ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:באקמינסטר פולר

הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<באקמינסטר פולר

תאריך תחילת הדיון: החלף-בחמישה-"~"

הקדמה

מהות המחלוקת היא מה צריך להיות שם הערך.

אין מחלוקת כי שם האישיות הוא ריצ'רד באקמינסטר פולר. השמח בחלקו טוען שמכיוון שהוא מוכר יותר בשם באקמינסטר פולר (היינו, רק שם משפחתו), זה צריך להיות שם הערך (ואם הבנתי לא נכון, אתה כמובן יותר ממוזמן לתקן אותי). כראיה לדבריו, הביא השמב"ח דוגמאות כגון סטינג וכדומה ששם לא עושים שימוש בשם המלא של האישיות.

טענתי היא שהמקרים ממש שונים. כאן לא מדובר על כינוי כלשהו שהמציא לעצמו פולר. מדובר על שם משפחתו בלבד. אנשים רבים מאוד שהכרתי (ואני מניח שזה תקף לעוד הרבה אנשים כאן) נוהגים לפנות אל חלק מהאנשים שהם מכירים בשם משפחתם ולא בשמם הפרטי. הנקודה היא, שלמרות שאנשים מסוימים ידועים לכלל בשם משפחתם, שמם ייכתב (מכתבים וכד') ביחד עם השם הפרטי ובוודאי שלא רק כשם המשפחה. מלבד זאת, זה נראה מוזר ששם הערך מכיל רק את שם המשפחה ורק אותו. ואגב, מבחן גוגל לא מגלה מובהקות בולטת לטובת גירסתו של השמב"ח (היחס הוא פחות מאשר 1 ל-10 לטובת באקמינסטר פולר).

הקהילה מתבקשת לומר את דברה. ברוקולי 20:57, 10 ביוני 2007 (IDT)

מלבד העובדה שאפשר היה לשים פתק בלוח המודעות עם הפניה לדף השיחה ולשמוע עוד כמה דעות, הרשה לי לתקן אותך: באקמינסטר הוא שמו האמצעי ופולר שם משפחתו. זה כמו שנשיא ארה"ב ג'ורג', היה נגיד ידוע וכך היו מתייחסים אליו כ"ווקר בוש". הדוגמא של סטינג היא פסבדונים חדש לגמרי ודווקא הדוגמא של ע. הלל טובה יותר. שמע, נתקלתי בו בספרים רבים, והוא תמיד, אבל תמיד נקרא סתם כך "באקמינסטר פולר". כשכותבים עליו ביוגרפיה אכן ראוי להזכיר את ריצ'ארד במשפט הראשון. השמח בחלקו (-: 21:06, 10 ביוני 2007 (IDT)

דיונים קודמים

המשך הדיון

הצבעה

רק משתמש רשום בעל ותק פעילות של חודש ו-100 עריכות במרחב הראשי (ערכים בלבד ולא דפי שיחה, תמונות וכד') הוא בעל זכות הצבעה בדיוני מחלוקת.

ריצ'רד באקמינסטר פולר

  1. ברוקולי 20:57, 10 ביוני 2007 (IDT)

באקמינסטר פולר

מחלוקת זו נפתחה ללא דיון מספק והיא מאורכבת עד שיתפתח דיון ויובאו בו סימוכין לדעות השונות. ‏odedee שיחה 21:11, 10 ביוני 2007 (IDT)