ויליאם קרוקשנק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויליאם קרוקשנק
לידה 25 בדצמבר 1848
סקוטלנד, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 19 במאי 1922 (בגיל 73)
קנזס סיטי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויליאם קרוקשנק, באנגלית: William Cruikshank (18481922 ). (שנת לידתו לא בטוחה) היה צייר בריטי ובן משפחה של הקריקטוריסט ג'ורג' קרוקשנק. הוא היגר לקנדה ושם בנה את הקריירה שלו.[1] [2]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא למד אמנות באקדמיה המלכותית הסקוטית באדינבורו, בבית הספר המלכותי באקדמיה בלונדון אצל פרדריק לייטון וג'ון אוורט מיליי,[3] [4] ובפריז. לימודיו האחרונים נקטעו על ידי מלחמת צרפת-פרוסיה.

בשנת 1871 השתקע קרוקשנק בקנדה, פתח סטודיו בטורונטו ובמשך עשרים וחמש שנה היה מדריך בבית הספר לאמנות של אונטריו, לימים מכללת אונטריו לאמנות. הוא לימד לצייר מהעתיקות ומהחיים . הוא טען שהיה אחראי להבאת טכניקת העט והדיו של אירופה לצפון אמריקה.[3] כחבר מרכזי בליגת הסטודנטים לאמנות של טורונטו, הוא עודד את תלמידיו לפעול לפי המוטו ״אין יום בלי קו״. [5] הוא היה ממייסדי קבוצת השבעה.

בשנת 1894 הוא נבחר כחבר באקדמיה המלכותית הקנדית לאמנויות [6] ורכש מוניטין רב כצייר דיוקנאות ודמות, וכצייר סצנות קנדיות.

חלק מציוריו נמצאים בגלריה הלאומית של קנדה ובגלריה לאמנות של אונטריו. הוא תיעד את הסביבה הקנדית, והרבה לצייר נופים ותושבים בכפרי קוויבק. [7]

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ויליאם קרוקשנק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "William Cruikshank". www.gallery.ca. National Gallery of Canada
  2. ^ Stacey, Robert (2002). "Tom Thomson as Applied Artist". In Reid, Dennis; Hill, Charles C. (eds.). Tom Thomson. Toronto/Ottawa: Art Gallery of Ontario/National Gallery of Canada. pp. 47–63.
  3. ^ 1 2 Reid, Dennis (2002). "Tom Thomson and the Arts and Crafts Movement in Toronto". In Reid, Dennis (ed.). Tom Thomson. Toronto/Ottawa: Art Gallery of Ontario/National Gallery of Canada. pp. 65–83.
  4. ^ Bradfield, Helen (1970). Art Gallery of Ontario: the Canadian Collection. Toronto: McGraw Hill
  5. ^ Stacey, Robert (2002). "Tom Thomson as Applied Artist". In Reid, Dennis; Hill, Charles C. (eds.). Tom Thomson. Toronto/Ottawa: Art Gallery of Ontario/National Gallery of Canada. pp. 52–33.
  6. ^ "Members since 1880". Royal Canadian Academy of Arts. Archived from the original on 26 May 2011
  7. ^ Murray, Joan (1986). The Best of Tom Thomson. Edmonton: Hurtig.