ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/אלף מילים/מבוא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הסיור במושבה הגרמנית
ויקיפדים מטיילים בגן הזואולוגי באוניברסיטת תל אביב
הסיור במשכנות שאננים וימין משה
נחל קידרון, על מדרגות קבר זכריה

מיזם אלף מילים הוא מיזם המרכז ומארגן טיולים ברחבי הארץ, בעקבות צרכי הצילום של ויקיפדיה, ובמטרה להעלות תמונות חופשיות לאתר ויקישיתוף.

ערכים רבים בוויקיפדיה נכתבים היטב, מלאים במידע חיוני ומרתק, אך תמונה שווה אלף מילים. בצירוף תמונה לערך, הקורא יכול להבין טוב יותר במה מדובר ולהתרשם מהמושא לא רק מהתיאור היבש - אלא גם ממראה עיניים.

תמונות רבות בוויקיפדיה נכנסות תחת רשיונות מגבילים יחסית, שכן הן נלקחו ממקורות המוגנים בזכויות יוצרים. כך אנו נתקלים בתמונות עם רשיונות המגבילים לשימושים ספציפיים במיוחד, ובראש ובראשונה שימוש הוגן. החזון נועד לתת מענה לצורך בתמונות חופשיות ורבות יותר על ידי קריאה לוויקיפדים לצאת לטיולים, להתגבש ולצלם תמונות.

התמונות תעלינה לויקישיתוף ברישיון CC-BY או חופשי לציבור.

המיזם מיועד לכל עורכי ויקיפדיה ולכותבים במיזם, רשומים ואנונימיים, ולקהל הרחב, למעט חברים שהורחקו מקהילת הכותבים והוכרזו כטרולים.

אחת לזמן מה יתפרסמו בדף המיזם הצעות לטיולים באזורים שונים בארץ, לפי הצרכים בדף בקשת תמונות ואיורים ובקטגוריית ערכים הזקוקים לתמונה. דפים אלו עדיין יהוו הדפים המרכזים את הבקשות והצרכים לתמונות. מטרת המיזם היא לארגן את הבקשות באופן כזה שיאפשר לחפצים בכך לצאת למסע צילומים.

הטיולים המוצעים[עריכת קוד מקור]

בדף המיזם ירשמו בקשות התמונות לפי אזורים בעלי קרבה סבירה, שיאפשרו טיולים הגיוניים באזורים ממוקדים. אנו ממליצים בחום רב למרימי הכפפה לבחור לעצמם טיולים שבהם הם גם יהנו מעצם הטיול, ולא רק לעבור מאתר לאתר ולצלם. על כן, ליד כל אתר יופיעו גם קישורים חיצוניים למסלולי טיול מומלצים באזור המצולם.

זכרו, פעמים רבות אנחנו אפילו לא יודעים שצריך תמונה עד שזו לא מצולמת. אם נסעתם לטיול אל תצלמו רק את הבקשות - צלמו מכל הבא ליד וכמה שיותר.

העלאת התמונות[עריכת קוד מקור]

כאמור, מטרת המיזם היא העלאת תמונות לערכים. כל תמונה תתקבל בברכה וכל תמונה חשובה היא. לאחר שצילמתם את התמונות העלו אותן לוויקישיתוף והכניסו אותן לערכים הזקוקים להן. מומלץ לחפש גם בערכים המקושרים לערך אליו העליתם את התמונה האם יש מקום להכניסה גם אליהם.

ראו הנחיות להעלאת התמונות.

העלאת קבצי וידיאו[עריכת קוד מקור]

אפשר להשתמש באחד מהכלים שמוצעים ב־C:Help:Converting video#Online conversion tools. לפחות השניים הראשונים גם מאפשרים לך להעלות את הקובץ לוויקישיתוף לאחר ההמרה. אם זה מסובך מדי, או אם יש בהם תקלות (לפעמים זה קורה לי איתם), אני ממליץ לנסות את האתרים שמופיעים מתחת ומאפשרים להמיר "סתם", ואת ההעלאה כבר תוכל לבצע בנפרד. תודה למקף על הטיפ.

הרעיון קסם לכם? יופי! הירשמו לסיורים הקיימים או הציעו סיורים בפסקת "סיורים שטרם נקבעו".


שאלות והצעות[עריכת קוד מקור]

אם יש לכם שאלות לגבי מיזם "אלף מילים" אתם מוזמנים לכתוב בדף השיחה.