אנה ריצ'רדס ברוסטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנה ריצ'רדס ברוסטר
לידה 3 באפריל 1870
גרמנטאון, פילדלפיה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1952 (בגיל 81 בערך)
סקרסדייל, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות ידועות A New Alice in the Old Wonderland עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנה ריצ'רדס ברוסטראנגלית: Anna Richards Brewster ‏; 1870 - 13 באוגוסט 1952) הייתה ציירת אמריקאית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היא נולדה בשכונת גרמנטאון בפילדלפיה, פנסילבניה. הוריה היו המשוררת והמחזאית אנה מטלאק וצייר הנוף ויליאם טרוסט ריצ'רדס. אחד מאחיה, תיאודור ויליאם ריצ'רדס, זכה בפרס נובל לכימיה בשנת 1914.

היא למדה בבית הספר לאמנות קאולס בבוסטון, שם זכתה במלגה ראשונה בכיתות ציור לנשים בשנת 1888, וכן אצל ויליאם מריט צ'ייס וג'ון לפרג בליגת הסטודנטים לאמנות בניו יורק בשנת 1890.[1] בשנת 1890 היא זכתה בפרס דודג' שהוענק על ידי האקדמיה הלאומית על התמונה הטובה ביותר שציירה אשה אמריקאית בכל גיל. הציור הזוכה אבד.[2] היא נסעה לאירופה מעת לעת בין השנים 1890 ל־1895, וציירה לצד אביה באנגליה, אירלנד וסקוטלנד, ולמדה באקדמיה ז'וליאן בפריז.[3] בשנת 1896 עברה להתגורר בלונדון למשך תשע שנים, הקימה סטודיו בצ'לסי והציגה ארבע פעמים באקדמיה המלכותית לאמנויות.

ברוסטר איירה כמה פרסומים בשיתוף עם אמה אנה מטלאק לאורך כל שנות ה -90, כולל "אליס בארץ הפלאות" וספרים נוספים. הצלחתם של פרסומים אלה הובילה לה עבודה באיור המהדורה משנת 1906 של תולדות הקומיקס באנגליה של ביל ניי (1896).[4]

שער אחד הספרים על עבודותיה שכתב בעלה, 1912

בשנת 1905 היא התחתנה עם פרופסור לספרות ויליאם טני ברוסטר, אשר עודד אותה להמשיך לצייר. בני הזוג טיילו רבות באירופה, צפון אפריקה, מצרים, ארץ ישראל, סוריה וארצות הברית. התפוקה המקצועית הפעילה שלה הואטה לאחר מות בנה הצעיר, הרברט, בשנת 1910, אולם היא המשיכה לצייר נופים, להציג עבודות ולהשתתף בקהילות אמנותיות.

היא הייתה חברה מייסדת באגודת האמנות של סקרסדייל, וכיהנה כסגנית הנשיא הראשונה והייתה חברה בהתאחדות הלאומית לציירות ופסלים. במהלך שנות העשרים של המאה העשרים היא ביצעה עבודות נוספות, כולל כרזה של מלחמת העולם הראשונה שהופצה בתפוצה ארצית על ידי הצלב האדום, וכן סדרה של שמונה דיוקנאות של פרופסורים באוניברסיטת קולומביה. בתקופה זו היו לה גם כמה תערוכות יחיד בגלריות האמנות בניו יורק, והמשיכה להציג מעת לעת באקדמיה הלאומית עד 1935.

ברוסטר נפטרה בבית בסקרסדייל, ניו יורק, ב־13 באוגוסט 1952.

הותירה אחריה בעל ואחות אחת.

מורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנה ריצ'רדס ברוסטר הייתה בין האמניות הבינלאומיות המצליחות ביותר בזמנה, אך שמה נשכח במידה רבה. עם מותה בשנת 1952 אורגנו תערוכות זיכרון במוזיאון העיר ניו יורק, במכון באטלר לאמנות אמריקאית ובמוזיאון לאמנות בג'ורג'יה. בעלה נתן עבודות רבות למוסדות ציבוריים ופרטיים, ופרסם סדרה של ארבעה ספרים המפרטים את חייה ואמנותה. היא ידועה בפסלים ואיורים וכן בציורים שנמצאים במוזיאונים ובאוספים פרטיים ברחבי ארצות הברית ואירופה.

כמו אמנים אמריקאים רבים בתחילת המאה העשרים, ברוסטר יצרה ציורים של סצנות ממסעותיה. במהלך שנות השבעים של המאה העשרים נכללה עבודתה בכמה תערוכות שלאחר המוות לצד ציוריו של אביה ויליאם טרוסט ריצ'רדס, כולל באקדמיה לאמנויות בפנסילבניה ובמוזיאון לאמנות אמריקאית.

בעשורים האחרונים חלה התעניינות קלה בעבודותיה, כולל תערוכת יחיד במוזיאון לאומנות בניופורט בשנת 1985, ותערוכת יחיד גדולה בשנת 2008 שנדדה בין מוזיאון נהר ההדסון, מכון באטלר לאמנות אמריקאית ומוזיאון מטרופוליטן פרזנו. הקטלוג לתערוכה בשנת 2008, בעריכתה של יהודית קפקא מקסוול, הכיל מאמרים ביוגרפיים נרחבים, כמו גם הערכות על חייה ועבודותה בהקשר של אמניות נשים ויקטוריאניות בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנה ריצ'רדס ברוסטר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Richards Brewster, Anna; Tenney Brewster, William (1954). A Book of Sketches. p. 10.
  2. ^ Dodge Prize Certificate, 1890, Brewster family papers (AAA), reel 3796, frame 0224.
  3. ^ William Tenney Brewster (ed) A Book of Sketches by Anna Richards Brewster, 1954–57
  4. ^ Brewter McClatchy, Susan (2008). Maxwell, Judith (ed.). Anna Richards Brewster American Impressionist. Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press. pp. 11
  5. ^ Brewster, Anna Richards; Maxwell, Judith Kafka; Hudson River Museum; Butler Institute of American Art; Fresno Metropolitan Museum of Art, History, and Science (2008-01-01). Anna Richards Brewster, American impressionist. Berkeley: University of California Press.