לדלג לתוכן

ארמיטרון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארמיטרון
Armitron
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 1975–הווה (כ־49 שנים)
מיקום המטה Little Neck עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.armitron.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
שעון ארמיטרון אוטומטי.

ארמיטרוןאנגלית: Armitron) הוא מותג שעונים המיוצר על ידי תאגיד א. גלוק (אנ') היושב בליטל נק שבמדינת ניו יורק.[1] החברה נוסדה ב-1975 על ידי יוג'ין גלוק, שורד שואה. מאז 1999 מחזיקה ארמיטרון בנתח השוק החמישי בגודלו למותג בארצות הברית.[2]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עת יוסדה החברה, היה תאגיד א. גלוק חלק מתאגיד ארמין. החברה התמחתה בייצור שעוני LED דיגיטליים בעלי חמש פונקציות (שעות, דקות, שניות, תאריך ויום). השם "ארמיטרון" הוא הלחם של מילים "ארמין" ו"אלקטרוניקה". החברה השתמשה בעיקר בגופי שעונים שיוצרו בשווייץ וברצועות מתוצרת הונג קונג. השעונים הורכבו במפעל ייעודי בארלינגטון בטקסס.

בסוף שנות ה-70 נפרדו תאגיד א. גלוק ותאגיד ארמין. תאגיד א. גלוק הפך לחברה פרטית ושמר על המותג "ארמיטרון". עם התפתחות הטכנולוגיה החליפו מסכי ה-LCD את מסכי ה-LED, ויחד עם מנגנוני קוורץ מתוצרת יפן ייצרה החברה שעונים עמידים ומדויקים. בהמשך דרכה הוסיפה החברה לשעוניה פונקציות נוספות כמו שעון מעורר וכרונוגרף.

במהלך שנות ה-80 הפכה ארמיטרון מזוהה עם ספורטאים מקצועיים וקבוצות ספורט מקצועיות עימן יצרה קשרים. בין הספורטאים ששיתפו פעולה עם החברה היו ג'רי רייס, בומר אסיאסון (אנ'), דריל סטרוברי (אנ'), דווייט גודן (אנ') ולארי בירד. בנוסף, ארמיטרון היא ספונסרית רשמית של הניו יורק יאנקיז.

החברה הייתה הספונסרית הרשמית של הריצה המקורית של "American Gladiators" (אנ'), ובשנת 2021 הפכה לספונסרית של השעון ביאנקי סטדיום,[3]

נכון לשנת 2024 מייצרת החברה מגוון רחב של שעוני קוורץ ושעונים אוטומטיים לגברים ולנשים.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Barmash, Isadore (17 בנובמבר 1991). "All About Watches". New York Times. נבדק ב-2008-08-20. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ David W. Conklin, ed. (2006). Cases in the Environment of Business. Ivey Casebook Series. Thousand Oaks, California: Sage Publications, Inc. pp. 63. ISBN 1412914361.
  3. ^ Mike Vaccaro (2006). Emperors and Idiots. New York: Random House, Inc. p. 1. ISBN 0767919106.