האגודה הישראלית לכימיה אנליטית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האגודה הישראלית לכימיה אנליטית
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האגודה הישראלית לכימיה אנליטית (The Israel Analytical Chemistry Society - IACS) היא אגודה מקצועית המוקדש לקידום תחום הכימיה האנליטית בישראל.[1] האגודה נוסדה בשנת 1998 על ידי קבוצת מדענים ישראלים שזיהו את הצורך באיגוד מקצועי שיקדם שיתוף פעולה ותקשורת בין כימאים אנליטיים בישראל.

IACS הוא ארגון ללא מטרות רווח המשמש פלטפורמה לחוקרים, למחנכים ולאנשי מקצוע תעשייתיים בתחום הכימיה האנליטית בשביל לחלוק את הידע, את הרעיונות ואת החוויות שלהם. מטרתה העיקרית של האגודה היא לקדם את הפיתוח והיישום של הכימיה האנליטית בישראל באמצעות פעילויות שונות, כולל כנסים, סמינרים, סדנאות ופרסומים.

IACS מסונף לאיגוד הבינלאומי לכימיה טהורה ויישומית (IUPAC) (אנ'),[2] הארגון המרכזי הפועל לקידום שיתופי פעולה בינלאומיים ותקינה בתחום הכימיה האנליטית.

החברות באגודה פתוחה לכל אדם המתעניין בכימיה אנליטית, ללא קשר לרקע המקצועי שלו. החברים כוללים חוקרים אקדמיים, מדעני תעשייה, סטודנטים ואנשי מקצוע מתחומים שונים, כגון מדעי הסביבה, זיהוי פלילי, תרופות ורוקחות והנדסת חומרים.

אחת הפעילויות העיקריות של IACS היא ארגון כנסים וסמינרים, במסגרת סדרת כנסים בינלאומיים הנקראת ישראנליטיקה. הכנסים האלו מספקים פלטפורמה לחוקרים להציג את ממצאיהם, להחליף רעיונות וליצור קשרים עם אנשי מקצוע אחרים בתחום, וכן לקידום התחום באמצעות פיתוח מודעות הציבור וקידום ההבנה של כימיה אנליטית.

חברי האגודה גם ממלאים תפקיד בקידום החינוך וההכשרה בכימיה אנליטית, לוקחים חלק בקורסים, בסמינרים ובתוכניות הכשרה לסטודנטים, לחוקרים ולאנשי מקצוע בתחום, וכן תומכים ביוזמות מחקר וחינוך באמצעות מענקים, מלגות ופרסים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Israel Analytical Chemistry Society, isranalytica.org.il
  2. ^ International Union of Pure and Applied Chemistry, IUPAC | International Union of Pure and Applied Chemistry (באנגלית אמריקאית)
ערך זה הוא קצרמר בנושא כימיה ובנושא ארגונים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.