דיפר פיינס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דיפר פיינס (דמות))
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: משפטים מסורבלים, קישורים פנימיים וניסוחים בעייתיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: משפטים מסורבלים, קישורים פנימיים וניסוחים בעייתיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
דיפר פיינס
Dipper Pines
דיפר פיינס
דיפר פיינס
תוכנית טלוויזיה גרוויטי פולס
הופעה ראשונה תיירים לכודים
הופעה אחרונה מוזרמגדון: חלק 3: תחזירו בחזרה את המפלים
יוצרים אלכס הירש
דיבוב ג'ייסון ריטר
דיבוב בשפה העברית דניאל מגון
מידע
שם אמיתי מייסון פיינס
כינויים דיפר
סטטוס חי
גיל 12 (13 בסוף הסדרה)
תאריך לידה 31 באוגוסט 1999
מקום לידה פידמונט עריכת הנתון בוויקינתונים
גזע אדם
מין זכר
מומחיות צילום,משחקי ווידאו
אזרחות ארצות הברית
דמויות קשורות
משפחה מייבל פיינס (אחות תאומה)
סטאנלי פיינס (דוד גדון)
סטאנפורד פיינס (דוד גדול ), שרמי פיינס (סבא)
חברים וונדי קורדרוי
סוס ראמירז
רטט
מק'גאקט הזקן
פאסיפיקה צפון מערב
גדעון גליפול(סוף העונה השנייה)
אויבים ביל צופן,רובי(החבר של וונדי לשעבר)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייסון "דיפר" פיינסאנגלית: Mason "Dipper" Pines; נולד ב-31 באוגוסט 1999) הוא דמות בדיונית מסדרת הטלוויזיה המצוירת "גרוויטי פולס", שנוצרה על ידי אלכס הירש.

דיפר הוא אחת משתי הדמויות הראשיות בסדרה שהופיעו בכל פרקי הסדרה. הדמות דובבה במקור על ידי ג'ייסון ריטר, ובעברית על ידי דניאל מגון.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיפר נולד ב-31 באוגוסט 1999 בפידמונט, קליפורניה, לצד אחותו התאומה מייבל פיינס.

על פי עלילת הסדרה, דיפר עבר לגור בקיץ באופן זמני ל"בקתת המסתורין" אצל דודו של אביו בגרוויטי פולס, אורגון, יחד עם אחותו. בסיום הסדרה הוא חוזר לפידמונט.

אישיותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיפר מאופיין בסקרנות רבה, פחדנות, ביישנות לעיתים, ופעמים רבות באומץ. בתחילת הסדרה הוצג כפרנואיד כשחשד בדברים המוזרים שקורים בעיר. דיפר הוא בעל כתם לידה משונה, הדומה בדיוק לצירוף הכוכבים של קבוצת הכוכבים "הדובה הגדולה" (הדיפר הגדול – big dipper), ומשום כך כוּנה דיפר. לדיפר יש אישיות מורכבת ובעייתית, דבר המתבטא בהיותו מאוהב בוונדי על אף שהיא מבוגרת ממנו בשנתיים. הוא מנגן בסוזאפון ואוהב לחבוש כובע שמעליו עץ אשוח. עץ אשוח היה הסימן שלו כשעמד בגלגל המזלות כדי לנצח את ביל.

גרוויטי פולס[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה הראשונה דיפר נשלח לבלות חופשת קיץ ביחד עם אחותו מייבל ב"גרוויטי פולס", עיירה קטנה באורגון, בה שוכן דודו סטאנלי פיינס (הדוד סטאן), המנהל חנות מזכרות בשם "בקתת המסתורין". כאשר דיפר נשלח על ידי דודו לתלות ביער שלטים כדי שיבקרו ב"בקתת המסתורין", הוא מגלה עץ עשוי ברזל, בתוכו נמצאת מכונת הזזה מאובקת, דיפר הזיז אותה וגילה פתח באדמה בו היה ספר מאובק וישן שמוחתמת על כריכתו יד עם שש אצבעות, ועליו רשום המספר שלוש. דיפר גילה שבספר זה כתובים כל הסודות של גרוויטי פולס, ומתחיל לחקור אותם, ביחד עם עובד התחזוקה סוס, אחותו מייבל והקופאית ב"בקתת המסתורין" בת ה-15, וונדי. בפרק השמיני הם מגלים שמשפחת צפון מערב רימתה את כולם שנתנאל צפון מערב ייסד את העיירה. בשני הפרקים האחרונים לעונה גדעון זימן את ביל בדרישה שייכנס לראשו של סטאן וייקח ממנו את הסיסמה לכספת של שטר הבעלות, ודיפר, מייבל וסוס מנסים לעצור את ביל, ללא הצלחה. לבסוף בפרק האחרון סטאן מגלה לכולם שבסיכות של גדעון מושתלת מצלמה, ובכך גדעון יודע מה קורה לכל אחד, וגדעון מובל למעצר.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק פתיחת העונה השנייה הסוכנים הממשלתיים פאוורס וטריגר מבקרים בבקתת המסתורין, כי חושבים ששמעו תדר מהפורטל, דיפר מתלהב מהם ורוצה להיות סוכן כמוהם, הוא רוצה להראות לסוכנים את היומן, אך דודו סטאן מונע ממנו לעשות זאת והסוכנים אינם ממש מתעניינים בו, דיפר כועס עליהם ומזמן את הזומבים. בפרק השני מספר לוונדי על אהבתו אליה, היא אומרת לו שהיא ידעה זאת מזמן, הם נשארים ידידים. בפרק הרביעי לעונה ביל עושה עסקה עם דיפר שיביא לו את הבובות של מייבל, אך למעשה שיקר לו ונכנס לגופו של דיפר (השילוב שנוצר הוא ביפר) והרס את הלפטופ וכמעט הרס את היומן, עד שמייבל גילתה זאת. בפרק השביעי לעונה מפתח תאוריה שמק'גאקט הזקן הוא מחבר היומנים, וטועה, אבל למעשה מגלה משהו חדש: אגודת העין העיוורת (שאותה מק'גאקט המציא על מנת שישכח ממה שראה בפורטל). בפרק העשירי נלחם ברוח רפאים ברמה 10. בפרק ה-11 מגלה שדודו סטאן הסתיר מהם הרבה דברים, והוא כועס עליו מאוד וכשהשעון כמעט מגיע לאחור, נוגד את סטאן ומבקש ממייבל שתכבה את הפורטל, אך היא לא מכבה ודיפר מבין שזה מבצע הצלה שאחיו של סטאן נתקע בפורטל, ולבסוף יוצא, ומתפלא עוד יותר ששומע שהוא מחבר היומנים. בפרק ה-17 לעונה פורד מודה לדיפר בכך שהציל אותו מהחללית, ומבקש בשנית מדיפר שיישאר איתו לאחר הקיץ, ודיפר מסכים, אך מייבל שומעת זאת, נרתעת ובורחת ליער. כשדיפר ופורד מנסים לשקם את השבירה של הקרע הבין-ממדי, דיפר מגלה שמייבל לקחה את התיק שלו בטעות, ומייבל גורמת לאפוקליפסה. בפרק 38 דיפר מנסה למצוא את מייבל, אך היא לא עונה לו ופורד מבקש ממנו שקודם יחסלו את ביל, ולאחר שפורד פספס בירייתו על ביל ונהפך לפסל מזהב, דיפר גורם בטעות לביל לשרוף את היומנים. בפרק 39 משחרר את מייבל מהבועה ביחד עם וונדי וסוס. בפרק 40 נלחם נגד ביל ומנצח אותו, חוגג את יום הולדתו ה-13 וחוזר לקליפורניה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דיפר פיינס בוויקישיתוף
  • דיפר פיינס, בויקיפדיית גרוויטי פולס (באנגלית)
  • דיפר פיינס, בגלריה של ויקיפדיית גרוויטי פולס (באנגלית)
  • דיפר פיינס, באתר IMDb (באנגלית)