הרמינה לאוקוטובה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרמינה לאוקוטובה
Hermína Laukotova
לידה 24 בינואר 1853
פראג עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 17 בינואר 1931 (בגיל 77)
העיר החדשה, צ'כיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה בית הקברות אולסני עריכת הנתון בוויקינתונים
הושפעה על ידי William Unger עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרמינה לאוקוטובהצ'כית: Hermína Laukotova;‏ 24 בינואר 185317 בינואר 1931) הייתה ציירת, גרפיקאית ומורה לאמנות צ'כית.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביה היה רופא השיניים והמנתח, יוזף לקוטה. אמה, אנטוניה, הייתה בתו של יוסף רידל - המייסד של מפעל זכוכית מפורסם.[2] היא הפגינה כישרון אמנותי כשהייתה עדיין צעירה למדי. משפחתה הייתה עשירה מספיק כדי לספק לה השכלה רחבה ואפשרות לנסיעות באירופה. את שיעורי האמנות הפרטיים הראשונים שלה קיבלה בסטודיו של קארל יאורק. מאוחר יותר, היא למדה שיעורים, מג'ני שרמאולובה (1828-1909).[3] לימודיה האחרונים בפראג היו אצל צייר הדיוקנאות יאן אדולף ברנדייס.

ב-1882 היא נסעה לפריז, שם השלימה את הכשרתה בטכניקות גרפיות. שנתיים לאחר מכן, היא עברה לאנטוורפן, שם עבדה עם צ'ארלס ורלט. בפריז ציירה בעיקר סצנות ימיות.

מ-1885 עד 1887 היא התגוררה במינכן, שם למדה שיעורים נוספים באקדמיה לציור של הנשים אצל לודוויג פון הרטריך, ואחר כך שיעורים פרטיים יותר אצל דוריס ראב, שלימדה אותה תחריט; נושא שהיא המשיכה הלאה עם ויליאם אונגר בווינה.

ב-1887 היא חזרה לפראג, שם פתחה בית ספר לאמנות לנשים. אף שבית הספר לימד מגוון מקצועות, כולל ציור דיוקן ופרחים, הוא נודע בעיקר בזכות הקורסים שלו ברישום דמויות, שהשתמשו בדוגמנים ודוגמניות עירומים. קורסים כאלה נסגרו לנשים בבתי הספר הגדולים לאמנות. היא הפעילה את בית הספר עד 1909, אז נאלצה לפרוש מסיבות בריאותיות, והעבירה את ניהולו לאוגוסט ברימזה, עם צוות שכלל את האדריכל, אדולף פוהר והציירת, לילי גודלובה-ברנדהוברובה, אשר הייתה תלמידה שם.[4]

היא הציגה לעיתים קרובות את ציוריה בתערוכות בחסות החברה לקידום האמנויות, תחת השם "Jan Textor". לאחר 1904 הייתה חברה באיגוד האמניות הגרמניות בבוהמיה, ואיגוד האמנים האוסטריים היפים, איתם הציגה את עבודותיה.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הרמינה לאוקוטובה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Prokop Toman: Nový slovník československých výtvarných umělců (A new dictionary of Czechoslovak visual artists), Ivo Železný, 2000
  2. ^ Prague Census 1830-1910 (1920), Laukota, Joseph *1809 and family (father of Hermíny Laukotové)
  3. ^ Informační systém abART:Schermaulová Jenny
  4. ^ Advertisement in the daily Bohemia, 25.12.1909, pg.12