("גן הפסל הלבן") בסמוך לצומת הגבעה הצרפתית ומעט לפני "גשר הגבעה הצרפתית" ומלון דן ירושלים, בין השכונות גבעת המבתר והגבעה הצרפתית בירושלים, בהצטלבות הכבישים שדרות בר-לב, שדרות לוי אשכול ודרך שכם.

אלכסנדר ליברמן (19121999) פיסל פסלים רבים בסגנון גאומטרי, ופסל זה הוא מהמפורסמים שביצירותיו. הפסל בנוי ממספר אלמנטים בעלי צורות גאומטריות שונות המחוברות זו לזו בצורה בה הפסל נראה שונה מכל זווית. באופן זה ביקש האמן להביע את הפסיפס האנושי המורכב והחיבור המשותף בין כל הדתות והמגזרים בעיר ירושלים מתוך האמונה המשותפת באל, ומכאן ניתן לו שמו, "אמונה". הוא העניק אותו במתנה לעיריית ירושלים וזו מתחזקת אותו בקביעות, לצד הפארק שסביבו. הפסל עשוי מבטון וממתכת.

הפסל מסמל את המעבר לירושלים הצפונית, ומיקומו היווה ציון סמלי לצומת המכונה "צומת הגבעה הצרפתית" או "צומת בר-לב", שבו התרחשו פיגועים ומתקפות טרור במהלך השנים, בעיקר במהלך האינתיפאדה השנייה. הכיכר שבה הוצב הפסל קרויה על שם ריצ'רד מיינרצהגן.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אמונה בוויקישיתוף