ויקטור קרובופוסקוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויקטור קרובופוסקוב
Ви́ктор Алексе́евич Кровопу́сков
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 29 בספטמבר 1948 (בן 75)
מוסקבה, ברה"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מדינה ברית המועצות עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה האוניברסיטה הממלכתית הרוסית לתיירות, נוער ספורט וחינוך גופני עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 76 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.79 מטרים
ספורט
ענף ספורט סיף
הישגים
פרסים והוקרה
מאזן מדליות
סיף
מתחרה עבור ברית המועצותברית המועצות ברית המועצות
המשחקים האולימפיים
זהב מונטריאול 1976 חרב קבוצתי
זהב מונטריאול 1976 חרב אישי
זהב מוסקבה 1980 חרב קבוצתי
זהב מוסקבה 1980 חרב אישי
אליפות העולם בסיף
זהב גרנובל 1974 חרב קבוצתי
זהב בודפשט 1975 חרב קבוצתי
זהב המבורג 1978 חרב אישי
זהב מלבורן 1979 חרב קבוצתי
זהב רומא 1982 חרב אישי
זהב וינה 1983 חרב קבוצתי
זהב ברצלונה 1985 חרב קבוצתי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויקטור אלכסייביץ' קרובופוסקוברוסית: Ви́ктор Алексе́евич Кровопу́сков; ‏29 בספטמבר 1948) היה סיף ומאמן סובייטי. אלוף אולימפי בעל ארבע מדליות זהב בחרב וכן אלוף עולם 7 פעמים במסגרת נבחרת ברית המועצות ואישי. על הישיגיו בספורט לקרובופוסקוב הוענקו מספר עיטורים סובייטיים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרובופוסקוב נולד במוסקבה. הוא החל להתאמן בסיף בשנת 1961 אצל מאמן צעיר ויחד הם גדלו מתחרות לתחרות. בגיל 19 הוא כבר בין הסייפים הטובים לגילו. נבחרת ברית המועצות של אותם השנים הייתה מובילה בעולם וכללה אלופים רבים. מכיוון שקרובופוסקוב היה שמאלי מאמני הנבחרת לקחו אותו כדי לאמן את הספורטאים המנוסים. כך קרובוסקוב הגיע לדוד טישלר. בשנת 1968 קרובופוסקוב נשלח לאליפות העולם לסייפים צעירים וזכה במדליית זהב. בשנת 1973 הוא נכלל בנבחרת ברית המועצות החזקה. כבר בשנת 1974 באליפות העולם הוא זכה במדליית זהב קבוצתית ומדליית כסף אישית. בתקופה זו הוא עבר להתאמן אצל מארק רקיטה. תחת מארק רקיטה קרובופוסקוב זכה ב-4 מדליות זהב בתחרות אישית וקבוצתית באולימפיאדות של שנת 1976 ו-1980.

בשנת 1977 קרובופוסקוב נפצע קשה ברגל ולא היה ברור האם הוא ימשיך בקריירה תחרותית. לאחר מספר ניתוחים ותקופת החלמה, כבר בשנת 1978 הוא זכה באליפות העולם. הוא המשיך להשתתף בתחרויות עד לשנת 1986.

עם סיום הקריירה התחרותית קרובופוסקוב עבר לאמן סייפים צעירים במוסקבה.

השתתפות באולימפיאדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת השתתפויות של קרובופוסקוב במשחקים האולימפיים היה בשנת 1976. הוא הגיע לתחרות כאלוף עולם בתחרות קבוצתית בשנתיים האחרונות. בקרב ראשון בתחרות אישית הוא הופתע על ידי סייף קובני שהיה לו יתרון 4:1. למרות המצה קרובופוסקוב הצליח לסגור את הפער אך בכל זאת הפסיד בקרב. בסך הכול במהלך התחרויות במונטריאול זה היה הקרב היחיד בו הוא הפסיד וקרובופוסקוב זכה ב-2 מדליות זהב - בתחרות קבוצתית ובתחרות אולימפית.

באולימפיאדת מוסקבה שנערכה בשנת 1980 קרובופוסקוב גם היה בין המועמדים למדליות. בתחרות אישית בקרב אחרון על מדליית זהב נפגשו שני ספורטאים של אותו מאמן - מארק רקיטה. בקרב צמוד קרובופוסקוב הצליח לנצח. גם בתחרות קבוצתית נבחרת ברית המועצות זכתה במקום הראשון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]