המסע לעמק החלומות 2: הרפתקה בעמק הגדול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המסע לעמק החלומות 2: הרפתקה בעמק הגדול
The Land Before Time II: The Great Valley Adventure
כרזת הסרט ב-DVD
כרזת הסרט ב-DVD
מבוסס על המסע לעמק החלומות
בימוי רוי אלן סמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רוי אלן סמית'
תסריט ג'ון לוי, ג'ון לודין, דב רוס
מדבבים סקוט מקאפי
קנת' מארס
ג'ון אינגל
ג'ף בנט
לינדה גארי
Heather Hogan
רוב פאולסן
קנדיס האטסון
טרס מקנייל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מייקל טברה
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Universal Cartoon Studios
חברה מפיצה MCA/Universal Home Video
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 13 בדצמבר 1994
משך הקרנה כ-73 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה הנפשה, הרפתקאות, מוזיקלי
סרט קודם המסע לעמק החלומות
סרט הבא המסע לעמק החלומות 3: עת לחברות גדולה
סרטים בסדרה המסע לעמק החלומות
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המסע לעמק החלומות 2: הרפתקה בעמק הגדולאנגלית: The Land Before Time II: The Great Valley Adventure) הוא סרט הרפתקאות מוזיקלי מונפש אמריקאי משנת 1994, בבימויו של רוי אלן סמית'. זהו הסרט השני בזיכיון הסרט וסרט המשך לסרט ההנפשה האמריקאי-אירי משנת 1988 "המסע לעמק החלומות", המופק על ידי Amblin Entertainment ו-Salivan Bluth Studios. הסרט הופץ שש שנים לאחר המקור, והיה הראשון בסדרה שהיה הפקה ישירה לווידאו.[1]

זהו סרט ההמשך המונפש השני לאחר "שובו של ג'אפר", סרט המשך של "אלאדין", שזכה להפקה ישירה לווידאו. הסרט היה מועמד לפרס אנני ל"הפקת הווידאו האהובה ביותר".[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליטלפוט, סרה, דאקי, פיטרי וספייק חיים חיים חסרי דאגות בעמק הגדול תחת עיניהם הפקוחות של משפחותיהם. יום אחד, החבורה מנסה להגיע לדשא המחסה כדי לשחק, אך נוחתת בחול השוקע המקיף אותו. המבוגרים מחלצים אותם ומענישים אותם על פזיזותם. למחרת בלילה, הילדים מקיימים פגישה סודית ומחליטים להוכיח את אומץ לבם ובגרותם על ידי יציאה למעבר המסתורי, מיקום מחוץ לעמק המאוכלס בחדי-שן. לפני שהם עוזבים, הם מבחינים בשני ביצים, אוזי וסטרוט, גונבים ביצה מהקן של אמו של דאקי. הילדים רודפים אחרי הפולשים אל מעבר המסתורי. מפולת קרקע בעקבות כך פוגעת בחומה הגדולה שמקיפה את העמק ומגינה עליו מפני החריפות, והביצה הגנובה מתגלגלת בבטחה בחזרה לקן, אך הקבוצה לא שמה לב לכך בבלבול.

במעבר המסתורי, הקבוצה מגלה ביצה נוספת וגדולה יותר וטועה במקור. החבורה מעבירה את הביצה אל העמק, ולמרות שמצאו את הביצה המקורית בחזרה בקן של דאקי, הם מחליטים לבקוע אותה. החבורה לא מבינה שזה מקן אחר. הביצה בוקעת בסופו של דבר, וחושפת תינוק חד-שן. למרות שהחברים של ליטלפוט נבהלים, ליטלפוט מבינה במהירות שהתינוק חד-שן עדיין לא מסוכן, ומחליטה לגדל את "צ'ופר" שזה עתה הוטבל, כהורה שלו. משימה זו מתגלה כקשה מכיוון שצ'ומפר אינו אוכל עשב, ולליטלפוט אין ניסיון בגידול ילד. נראה כי אוזי וסטרוט נוקמים בקבוצה על כך שסיכלו את הגניבה הקודמת שלהם, אך הם נדחפים על ידי הצל המוגדל של צ'ומפר, שלטעמם הוא זה של שארפטון מבוגר. שאר החבורה פוגשת את צ'ומפר והם מקבלים אותו כחלק מהקבוצה עד שהוא נושך ברעבתנות את סרה במקרה. תגובת הברכיים של הקבוצה גורמת לצ'ומפר לברוח בדמעות. האחרים הולכים אחריו להר עשן, שם אוזי וסטרוט מנסים פעם נוספת לתקוף את הילדים, אך נעצרים כשההתפרצות של ההר שולחת אותם לצנוח במורד קניון. לאחר שהקבוצה בורחת, הם נתקלים בשני שרפטים בוגרים, שהצליחו להיכנס לעמק דרך הפתח בחומה הגדולה. כל אוכלוסיית העמק הגדול מגרשת את חדי השן, והילדים חוזרים למשפחותיהם, אבל צ'ומפר מרגיש בחוץ ובורח שוב.

המבוגרים שואלים כיצד נכנסו חדי השן לעמק, מה שגרם לילדים להסביר את האירועים שהביאו למפולת. המבוגרים יצאו לדרך להרכיב תוכנית לסגירת הפתח סופית, ואמרו לילדים להישאר מאחור. ליטלפוט רצה ליער כדי למצוא את צ'ומפר. לאחר שמצאו אותו, הם נרדפים ונדחפים לפינה על ידי שני חדי-שן. שואג עליהם צ'ומפר, והם מזהים אותו כבנם ועוזבים איתו. לאחר מכן, ליטלפוט נחטפת על ידי אוזי וסטרוט, שמתכננים לזרוק אותו מהחומה הגדולה. צ'ומפר שומע את ליטלפוט צורח ומוביל את הוריו למיקומה של ליטלפוט. הוריו של צ'ומפר מחלצים את צ'ומפר מניסיון התערבות, ועושים בשוגג את אותו הדבר עבור ליטלפוט על ידי רדיפה אחרי אוזי וסטראט בחזרה אל המעבר המסתורי. ליטלפוט נפרד מצ'ומפר כשהוא עוקב אחרי הוריו, והוא חוזר לעמק כדי לסייע למבוגרים לאטום את הכניסה בין העמק למעבר המסתורי. בעקבות חוויותיו, ליטלפוט אומר לסבו וסבתו שלהיות צעיר זה לא כל כך נורא אחרי הכל, אבל מחליט שהוא עדיין מצפה להתבגר.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סקוט מקאפי - ליטלפוט. הוא דובב על ידי גבריאל דיימון בסרט המקורי.
  • קנדיס האטסון - סרה. האטסון היא המדבבת היחידה מהסרט המקורי שחזרה לדבב את הדמות.
  • הת'ר הוגאן - דאקי. ג'ודית בארסי דיבבה את הדמות בסרט המקורי, אך נרצחה לפני יציאתו לאקרנים.
  • ג'ף בנט - פיטרי / אוזי. הוא דובב על ידי וויל ריאן בסרט המקורי.
  • רוב פולסן - ספייק / סטאט / צ'ומפר
  • קנת מארס - סבא ארוך-צוואר
  • לינדה גארי - סבתא ארוכת-צוואר
  • טרס מקניל - אמא של פיטרי / אמא של דאקי / מאיזאורה
  • ג'ון אינגל - מספר / אביה של סרה

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 1993, הודיעו אולפני ההנפשה של יוניברסל שסרט המשך ישיר לווידאו ל"המסע לעמק החלומות" נמצא בפיתוח. תאריך יציאה לא נקבע באותה עת.[3]

שירי הסרט ומבצעיהם[עריכת קוד מקור | עריכה]

זה היה הסרט הראשון בסדרה שהציג את הפורמט המוזיקלי לסדרה וכל סרט שלאחר מכן עקב אחר הסגנון הזה מאז. למרות שהסרט כולל פרטיטורה מקורית מאת מייקל טברה, הוא מכיל רמזים מוזיקליים מהלחנים של ג'יימס הורנר מהסרט המקורי. טברה היה המלחין הראשית של סרטי ההמשך מאז.

שירי הסרט נכתבו בידי הלהקה "The Roches".

  • עמק שקט - מבצעים: ליטלפוט, סרה, דאקי ופטרי.
  • ביצים - מבצעים: אוזי וסטרוט.
  • אתה אחד מאיתנו עכשיו - מבצעים: ליטלפוט, סרה, דאקי ופטרי.
  • עמק שקט (חזרה) - מבצעים: ליטלפוט, סרה, דאקי ופטרי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ John Cawley (27 במרץ 2007). "Direct-to-Video Sequels: Franchised and Fancy Free" (באנגלית). Animation World Network. נבדק ב-27 באוגוסט 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Annie Awards - 23rd Annie Awards". Annie Awards. נבדק ב-15 בפברואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Sandler, Adam (14 ביולי 1993). "U Cartoon arm moves focus to kidvid titles". Variety. נבדק ב-4 בדצמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)