ג'ף הנמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ף הנמן
Jeff Hanneman
לידה 31 בינואר 1964
אוקלנד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 2 במאי 2013 (בגיל 49)
המט, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Jeffrey John Hanneman עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה Pacific View Memorial Park עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1981–2013 (כ־32 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תיכון ג'ורדן עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ת'ראש מטאל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ג'ף הנמן

ג'ף הנמן (אנגלית: Jeff Hanneman;‏ 31 בינואר 1964 - 2 במאי 2013) היה גיטריסט אמריקאי ואחד ממקימי להקת הת'ראש מטאל סלייר. הנמן גדל בלוס אנג'לס במשפחה של יוצאי קרבות, כאשר אביו לחם בנורמנדי במלחמת העולם השנייה ואחיו במלחמת וייטנאם, וכתוצאה מכך הוא נמשך להיסטוריה צבאית החל מילדותו.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנמן, יליד אוקלנד, קליפורניה, נפגש עם קרי קינג ב-1981 בעת ששניהם נבחנו ללהקה, וסלייר נולדה לאחר שקינג הציע להנמן שהם יקימו להקה יחד. הוא וסולן סלייר טום אראיה היו מכורים בעבר לקוקאין. התעניינותו במדליות מלחמה נאציות ובהיסטוריה של גרמניה הנאצית באה לידי ביטוי בשירים שכתב, דבר שפורש כראיה לכך שהוא, יחד עם שאר חברי הלהקה, הם אוהדי הנאציזם. משיכתו לנושא החלה לאחר שאביו העניק לו מדליות שחלקן נלקחו כשלל מחייל נאצי הרוג. המדליה הנדירה ביותר שברשותו היא "צלב האביר", אותה רכש עבור 1,000 דולרים ממעריץ של סלייר. השיר "Angel of Death" שכתב הנמן עוסק ביוזף מנגלה וגרר את רוב ההאשמות בנאציזם. הלהקה ציינה מספר פעמים שחבריה אינם מעודדים נאציזם ואך מגלים התעניינות בנושא. חשוב לציין, כי הלהקה תרמה כסף למכון לחקר השואה והכחישה את כל האשמות נגדיה וחבריה כנאו נאצים.

אמנים שהשפיעו על המוזיקה של הנמן הם בעיקר אמני פאנק רוק, דבר שתרם ליציאתו של האלבום Undisputed Attitude מ-1996 שכולל ברובו גרסאות כיסוי של סלייר לשירי פאנק. בין הלהקות שהנמן ציין שהשפיעו עליו הן איירון מיידן, ג'ודס פריסט, לד זפלין, אקספלויטד, ורבאל אביוז, בלאק פלאג, דד קנדיז ו-.T.S.O.L. יאנגוי מאלמסטין ומייקל שנקר מלהקת סקורפיונז השפיעו על סגנון נגינתו, כולל השרדינג שמזוהה עם מאלמסטין.

סולואי הגיטרה המשותפים של הנמן ושל קינג זכו לתיאור "כאוטיים באופן פראי"[2] ו"מעוותים באורח גאוני".[3] הנמן וקינג מדרגים שניהם במקום העשירי ברשימת "100 נגני הגיטרה הגדולים בכל הזמנים בהבי מטאל" של המגזין "Guitar World".[4] הנמן תרם מילים ולחנים לכל אחד מאלבומיה של סלייר.

הנמן חדל מלהשתתף במסע ההופעות של להקתו מתחילת 2011 עקב דלקת רקמות נמקית. בשנת 2012 יצאה הודעה כי החלים, אך בפברואר 2013 הודיע חברו ללהקה קרי קינג כי הוא עדיין סובל מבעיות בריאותיות המונעות ממנו לשוב ולעבוד עם סלייר. ב-2 במאי 2013 הנמן הלך לעולמו בצפון קליפורניה, לאחר שאושפז בבית חולים מקומי עקב סיבוך רפואי. במותו הותיר אחריו את רעייתו קתי, אחותו קטי ואחיו מייקל ולארי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ף הנמן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ריאיון עם ג'ף הנמן, באתר knac.com (אנגלית)
  2. ^ Reign In Blood, באתר All Music Guide (אנגלית)
  3. ^ סלייר - Reign In Blood, באתר Kickedintheface.com (אנגלית)
  4. ^ 100 נגני הגיטרה הגדולים בכל הזמנים בהבי מטאל, באתר Blabbermouth.net (אנגלית)