דייוויד בולה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דייוויד בולה
David Bouley
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 27 במאי 1953
סטורס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 12 בפברואר 2024 (בגיל 70)
קנט, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה סורבון עריכת הנתון בוויקינתונים
מסעדות בולה
davidbouley.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דייוויד בולהצרפתית: David Bouley;‏ 27 במאי 195312 בפברואר 2024) היה שף ומסעדן אמריקאי, בעל מסעדות בטרייבקה, בעיר ניו יורק. הוא נודע במיוחד בשל מסעדת הדגל שלו "בולה" (Bouley).

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייוויד בולה נולד בסטורס, קונטיקט. בראשית הקריירה שלו הוא עבד במסעדות בקייפ קוד, סנטה פה, ניו מקסיקו ולבסוף בצרפת ושווייץ. בעת שהותו באירופה, אחרי שסיים את לימודיו בסורבון, עבד בולה עם רוז'ה ורז'ה, פול בוקיז, ז'ואל רובישון, גסטון לנוטר ופרדי ז'ירארדה. אחרי שרכש ניסיון, שב בולה לעבוד בעיר ניו יורק במסעדות מובילות באותה עת כמו "לה סירק", "לה פריגור", "לה קוט באסק", כמו גם שימש כסגן שף במסעדה שפתח רוז'ה ורז'ה בסן פרנסיסקו. משם, בולה נעשה השף של מסעדת "מונראשה" מזמן פתיחתה בטרייבקה ב-1985. המסעדה משכה תשומת לב מהר מאוד וזכתה בניקוד של שלושה כוכבים מהניו יורק טיימס. ב-1987 פתח בולה מסעדה משלו בשם "בולה" בטרייבקה, המשקיפה על Duane Park.

ב-1991, מדריך זגאט שאל 7,000 סועדים, "איפה היית רוצה לאכול את הארוחה האחרונה של חייך?" תשובתם הייתה "בולה". בולה זכה בשני כוכבים במדריך מישלן האדום עד שהוא שינה את מיקומה של המסעדה ב-2008. מסעדה אחרת של בולה בניו יורק, "דאנוב" (Danube), זכתה בכוכב אחד במדריך מישלן. "דאנוב" עברה שינוי בעיצובו של הארכיטקט SuperPotato או טקאשי סוגימוטו ונקראה 'brushstroke Restaurant' (מסעדה בתנועת מכחול). מסעדת "בראשסטרוק" השוכנת ברחוב הדסון 30, נפתחה באפריל 2011 ומשלבת כוחות בין בולה לטסוג'י קולינרי אינסטיטיוט באוסקה, שמשלבת בין תרבות אוכל יפנית ברמה גבוהה לבין מרכיבים אמריקאיים מובחרים.

Bouley Test Kitchen הוא אירוע פרטי ומעבדת בישול לשפים אורחים ולפיתוח מתכונים עבור מסעדותיו של בולה. במתקנים השתמש צוות אמריקאי עבור תחרות בוקיז ד'אור ב-2011, שבראשה עמדו דניאל בולו ותומאס קלר.

בקיץ 2008 נישא בולה לניקול ברתלם, אמנית וצלמת.

נפטר ב-12 בפברואר 2024.

ספרו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • East of Paris: The New Cuisines of Austria and the Danube (Ecco) Authors: David Bouley, Mario Lohninger, Melissa Clark (2003).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]