ויקיפדיה:איך להקים אסם/תמונות בעייתיות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא טיוטה שאינה מחייבת, ונועד לגיבוש גרסה מחייבת בעקבות דיון בדף השיחה דוד שי 22:34, 3 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

רישיונות לתמונות בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית, והגדרה זו שלה, המקובלת ללא עוררין ביחס לטקסטים הנכתבים בה, חלה גם על התמונות הנכללות בה. בהתאם לכך, הרישיונות לתמונות בוויקיפדיה הם משני סוגים בלבד:

  • רישיונות המתירים שימוש בתמונות ללא הבחנה לפי אופי השימוש.
  • תמונות בשימוש הוגן, בהתאם לתנאים המפורטים בויקיפדיה:שימוש הוגן.
תמונות כאלה ניתן להעלות רק לוויקיפדיה העברית אך אין להעלותן לוויקישיתוף.

לרישיונות החופשיים יש וריאציות אחדות, בהן כאלה המטילות הגבלות מסוימות על המשתמש, כמפורט בויקיפדיה:רשימת תבניות/תמונות. בעת העלאת תמונה מוויקיפדיה זרה לוויקיפדיה העברית, יש לוודא שהתמונה מקיימת את אחד מהרישיונות הללו. אין לסמוך באופן עיוור על ויקיפדיה זרה, משום שלא תמיד התקיימה הקפדה על כללים אלה.

שימוש הוגן[עריכת קוד מקור]

תבניות שימוש הוגן המותרים הם: <צור רשימה כאן>

רישיונות בעייתיים[עריכת קוד מקור]

כל הרשיונות הבעייתיים סומנו בתבנית {{רשיון בוטל}}.

אופן הטיפול מוצע[עריכת קוד מקור]

בתמונות שיש להן רישיון תקין, כגון GFDL, אין צורך לטפל.

יש ליצור רשימה של כל התמונות שנמצאות על שרת ויקיפדיה העברית והרישיון שלהן אינו תקין. כל משתמש יתבקש לטפל בכל תמונה שלו שנמצאת ברשימה זו, ולהחליף את הרישיון שבה לרישיון תקין, או לסמנה למחיקה.

בנוסף, יש לעבור על תמונות בשימוש הוגן, ולוודא שהן עומדות בכללי השימוש ההוגן. תמונה שנבדקה ונמצאה תקינה, תסומן כמקובל בתבנית {{נ}}.

אל משתמשים שהעלו תמונות עם תבנית:צילוםמשתמש נפנה בבקשה להחליפן בתבנית:צילום משתמש. לשם כך יש לתת בדף השיחה של המשתמש את תבנית:החלפת רישיון ולחתום (כלומר לרשום {{החלפת רישיון}} ~~~~).

במסגרת הטיפול בתמונות עם רישיון לא תקין נוצרה רשימה של תמונות שמקורן בוויקי האנגלית, עם תבנית En, אך אינן קיימות בוויקיפדיה האנגלית תחת שם זהה (הטיפול ברשימה נעשה במסגרת אסם).