הליכת אקראי בוול סטריט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הליכת אקראי בוול סטריט
A Random Walk Down Wall Street
מידע כללי
מאת ברטון ג'י מלכיאל
שפת המקור אנגלית
סוגה עיון עריכת הנתון בוויקינתונים
נושא כלכלה
הוצאה
הוצאה W. W. Norton & Company
תאריך הוצאה 1973
עורך דב איכנולד
הוצאה בעברית
הוצאה ידיעות אחרונות (משכל)
תאריך 2006
תרגום רז קטלן
מספר עמודים 365
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 965-511-763-4
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הליכת אקראי בוול סטריט (המקור באנגלית: A Random Walk Down Wall Street) הוא ספר אשר נכתב על ידי ברטון ג'י מלכיאל כלכלן מאוניברסיטת פרינסטון. הספר עוסק בנושא שוקי המניות אשר הפך את השערת ההליכה האקראית לפופולריות. מלכיאל טוען שמחירי הנכסים מראים בדרך כלל סימנים של הליכה אקראית, ולפיכך לא ניתן לעלות על ממוצעי השוק באופן עקבי. הספר מצוטט לעיתים קרובות על ידי אלה המצדדים בהשערת השוק היעיל.

בשנת 1973, השנה בה יצא לראשונה הספר, דעה זו הייתה חדשנית ורק לאחר שהספר התקבל יצאו קרנות סל מחקות מדד שונות כפי שהספר ממליץ להשקיע.

טכניקות השקעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלכיאל בוחן כמה טכניקות השקעה פופולריות, כולל ניתוח טכני וניתוח יסודי, לאור מחקרים אקדמיים של שיטות אלו. באמצעות ניתוח מפורט, הוא מציין פגמים משמעותיים בשתי הטכניקות, ומגיע למסקנה שעבור רוב המשקיעים, ביצוע שיטות אלו יפיק תוצאות נחותות בהשוואה לאסטרטגיות פסיביות.

למלכיאל יש ביקורת דומה לגבי שיטות בחירת קרנות נאמנות המנוהלות באופן אקטיבי על סמך ביצועי העבר. הוא מצטט מחקרים המצביעים על כך שקרנות נאמנות המנוהלות באופן פעיל משתנות מאוד בשיעורי ההצלחה שלהן לאורך הטווח הארוך, ולעיתים קרובות הן בעלות ביצועים נמוכים בשנים שלאחר ההצלחות שלהן, ובכך נסוגות לכיוון הממוצע. מלכיאל מציע כי בהתחשב בהתפלגות ביצועי הקרן, לא סביר סטטיסטית שמשקיע ממוצע יבחר במקרה את אותן קרנות נאמנות בודדות אשר יצליחו לעלות על מדד הייחוס שלהן בטווח הארוך.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]