ויליאם טרוסט ריצ'רדס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויליאם טרוסט ריצ'רדס
William Trost Richards
לידה 3 ביוני 1833
פילדלפיה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 8 בנובמבר 1905 (בגיל 72)
ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה בית הקברות לורל היל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האקדמיה לאמנויות היפות בפנסילבניה עריכת הנתון בוויקינתונים
זרם באמנות אסכולת נהר הדסון עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Anna Matlack Richards עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים אנה ריצ'רדס ברוסטר, תיאודור ויליאם ריצ'רדס, Eleanor French Price עריכת הנתון בוויקינתונים
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויליאם טרוסט ריצ'רדסאנגלית: William Trost Richards‏; 14 בנובמבר 1833 - 8 בנובמבר 1905) היה אמן נוף אמריקאי.[1] הוא היה קשור הן לאסכולת נהר ההדסון והן לתנועה הפרה-רפאלית האמריקאית.[2]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאם טרוסט ריצ'רדס נולד ב־14 בנובמבר 1833 בפילדלפיה, פנסילבניה. ב־1846 וב־1847 למד בבית הספר התיכון המרכזי המקומי. בין השנים 18501855 למד במשרה חלקית אצל האמן הגרמני פאול ובר, בזמן שעבד כמעצב ומאייר עבודות נוי ממתכת. התערוכה הציבורית הראשונה של ריצ'רדס הייתה חלק מתערוכה בניו בדפורד, מסצ'וסטס, שאורגנה על ידי האמן אלברט בירסטדט בשנת 1858.[3]

בשנת 1862 הוא נבחר לעמית של האקדמיה הלאומית לעיצוב ונבחר לאקדמאי בשנת 1871. בשנת 1863 הוא הפך לחבר באגודה לקידום האמת באמנות. בשנת 1866 הוא נסע לאירופה לשנה אחת. עם שובו ובמשך שש השנים הבאות, בילה את הקיץ בחוף המזרחי.

בשנות ה-70 של המאה ה-19 הוא הפיק נופים רבים בצבעי מים של ההרים הלבנים, וכמה מהם נמצאים כעת באוסף של מוזיאון המטרופוליטן לאמנות. ריצ'רדס הציג באקדמיה הלאומית לעיצוב בין השנים 1861 עד 1899,[4] ובאגודה לאמנות בברוקלין בין השנים 1863 עד 1885.

בשנת 1881 הוא בנה בית בג'יימסטאון, רוד איילנד, שם התגורר ועבד עד סוף חייו.

הוא נפטר ב־17 באפריל 1905 בניופורט, רוד איילנד.

סגנון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריצ'רדס דחה את הגישה הרומנטית והמסוגננת של ציירי נהר ההדסון האחרים ובמקום זאת התעקש על ביצוע ריאליסטי מוקפד. ציוריו את ההרים הלבנים, הם כמעט כמו צילומים בריאליזם שלהן. בשנים מאוחרות יותר צייר ריצ'רדס כמעט אך ורק בצבעי מים.

עבודותיו מוצגות במוזיאונים אמריקאיים חשובים רבים, כולל הגלריה הלאומית, מוזיאון סנט לואיס, מוזיאון סמית'סוניאן לאמנות אמריקאית (SAAM), וודסוורת' אתנאום, מוזיאון פילדלפיה לאמנות, הגלריה לאמנות של אוניברסיטת ייל (YUAG), המוזיאון לאמנויות יפות בבוסטון (MFA Boston), מוזיאון פוג באוניברסיטת הרווארד, מוזיאון ברוקלין לאמנות, מוזיאון תיסן בורנמיסה, מוזיאון קריסטל ברידג'ס לאמנות אמריקאית ועוד.

גם בתו אנה ריצ'רדס ברוסטר הפכה לציירת.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]