לדלג לתוכן

ויקיפדיה:עבודות ויקידמיות/הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל/ויקיפדיה בפקולטה למדעי המחשב/ראשי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ברוכים הבאים לדף הקורס 234291 - פרויקט 1 במדעי המחשב, המתקיים במרחב הווירטואלי של הוויקיפדיה העברית, ובשיתוף עמותת ויקימדיה ישראל.

הקורס מועבר על ידי פרופ' יוסי גיל (שיחה) מהפקולטה למדעי המחשב ו Nurick(שיחה).

מטלה ומטרה[עריכת קוד מקור]

מטלת קורס זה היא פשוטה וקטנה ביחס: כתיבת ערך בוויקיפדיה העברית על מדען מחשבים, בדגש על מדענים הבאים מקבוצות הזוכות לתת-יצוג בתחום כגון נשים, בעלי מוגבלויות או מדענים מקבוצות אתניות שונות. (במקרים מסויימים הקורס מאפשר גם כתיבת ערך בוויקיפדיה האנגלית, או כתיבת ערך על נושא הקשור למדעי המחשב.)

אבל, המטרה גדולה מן המטלה:

עבורך: התנסות בכתיבה בוויקיפדיה, מיני-מחקר הדרוש לשם כתיבת ערך, ליטוש יכולת התימצות, ואבק של היכרות עם העבודה המדעית בתחום מדעי המחשב. ואולי חשוב מכך, ההכרה שהיא לעתים קשה לסטודנטים, שהמילה הכתובה אינה תמיד קדושה. הכתוב בספרי הלימוד, באנציקלופדיה, בשקפי קורסים ובסיכומים, לא נכתב בידי שמיים, אלא על ידי בשר ודם - אדם כמוך. הלקח האקדמי שנקנה כאן הוא כפול: ההעזה להציג אמירות שכל העולם יתייחס אליהן כמוסמכות, וההעזה לבדוק, ולתקן במידת הצורך, אמירות שכתבו אחרים.

ועבור הקהילה, קהילת מדעי המחשב, המדינה, וכיוצ"ב: המטלה הקטנה הזו גם היא משמעותית. אוכלוסיות הנמצאות בתת-יצוג במדעי המחשב, אחת משמעותן: פחות מוחות, פחות כשרונות, ותת-ניצול של המשאב האנושי. וגרגר התרומה כאן הוא: בן אחת האוכלוסיות הללו השוקל לפנות לתחום, יוכל למצוא בעזרת הערך הוויקיפדי שבנית מודל לחיקוי ולהשראה.

איך לרכוש השפעה בוויקיפדיה?[עריכת קוד מקור]

היה טוב אם הנרשמים לקורס היו מבצעים עריכות במרחב הכללי, וזאת מעבר למטלה שבקורס. בנוסף כתיבה רציפה מעניקה זכות הצבעה וכך ניתן להשפיע על התכנים. לא קשה לשמור על זכות הצבעה, צריך להיות ויקיפד רשום לפחות 30 יום, שערך ב-90 הימים האחרונים לפני הדיון לפחות 100 עריכות במרחב הערכים. 100 עריכות - היא כל עריכה שבה משנים משהו ושומרים, גם תיקון שגיאת כתיב, פיסוק או ניסוח מחדש בכלל עריכה יחשבו.