בנות הים של מקו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בנות הים של מקו
Mako: Island of Secrets
Mako Mermaids
Secret of Mako Island
מבוסס על H2O עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סדרת טלוויזיה קומית, דרמת נעורים, סדרת טלוויזיה פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים Jonathan M. Shiff
שחקנים לוסי פריי, וויאט ג'קסון, איימי ראפל, צ'אי רומרואן, איזבל דוראנט, אלי ברטרם, ג'מה פורסית', אלכס קיוביס, לינדה נגו
ארץ מקור אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 68 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית מקור H2O (סדרת טלוויזיה)
הפקה
מפיק ג'ונתן מ. שיף עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה ZDF, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 26 דקות
שידור
רשת שידור Network Ten
Eleven
רשת שידור בישראל HOT VOD Young
פורמט (תמונה) SDTV‏ 576i
פורמט (קול) סטריאו
תקופת שידור מקורית 26 ביולי 201328 באוגוסט 2016
תקופת שידור בישראל 13 באפריל 201630 ביוני 2016
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בנות הים של מקו היא סדרת נעורים אוסטרלית בעלת שלוש עונות. ספין אוף לסדרה "H2O".

העונה הראשונה שודרה באוסטרליה מה-26 ביולי 2013 עד ה-12 בינואר 2014, בארצות הברית שוחררה כולה בנטפליקס ב-26 ביולי 2013, ובישראל שוחררה כולה ב-HOT VOD Young ב-13 באפריל 2016.

העונה השנייה שודרה באוסטרליה מה-15 בפברואר 2015 עד ה-9 באוגוסט 2015, בארצות הברית שוחרר חצייה הראשון ב-13 בפברואר 2015 וחצייה השני ב-29 במאי 2015, ובישראל שוחררה כולה ב-30 ביוני 2016.

העונה השלישית שודרה באוסטרליה מה-15 במאי 2016 עד ה-28 באוגוסט 2016, בארצות הברית שוחררה כולה ב-27 במאי 2016, ובישראל שוחררה כולה ב-30 ביוני 2016.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1

שלוש בתולות ים הכניסו בטעות נער אנושי לבריכת הירח והוא הפך לבן ים. הלהקה נידתה אותן עד שימצאו דרך להיפטר מהזנב של הנער.

עונה 2

זאק מוצא חדר קסום ומיוחד של בני ים, בעונה זו מצטרף בן ים נוסף ו2 בתולות ים חדשות לאחר שהקודמות עזבו כדי לחפש אחר להקה חדשה.

עונה 3

בת הים השלישית גם עוזבת את הסדרה, בנוסף בת ים סינית מגיעה אל האי מקו ומושכת אחריה דרקון מים אימתני המאיים על האי מקו ועל כל בנות הים.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • זאק בלייקלי (צ'אי רומרואן) (כל העונות) - זאק הוא נער אנושי שהפך בטעות לבתול ים. סירנה, ניקסי ולילה מנסות לגרום לו לאבד את הכוחות שלו אך לא מצליחות ונכשלות. לאט לאט הן נהנות איתו ומוותרות על לנסות לקחת לו את הכוחות. בעונה השנייה הוא מגלה שהוא אח של מימי, והוא בתול ים מאז שנולד ואמא שלו הטילה עליו כישוף שיהפוך אותו לבן אדם כדי להגן עליו, אך שהוא נכנס לבריכת הירח הקסם שלה היה חזק כל כך עד שביטל את הכישוף. בעונה השלישית זאק מגלה שאמו חיה. החברה של זאק היא איווי והחבר הכי טוב שלו הוא קאם. בסוף העונה השלישית מימי וזאק מגלים כי אמם נלכדה על ידי לחש מיוחד שהפך אותה לדרקון. לקראת סוף הפרק האחרון הם משחררים אותה מהלחש ומתאחדים איתה. זאק מחליט לספר להוריו המאמצים את סודו.
  • סירנה (איימי ראפל) (עונות 1–2) - סירנה היא בתולת ים מלידה. בעלת קול יפיפה, היא טובת לב וגם יפה מאוד. אחרי שהלהקה נידתה אותה היא נאלצה להיפרד מאחותה אקוואטה. אחותה נותנת לה את טבעת הירח שלה כמזכרת. היא מאוהבת בדייוויד והם הופכים לזוג, היא שרה כזמרת בבית הקפה שלו. בעונה השנייה היא ודייוויד מתקרבים יותר ויותר עד שבסוף העונה היא מגלה לו שהיא בתולת ים ובעונה השלישית יצאה לחופשה עם אחותה שלה להוואי.
  • לילה (לוסי פריי) (עונה 1) - לילה היא בתולת ים מלידה. היא אחראית מאוד ויכולה להיות גם מאוד שתלטנית ולא כיפית. היא רצינית בנוגע למשימה שלהן, להיפטר מהזנב של זאק. יש לה חילוקי דעות רבים עם ניקסי, בעוד שסירנה מנסה לגשר ביניהן. לקראת סוף העונה הראשונה, מתפתחים בינה לבין זאק רגשות שלא מתממשים בשל עזיבתה בתום העונה.
  • ניקסי (וויאט ג'קסון) (עונה 1) - ניקסי היא בתולת ים מלידה. היא כיפית אך מדי פעם יכולה להיות שתלטנית. היא אוהבת לעשות צרות. יש לה חילוקי דעות רבים עם לילה, בעוד שסירנה מנסה לגשר ביניהן. במהלך העונה הראשונה קאם מנסה להתחיל איתה אך היא לא מעוניינת בו.
  • איווי מקלארן (ג'מה פורסית') (משנית בעונה 1, ראשית בעונות 2–3) - איווי היא בת אדם. וחברתו של זאק. יש לה חנות בגדים בבית הקפה של דייוויד. כשזאק הפך לבתול ים והסתיר זאת ממנה, היא חשדה שהוא התחיל לצאת עם לילה. לקראת סוף העונה הראשונה היא מגלה שזאק בתול ים כשבא להציל אותה. חברתה הטובה ביותר היא קארלי. בעונה השנייה מימי ואונדינה מנסים לגרום לזאק לאבד את כוחותיו ואיווי שוחה לבריכת הירח להציל אותו אך הופכת לבתולת ים בטעות. תחילה סבלה בשל היותה בתולת ים אך עם הזמן היא התרגלה לזה הצילה את בתולות הים ואבן הקלשון וראש מועצת בתולות הים העניקה לה טבעת ירח, היא ובעונה השלישית היא מתחילה ללמוד על השימוש בה. העונה השלישית זאק ניסה להילחם עם דרקון המים ואיווי ניסתה להגן עליו ואיבדה את הכוחות שלה ואת הזנב שלה.
  • מימי (אלי ברטרם) (עונות 2–3) - מימי היא בתולת ים מלידה וחברתה הטובה ביותר של אונדינה. מימי היא בתולת ים צפונית, שעברה ללהקה הדרומית ביחד עם חברתה אונדינה. בשל היותה מלהקה אחרת, היא מתמחה בהכנת שיקויים וקסמים צפוניים, ואליה פונות הבנות לעזרה עם קסם. במהלך העונה השנייה היא מתחילה לעבוד בפארק הימי, ומתאהבת בכריס, ממש לפני שהוא נוסע לארצות הברית לעבור את ההכשרה שלו, אך בעונה השלישית הוא חוזר והם מתחילים לצאת. במהלך העונה השנייה היא מגלה כי היא אחותו של זאק, והם הופרדו בלידתם על ידי אימם נריסה. בסוף העונה השלישית מימי וזאק מגלים כי אמם נלכדה על ידי לחש מיוחד שהפך אותה לדרקון. לקראת סוף הפרק האחרון הם משחררים אותה מהלחש ומתאחדים איתה .
  • אונדינה (איזבל דוראנט) (עונות 2–3) - אונדינה היא בתולת ים מלידה וחברתה הטובה ביותר של מימי. היא נוהגת לעיתים בשתלטנות, אך היא גם ידועה להיות שטותית וכיפית, וחברה טובה. היא מגוננת על מימי, ובעונה השלישית לומדת לשחרר את הרצועה. במהלך העונה השנייה היא מתחילה לצאת עם אריק, בתול ים בעצמו, אך לאחר שמבינה שתמיד יהיה משהו שהוא יעדיף יותר ממנה היא נפרדת ממנו. בעונה השלישית מגיעה ווילן, בתולת הים החדשה, ואונדינה לא מגלה כלפה אהדה, שכן הן נוהגות לריב באופן קבוע, אך בסופו של דבר משלימות. בסוף העונה השלישית היא עוזבת לסין עם ווילן.
  • ווילן (לינדה נגו) (עונה 3) - ווילן היא בתולת ים מלידה. היא מאוד חכמה, אמיצה וחזקה והיא נולדה בשנחאי סין. בהתחלה אונדינה לא מחבבת אותה בשל היותה פזיזה ולא נאמנה ללהקה הדרומית, אך עם הזמן הן לומדות להתגבר על ההבדלים. היא מהלהקה מהמזרח שהושמדה על ידי דרקון ים אכזרי בליל ירח מלא. ווילן נתקלת בו ובורחת לבית של ריטה ומביאה את הדרקון יחד איתה, ובכך גורמת סכנה לכולם. בשל ניסיונה לחסל את הדרקון היא גורמת לאיבוד הכוחות של איווי, דבר המחמיר את הקשר שלה עם אונדינה, אך הן הופכות להיות חברות בסוף העונה.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קאם מיטשל (דומיניק דאוצ'ר) (כל העונות) - קאם הוא בן אדם וחברו הטוב של זאק מילדות. אחרי שהוא מגלה שזאק הוא בתול ים הוא מתחיל לקנא ומנסה לפעול נגדו ונגד בתולות הים. בעונה השנייה הכול חוזר לשגרה וקאם חוזר להיות החבר הכי טוב של זאק אומנם יש קשיים בדרך אבל ממשיך לעזור לו. בסוף העונה השנייה הוא יוצא עם קארלי ועובד בבית הקפה "אוקיינוס" יחד עם קארלי ודייוויד.
  • דייוויד (רוואן הילס) (כל העונות) - דייוויד הוא בעל בית קפה שכל הדמויות נמצאות בו כל יום, ובו איווי וקארלי עובדות. דייוויד מתאהב בסירנה ורוצה שהיא תשיר בבית הקפה, אך קארלי מתקבלת מכיוון שניקסי ולילה חיבלו באודישן של סירנה, לבסוף היא כן קיבלה את התפקיד. בעונה השנייה הם מנסים לצאת אך לא מצליחים בשל העובדה שהיא שומרת ממנו סודות. הוא נתקל באיווי במהלך שחייה אך לא מזהה אותה, ומתחיל לספר לאנשים כי ראה בתולת ים, אבל לא זוכה לתמיכה. בסוף העונה סירנה מספרת לו את הסוד, ובעונה השלישית הוא וקאם הופכים לשותפים בעסק.
  • קארלי מורגן (ברוק ניקול לי) (כל העונות) - חברתה הטובה ביותר של איבי והמלצרית בקפה של דייוויד. בהתחלה הייתה מאוהבת בדייוויד וקינאה בתשומת הלב שהוא נותן לסירנה, אך לאחר שוויתרה היא החלה לצאת עם קאם. מגלה בעונה השנייה על קיומם של אנשי ים.
  • אריק (אלכס קיוביס) (עונה 2) - אריק הוא בן ים מלידה. הוא מאוהב באונדינה והם הופכים לזוג, אריק מתעניין בחדר הקלשון וטוען כי הוא רק יעזור לבנות ים, לקראת סוף העונה השנייה אריק משתלט עליו ופוגע בבנות הים ללא כוונה ואונדינה נפרדת ממנו.
  • ריטה סנטוס (קרית' אנטקינסון) (כל העונות) - בתולת ים מבוגרת, אשר עזבה את הלהקה לפני שנים כדי להינשא לבעלה המנוח שהיה בן אדם. טוענת כי אינה מתגעגעת חיים בים אך בסוף הסדרה חוזרת ללהקה כמורה. עבדה כמנהלת בבית הספר של זאק, איווי, קאם ושאר הדמויות האנושיות בסדרה.
  • כריס (טיילור גלוקנר) (עונות 2–3) - בן זוגה של מימי ועובד בפארק הימי, באמצע העונה השנייה יצא לחופשה וחזר בעונה השלישית. נחוש לדעת את הסוד של מימי, לאחר שהוא חושב שמימי לא סומכת עליו הוא נפרד ממנה, לקראת סוף העונה השלישית מימי מגלה לו את סודה והם חוזרים להיות זוג.
  • ריקי צ'אדוויק (קריבה היין) (עונה 3) - דמות מסדרת המקור "H2O", אשר נפלה לבריכת הירח עם חברותיה קליאו ואמה. היא בתולת ים וצוללנית מפורסמת אשר אוספת פריטים נדירים מקרקעית הים. הבנות מבקשות ממנה צמיד סיני עתיק כתקווה האחרונה שלהן להביס את דרקון המים, ולאחר שהיא מקשה עליהן, לבסוף היא מסכימה לעזור להן. ריקי מספרת כי היא וחברותיה קליאו, אמה ובלה גדלו עם השנים והתרחקו אחת מהשנייה, ושהיא מתגעגעת אליהן מאוד.
  • נריסה (טאסנים רוק) (עונה 3) - אמם הביולוגית של זאק ושל מימי. לפני שנים רבות השתמשו בלחש מיוחד והפכו אותה לדרקון. במהלך הפרקים בתור דרקון היא לא לקחה לזאק ולמימי את כוחותם ולא פגעה בהם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]