ארגון הפשע נחודקינסקאיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ארגון הפשע נחודקינסקאיה או ארגון הפשע וופסובסקאיהרוסית: Находкинская организованная преступная группировка) הוא ארגון פשע גדול, שפעל בשנים 1992–1994 בשטח העיר נחודקה, שברוסיה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייסדי ארגון הפשע, יורי דוידקין ואנדריי ויטיראילוב, בכינוי "וופס", שוחררו מכלא בשנת 1992. בשנת 1988 נגזרו עליהם 8 שנות מאסר כל אחד, אך מסיבות לא ידועות ריצו שלוש שנים בלבד. לדוידקין ולויטיראילוב היה שם גדול בעולם הפשע.

דוידקין וויטיראילוב היו ילידי נחודקה. כשחזרו לעיר הולדתם, הם גילו שבמהלך הזמן שחלף מאז ששהו בכלא הרבה השתנה – בכל מקום היו חנויות וחברות פרטיות, מכוניות זרות, היה מספר עצום של ספינות סחר זרות בנמל, סינים וקוריאנים פתחו את אוהליהם בכל מקום.

מנהיג ארגון פשע מצ'צ'ניה, שנועדה להפוך לאויב העיקרי לארגון הפשע של אנדריי ויטיראילוב, היה אסלנבק חטוייב, איש משכיל למדי בעל השכלה גבוהה במומחיות "היסטוריון". בסוף שנות השמונים הוא עבר מעיר גרוזני לנחודקה, רכש נדל"ן והעביר לשם קרובי משפחה רבים. עד מהרה, כאשר נוצר אזור כלכלי חופשי בנחודקה על ידי צו של הסובייט העליון של ברית המועצות, חאטוייב היה הראשון שהשתלט על נמל הים של העיר, כמו גם על רוב חברות המסחר והמתווך. כתוצאה מכך, חלק ניכר מחיי העסקים של נחודקה, שדרכו עברו סכומי כסף אדירים, הגיע לידי הגולים מקווקז.

בדצמבר 1992 אירע העימות הראשון בין אנשי וופס וחטוייב. אז ירו הרוצחים האלמונים במקורביו הקרובים של האחרון. הרצח לא פוענח.

בסתיו 1993 הגיעה הקרב המכריע בין הארגונים. בתחילה נזרקו לבית של חטוייב רימונים, אך הבעלים ניצל, ולאחר מכן הקיף אותו בגדר של שלושה מטרים.

במשך מספר חודשים בשנת 1994, ארגון הפשע של ויטיראילוב שלט למעשה בחיי העיר נחודקה.

בפברואר 2003 גזר בית המשפט 9 שנות מאסר על ויטיראילוב. הצדדים לא ערערו על פסק הדין. בשנת 2010, המנהיג לשעבר של ארגון הפשע השתחרר והפך לאיש עסקים[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]