אמילי וורן (ציירת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמילי וורן
Emily Warren
לידה 1869
אקסטר, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 28 ביוני 1956 (בגיל 87 בערך)
Dunrobin, קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אמילי וורן ( באנגלית: Emily Warren‏: 18691956) הייתה אמנית ומאיירת קנדית-בריטית. היא עבדה בדיו, צבעי מים, שמן, גואש וגרפיט. הנושאים החביבים עליה כללו גנים, נוף, פנים וחוץ של מבנים.

קריירה מוקדמת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרי וורן, הצבת הצבעים הקנדים במנזר וסמיניסטר

היא למדה קורס אדריכלות על ידי סר בניסטר פלטשר. היא סיימה את לימודיה בשנת 1887 בגיל 18, בקולג' המלכותי לאמנות, דרום קנזינגטון. בשנת 1897 קיבלה את תעודת מאסטר לאמנות מאותה מכללה. היא למדה גם ביולוגיה, בוטניקה וגאולוגיה. היא עברה לקנדה בשנת 1919 והתגוררה באוטווה, אונטריו. היא התגוררה במונטריאול, קוויבק בין השנים 1928 ל -1934.

היא נפטרה בדונרובין, אונטריו בשנת 1956.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היא הייתה חברה באגודה המלכותית של אמנים בריטים, באגודה המלכותית לציירי צבעי המים, באגודת האמנויות הישנה דאדלי, בחברה לאמנויות אברדין ובחברה לאמניות. היא הייתה חברה בוועדה לשימור אנדרטאות בלונדון.

הגלריה הלאומית של קנדה רכשה את ציור השמן הגדול שלה ״הצבעים הקנדיים״ והציבה אותו על אנדרטת וולף במנזר וסטמינסטר. בשנת 1921 הוזמנה על ידי סר רוברט בורדן להגיע לקנדה כדי להשלים שתי עבודות גדולות ציור שמן שכותרתו "מחווה קנדה, המלחמה הגדולה 1914–1919" ו"הצבת הצבעים הקנדיים על אנדרטת וולף במנזר וסטמינסטר".[1] ציורי המחווה בקנדה נתלו בתחילה בבנייני הפרלמנט, ועברו לאולם הזיכרון של המכללה הצבאית המלכותית בקנדה בקינגסטון, אונטריו מאז 1947.

השנים האחרונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

היא טיילה וציירה בקולומביה הבריטית, בלגיה, סקוטלנד וצרפת. היא הציגה באנגליה. היא העבירה הרצאות בקנדה בשנות העשרים והשלושים שאוירו על ידי שקופיות זכוכית בצבעי יד ושחזרו ציורים משלה. מחצית משקופיות נמצאות בספריית הספרים הנדירה של תומאס פישר, אוניברסיטת טורונטו, יחד עם אוסף נרחב של התכתבויות, הערות הרצאה וחומר ביוגרפי.

היא קיימה מכירה שנתית של צבעי מים באוטווה. היה ביקוש לציוריה בקנדה, אנגליה ויבשת אירופה.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אמילי וורן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]