גריגורי צ'רנצוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גריגורי צ'רנצוב
Григорий Чернецов
לידה 12 בנובמבר 1802
Lukh, רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 8 ביוני 1865 (בגיל 62)
סנקט פטרבורג, האימפריה הרוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האקדמיה הקיסרית לאמנויות עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ציור עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות ידועות Parade Celebrating the End of Military Action in the Kingdom of Poland on Tsaritsa Meadow in St Petersburg on 6 october 1831 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גריגורי צ'רנצוברוסית: Григорий Чернецов; ‏12 בנובמבר 18028 ביוני 1865) היה צייר רוסי. הוא בולט בעיקר בנופים של חלקים שונים של רוסיה, שהופקו במהלך מסעותיו, אך הוא גם היה פעיל כצייר פורטרטים וז'אנרים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'רנצוב נולד בלוך, במחוז איבנובו, רוסיה. אביו ואחיו הגדול, היו ציירי אייקונים.[1] אחיו, ניקנור צ'רנצוב, הצעיר מגריגורי בשלוש שנים, הפך גם הוא לצייר נוף, ולעיתים קרובות עבדו יחד.[2]

בשנת 1819, גריגורי צ'רנצוב, בעידודו של פאבל סוויניין, שנסע קודם לכן ללוך, הגיע לסנט פטרסבורג שם רצה להירשם לאקדמיה הקיסרית לאמנויות. הוא לא התקבל.[3] עם זאת, הוא קיבל אישור לעבוד שם שעתיים ביום. הוא לא זכה למלגה ונאלץ לחיות בתמיכת אביו, כשהוא חסר כל הזמן כסף. ב-1822 הוענק לו מדליית הכסף הקטנה על רישומיו והתקבל לאקדמיה, שם למד אצל אלכסנדר ורנק ומקסים וורובייב. ב-1823 הצטרף אליו ניקנור באקדמיה. האחים סיימו את לימודיהם ב-1827 עם מדליות זהב קטנות.

לאחר סיום הלימודים, התקבל גריגורי צ'רנצוב לעבודה כצייר בחצר הקיסר. תפקידיו כללו הפקת ציורים של אירועים רשמיים כמו מצעדים צבאיים או קבלות פנים רשמיות. הציור הידוע ביותר שלו, המצעד הצבאי ב-6 באוקטובר 1831 בסנט פטרסבורג משלב דיוקנאות של מספר מבני דורו המפורסמים, כולל אלכסנדר פושקין, וסילי ז'וקובסקי, ואיוואן קרילוב. הציור נוצר בין 1832 ל-1837 ולבסוף נקנה על ידי המדינה וניתן כמתנה לצאר העתידי, אלכסנדר השני.

משנת 1837 ואילך עבדו האחים צ'רנצוב ביחד. ב-1838 הם נסעו במורד הוולגה בין ריבינסק לאסטרחן, עשו סקיצות נוף בדרכם, ובהמשך השתמשו בסקיצות הללו לציורים. הם גם יצרו פנורמה באורך של 700 מטר (2,300 רגל) של גדות הוולגה, אשר בסופו של דבר התקבלה במתנה על ידי ניקולי הראשון. בשנות ה-40 של המאה ה-20 הם נסעו לאיטליה והמזרח התיכון, הם ניסו למכור את הליטוגרפיות שנוצרו ללא הצלחה.

כאשר גריגורי צ'רנצוב נפטר ב-1865, לאחיו לא היה מספיק כסף לקבור אותו.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גריגורי צ'רנצוב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]