הרוצח (סרט, 2023)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרוצח
The Killer
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על The Killer עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי דיוויד פינצ'ר
הופק בידי סיאן צ'אפין, דידי גראדנר, בראד פיט עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט אנדרו קווין ווקר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה קירק בקסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מייקל פסבנדר
Emiliano Pernía
Kerry O'Malley
Gabriel Polanco
אנדרה הולס
מוניק גנדרטון
סאלה בייקר
ארליס הווארד
Sophie Charlotte
טילדה סווינטון
Charles Parnell
ג'ק קסי עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה טרנט רנזור, אטיקוס רוס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אריק מסרשמידט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Archaia Entertainment, פרמאונט, Boom! Studios, Plan B Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 3 בספטמבר 2023 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 118 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה נאו-נואר, מותחן אקשן, סרט המבוסס על יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרוצחאנגלית: The Killer) הוא מותחן פסיכולוגי אמריקאי בבימויו של דייוויד פינצ'ר, המבוסס על סדרת רומן גרפי צרפתי באותו השם. בסרט מככב מייקל פסבנדר בתפקיד מתנקש שמסתבך במצוד בינלאומי אחרי שמשימה משתבשת.

הסרט הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-80 של ונציה, והוא אמור לצאת בהקרנה קולנועית מוגבלת ב-27 באוקטובר 2023, לפני שישודר על ידי נטפליקס ב-10 בנובמבר 2023.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הסרט רואים מתנקש מקצועי מיומן ללא שם (המכונה "הרוצח") עושה מארב בחדר מלון בפריס. הוא מתכונן להרוג (עם רובה צלפים) מטרה שתעשה צ'ק אין לחדר המלון בזמן לא מוגדר. בזמן שהוא מחכה למטרה, הוא מתרגל יוגה, אוכל, מקשיב דרך האוזניות ללהקת הסמית'ס, ומדבר עם המפעיל שלו, עורך דין בשם הודג'ס בנייד. הרוצח מספר על הפעילויות שהוא עושה ומדגיש את אופי עבודתו השגרתי, אפילו המשעמם, וכיצד הציניות וחוסר האמפתיה שלו מועילים לעיסוק שבחר. המטרה שאליה הוא המתין מגיעה בסופו של דבר כשהוא נמצא עם פרוצה. הרוצח מכוון ויורה אך מחטיא את המטרה, ויורה בטעות בפרוצה. הוא בורח, מתחמק בהצלחה מהמשטרה וטס לארצות הברית תחת אחת מזהויותיו הבדויות הרבות.

הרוצח חוזר לאחד מבתי המחבוא שלו ברפובליקה הדומיניקנית, ומגלה שהוא נפרץ ושהחברה שלו מגדלה הותקפה, אך לא נהרגה, על ידי מתנקשים שנשלחו על ידי הודג'ס כדי לקשור קצוות רופפים כטובה ללקוח. הוא מאתר את נהג המונית, ליאו, שהסיע את המתנקשים אל ביתו. ליאו מזהה אותם כצעיר שרירי במיוחד ואישה מבוגרת ולבנת שיער. הרוצח יורה בליאו ומשאיר את גופתו במונית שלו.

הרוצח נוסע למשרדו של הודג'ס בניו אורלינס, לואיזיאנה, ונכנס לבניין מחופש לעובד תברואה. הוא כולא את מזכירתו של הודג'ס דולורס ומשמיד את הרשומות האלקטרוניות של עבודתם המשותפת. כאשר הודג'ס מנסה להחליש את המצב, הרוצח יורה בו בחזה עם אקדח מסמר בניסיון לענות את שמות הרוצחים מתוכו, אך הודג'ס מת מהר יותר ממה שהרוצח צפה. דולורס מציעה להראות לרוצח את זהותם של המתנקשים בתיקי הנייר האישיים שלה בביתה, ומבקשת בתמורה שהרוצח לא יעלים את גופתה, כדי שמשפחתה תוכל לקבל ביטוח חיים. הוא מעניק זאת בכך שהוא שובר לפתע את צווארה ודוחף אותה במורד גרם מדרגות.

הרוצח נוסע לסנט פטרסבורג, פלורידה, שם הוא פורץ לביתו של מתנקש אכזרי לאחר שסימם את הפיטבול המחמד שלו בדיפנהידרמין מעורבב בבשר בקר טחון. האכזרי נלחם בחזרה ופוצע קשות את הרוצח, אבל הוא עדיין מצליח להרוג את האכזרי ושורף את ביתו.

לאחר מכן הרוצח נוסע לביקון, ניו יורק, שם הוא מתעמת עם המתנקשת המומחית המבוגרת במסעדת גורמה. נראה שהיא מקבלת את גורלה, המומחית מטילה ספק במניעיו של הרוצח להמשיך במקצועו. בסיום ארוחת הערב שלה, המומחית מאפשרת לרוצח להמשיך ברציחתה בחוץ. הוא יורה בה למוות לאחר שהיא מועדת ומבקשת עזרה. פגיון קטן נופל מכף ידה, מה שמעיד על כך שהיא תכננה להפתיע אותו בדקירה פתאומית.

הרוצח נוסע לבסוף לשיקגו, שם הלקוח, המיליארדר הון סיכון קלייבורן, מתגורר בדירה יוקרתית. הרוצח שומר על השגרה שלו, משתמש בכלים לא יקרים שנרכשו באמזון כדי לשכפל את כרטיס המפתח הביתי שלו ולעקוף את אבטחת הבניין. הוא מתעמת עם קלייבורן באיומי אקדח, ושואל אותו אם הורה על פגיעת התגמול מתוך טרוניה אישית. קלייבורן טוען שאין לו בעיה אישית איתו, וכלקוח בפעם הראשונה, הסכים לשלם להודג'ס כדי לקשור קצוות רופפים מבלי לדעת במה זה כרוך. הרוצח חס על חיי קלייבורן, אם כי הוא מבטיח לחזור ולהרוג אותו בצורה מזעזעת וחסרת חשד אם יחשוד אי פעם שקליבורן ינסה לפגוע בו שוב.

הרוצח חוזר לרפובליקה הדומיניקנית, מגדלה מתאוששת, והם מתחילים להתאקלם לפרישה.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס קטגוריה מועמד(ים) תוצאה
פרסי אגודת מבקרי הקולנוע של סן דייגו[1] כוריאוגרפיית הפעלולים הטובה ביותר הרוצח מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הרוצח בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ San Diego Film Critics, 2023 San Diego Film Critics Society Award Winners, San Diego Film Critics Society, ‏2023-12-19 (באנגלית אמריקאית)