דניאל קוואסר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דניאל קוואסר
יצירות ידועות “Progress” pride flag עריכת הנתון בוויקינתונים
https://danielquasar.com/, https://solo.to/danielquasar האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דניאל קוואסר הוא אמן ומעצב גרפי אמריקאי, הידוע בעיצובו של דגל הגאווה המתקדם, וריאציה על דגל הגאווה המשלבת צבעים נוספים כדי לייצג באופן מפורש טרנסג'נדרים ו-People of color בקהילת הלהטב"ק.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסת קוואסר לדגל הגאווה

קוואסר סיים תואר ראשון באמנויות (BFA) בעיצוב תקשורת מ-Pacific Northwest College of Art. במהלך לימודיו לתואר היה מעורב בקהילת הדראג המקומית. קריירת העיצוב שלו כללה אנימציות וגרפיקה לסיבובי ההופעות העולמיים של המרוץ לדראג של רו פול, כמו גם עבודה עם זוכה Drag Race ג'ינקס מונסון.

בשנת 2018, קוואסר עיצב מחדש את דגל הגאווה הקיים כך שיכלול גם את הדגל הטרנסג'נדרי. הוא הוסיף גם פסים שחורים וחומים המייצגים קהילות צבעוניות להטב"קיות "כמו גם את אלה שחיים עם איידס, אלה שכבר אינם חיים, ואת הסטיגמה סביבם".[1][2][3]

הצבעים הנוספים נוספו בצורת שברון לאורך מוט הדגל כדי לייצג תנועה קדימה.[1] הם החלו בקמפיין מימון המונים כדי לממן את ההפקה הראשונה של הדגלים.[3] הדגל מתנוסס בערים בינלאומיות רבות מעל מבנים רשמיים, כולל ניו יורק, לונדון, בוסטון וסידני.[4]

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דגל הגאווה המקורי עוצב על ידי גילברט בייקר, שסירב להציב מגבלות זכויות יוצרים על השימוש בו ושימוש חוזר בו. לעומת זאת, הדגל של קוואסר קיים ברישיון Creative Commons, אשר אינו מתיר שימוש מסחרי; דבר זה זכה לביקורת משום שאינו תואם את כוונתו המקורית של בייקר בעיצוב הראשון של הדגל. קוואסר הצהיר בפומבי שארגונים קטנים יכולים להשתמש בדגל באופן מסחרי והרישיון נבחר כדי להטיל מגבלות על תאגידים גדולים.[5] קוואסר ציין כי:

"נקודת המפנה מבחינתי הייתה כשהתחלתי לראות שמשתמשים בזה [בדגל] בצורה שלא הסכמתי איתה באופן אישי. חברות חטפו את זה, הכינו מזה דברים ומכרו את זה ללא ייחוס אלי. זה היה שיווק מבוסס קפיטליזם ורוד בלבד... אם אתה מתכוון להרוויח כסף ממשהו שיצרתי בתוך הקהילה שלי, זה רק הוגן שתחזיר לא רק לי כאמן, אלא גם לקהילה עצמה."[5]

ביקורת על הדגל נמתחה גם על ידי אנשים של צבע בקהילת הלהטב"ק, שחשו שהדגל, למרות כוונתו הכוללת, נוצר ללא התייעצות קהילתית.[6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "Progress Pride Flag Initiative: Office of Equity – Northwestern University". Northwestern University.
  2. ^ Queerstory: An Infographic History of the Fight for LGBTQ+ Rights. Simon and Schuster, 2020. ISBN 978-1-9821-4237-7.
  3. ^ 1 2 Bollinger, Alex. "Could this new more inclusive flag replace the rainbow flag?". LGBTQ Nation.
  4. ^ Magaletti, Douglas (September 22, 2021). "City of Sydney Votes to Replace Rainbow Flag with Progress Pride Flag". Star Observer.
  5. ^ 1 2 Lang, Courtney (June 13, 2023). "Copyright, Pride, and Progress: Navigating Ownership, Representation, and Cultural Rights". Copyright Alliance.
  6. ^ "Mysterious flyers asking to boycott Progress Pride Flag posted around SF's Castro District". ABC7 San Francisco. July 28, 2022.