ברביקיו בסגנון ממפיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברביקיו בסגנון ממפיס
Memphis–style barbecue
צלעות בתיבול יבש מתבשלות באיטיות בבור מנגל
צלעות בתיבול יבש מתבשלות באיטיות בבור מנגל
מאכלים
סוג ברביקיו בארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
על שם ממפיס עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
נאצ'וס של בשר חזיר

ברביקיו בסגנון ממפיסאנגלית: Memphis–style barbecue) הוא אחד מארבעת סגנונות הברביקיו האזוריים הפופולרים בארצות הברית, שלושת האחרים הם קרולִינה (אנ'), קנזס סיטי ברביקיו (אנ') וטקסס ברביקיו (אנ').

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו סוגים דרומיים רבים של ברביקיו, ברביקיו בסגנון ממפיס עשוי בעיקר באמצעות בשר חזיר, בדרך כלל צלעות וכתפיים, אם כי מסעדות רבות עדיין יגישו בשר בקר ועוף.

ברביקיו בסגנון ממפיס מתבשל באיטיות בתוך בור וניתן להכין צלעות "יבשות" או "רטובות". צלעות "יבשות" מכוסות בשפשוף יבש המורכב ממלח ותבלינים שונים לפני הבישול ונאכלות בדרך כלל ללא רוטב. צלעות "רטובות" מוברשות ברוטב לפני, במהלך ואחרי הבישול.

תחרות ברביקיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברביקיו בסגנון ממפיס הפך ידוע בזכות תחרות אליפות העולם לבישול ברביקיו הנערכת בכל חודש מאי, שנרשמה בשיאי גינס כתחרות ברביקיו החזיר הגדולה בעולם.[1] האירוע מכוסה באופן קבוע על ידי רשתות טלוויזיה לאומיות ובינלאומיות כמו The Food Network ו-BBC ומושך אליו למעלה מ-100,000 מבקרים. רבות ממסעדות הברביקיו של ממפיס הפכו לידועות ארציות ויכולות לשלוח את המוצרים שלהן לכל מקום במדינה בן לילה בשל הקרבה של מרכז ה-פדקס ושדה התעופה הבינלאומי של ממפיס.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כריכי בשר חזיר

לאחר מלחמת העולם השנייה, ברביקיו הפך למיזם מסחרי בר-קיימא בממפיס. מסעדות קטנות, המכונות "ג'וינטים", החלו להיפתח עם בור ייעודי לבישול איטי של הבשר.

מקומות שכונתיים קטנים רבים באזורים בעלי הכנסה נמוכה, כמו פיין,[2] לאונרד[3] ו-Interstate,[4] זכו לשם מכיוון שהם משקפים את שורשי הברביקיו של ממפיס. גם רשתות אזוריות רבות התפתחו מממפיס, ביניהןTops, [5] Neely's,[6] ו-Corky's.[7]

ככל שהברביקיו בסגנון ממפיס הפך לפופולרי יותר ברחבי המדינה, מסעדות כמו Corky's ו-The Rendezvous[8] החלו לשלוח הזמנות ברביקיו בין לילה ללקוחות.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Guinness Book of World Records. Guinness. 1990.
  2. ^ Donahue, Michael (2020-03-26). "Classic Dining: BBQ Sandwich at Payne's". Memphis magazine (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2021-03-31.
  3. ^ "Leonard's Pit Barbecue - Home". www.leonardsbarbecue.com. נבדק ב-2021-03-31.
  4. ^ "Interstate Barbecue | Memphis, TN". www.interstatebarbecue.com. נבדק ב-2021-03-31.
  5. ^ "Home". Tops Bar-B-Q (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2021-03-31.
  6. ^ "The Neelys Announce Their Memphis Restaurants Will Permanently Close". Grub Street (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2021-03-31.
  7. ^ "Memphis Style BBQ and Ribs". www.corkysbbq.com. נבדק ב-2021-03-31.
  8. ^ "The Rendezvous". The Rendezvous (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2021-03-31.