דייוויד ברקוביץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דייוויד ברקוביץ
David Richard Berkowitz
לידה 1 ביוני 1953 (בן 70)
ברוקלין, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Richard David Falco עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
  • תיכון כריסטופר קולומבוס
  • Bronx Community College
  • Sullivan County Community College עריכת הנתון בוויקינתונים
השקפה דתית שטניזם עריכת הנתון בוויקינתונים
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דייוויד ריצ'רד ברקוביץ' (באנגלית: David Richard Berkowitz; נולד בשם ריצ'רד דייוויד פאלקו, ב-1 ביוני 1953), הידוע גם בשם "הבן של סם" ו"רוצח קליבר 44.", הוא רוצח סדרתי אמריקאי שהודה ב-8 מקרי ירי שהחלו בניו יורק ב-29 ביולי 1976.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברקוביץ' גדל בעיר ניו יורק ושירת בצבא ארצות הברית. באמצעות אקדח בולדוג קליבר 44 מיוחד שהחזיק, הוא רצח שישה אנשים ופצע שבעה אחרים עד יולי 1977. במקביל הטיל אימה על תושבי ניו יורק וזכה למוניטין עולמי. ברקוביץ' הצליח לחמוק מהמצוד המשטרתי הגדול ביותר בתולדות העיר ניו יורק, תוך שהוא שולח מכתבים שלעגו למשטרה ומבטיח לבצע פשעים נוספים, שזכו לפרסום רב בעיתונות.

ברקוביץ' נעצר ב-10 באוגוסט 1977, ולאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום בגין שמונה מקרי ירי. הוא התוודה עליהם, וטען בתחילה כי ציית לפקודות של שד שהתגלה אליו בדמות של כלב שחור השייך לשכנו "סם". לאחר שנמצא כשיר נפשית לעמוד לדין, הוא הודה ברצח מדרגה שנייה ונידון לשישה מאסרי עולם רצופים עם אפשרות לשחרור על תנאי לאחר 25 שנים. לאחר מכן הוא הודה שסיפור הכלב היה מתיחה. בחקירות המשטרה התגלה כי ברקוביץ' היה מעורב גם בתיקי הצתות רבים שלא היו פתורים בעיר ניו יורק.

סיקור תקשורתי אינטנסיבי של המקרה העניק לברקוביץ' סוג מעמד הדומה לזה של ידוענים, שצופים רבים מהצד ציינו כי נראה שהוא נהנה מזה. בית המחוקקים של מדינת ניו יורק חוקק חוקים חדשים, הידועים בכינויים "חוקי הבן של סם" (באנגלית: Son of Sam laws) שנועדו למנוע מפושעים להרוויח כלכלית מהפרסום שנוצר מפשעיהם, וחוקים דומים נחקקו בכמה מדינות אחרות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דייוויד ברקוביץ בוויקישיתוף