בשם האהבה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בשם האהבה
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי עידית שחורי
הופק בידי עידית שחורי
דורון ערן
דב קרן
תסריט עידית שחורי ציפורה דולן
עריכה בועז ליאון
שחקנים ראשיים שפרה מילשטיין
מיכל ורד
מוזיקה פרדריק שופן
צילום יורי מרוכין
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 1994
משך הקרנה 94 דקות
שפת הסרט עברית
דף הסרט ב־IMDb

בשם האהבה הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 1994 בבימויה של עידית שחורי, עם שפרה מילשטיין ומיכל ורד בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב על ידי עידית שחורי וציפורה דולן והוא מבוסס על המחזה "צלקת" שהן כתבו ועידית שחורי ביימה בפסטיבל עכו בשנת 1991.

העלילה מתרחשת בדירה אחת בליל קיץ לוהט בה נפגשים חמישה אנשים: בת אחת, אם אחת, שני מאהבים ואישה נבגדת, אשר כל אחד מהם שואף לממש את האהבה הגדולה של חייו ונאלץ לבגוד ולפגוע ביקרים לו ביותר.

הסרט הוקרן בפסטיבל הקולנוע הים תיכוני במונפלייה וזכה לפרס הסרט הטוב בפסטיבל הסרטים הבינלאומי במיניאפוליס - סיינט פול.

לאורך הסרט נשמעת נגינת נוקטורנים לפסנתר של פרדריק שופן.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גליה (דורי נאומנקו) נשואה למושיק (דן תורג'מן) ויש להם בת קטנה. מושיק הוא עורך דין שהתקדם במקצועו לאחר שאביה של גליה קבל אותו כשותף במשרד עורכי הדין שלו.

חיי הנישואין שלהם התנהלו בסדר עד שהיא הביאה את חברתה מהלימודים שמעונה (מונה) (מיכל ורד) ומושיק התאהב בה. הרומן הזה נמשך כבר שלוש שנים והם עומדים לפני גירושים אך גליה לא מעוניינת להתגרש ומגיעה לחנה (שפרה מילשטיין), אמה של שמעונה, כדי שתשפיע על בתה שתפסיק את הקשר עם מושיק.

שמעונה מגיעה ומתחילה להתווכח עם גליה על אהבתה למושיק. היא גם מגלה לה כי היא בהיריון ממושיק וגליה מפצירה בה לעבור הפלה מלאכותית.

כשגליה עוזבת נשארות חנה ושמעונה ומתחילות לריב. חנה אומרת לשמעונה כי היא לא הצליחה בכל מה שלמדה וכי כעת יש לה אפשרות להקים משפחה. שמעונה מטיחה באמה כי לא הראתה לה אף פעם יחס של אהבה וכי הייתה מכה אותה בילדותה ובאחת הפעמים בה ברחה ממנה, היא נפלה ונזקקה לאשפוז.

לדירה מגיע ידיד המשפחה, רובין (יעקב אלפרין) שהוא אחיו של בעלה המנוח, פסח. שמעונה מגלה מכתבים שכתב רובין לחנה ומגלה שבין רובין וחנה היה רומן. פסח היה ניצול שואה שבור בנפשו שאשתו וילדיו נרצחו בשואה והוא לא הפסיק לחפש אחריהם. רובין לעומתו היה צעיר ומלא מרץ והיא נמשכה אחריה ללא ידיעתו של פסח. שמעונה בטוחה שהיא בתו של רובין אך חנה לא מוכנה להודות בכך.

לדירה מגיע מושיק ומשתף את שמעונה בהתלבטויות שלו בקשר לאשתו ובתו. הם מקיימים סקס (סצנה אירוטית) ולאחר מכן הוא עוזב ומנתק את הטלפון בדירתו.

חנה ושמעונה מותשות מהריב, שמעונה רוצה לישון וחנה מודיעה לה כי תלווה אותה לוועדה להפסקת היריון.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
שפרה מילשטיין חנה
מיכל ורד שמעונה
דורי נאומנקו גליה
יעקב אלפרין רובין
דן תורג'מן מושיק

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]