ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:האגודה לזכות הציבור לדעת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

האגודה לזכות הציבור לדעת


  • תאריך תחילת ההצבעה: 14:12, 19 ביוני 2010 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 14:11, 26 ביוני 2010 (IDT)

הקדמה

תנועת "האגודה לזכות הציבור לדעת" היא תנועה אשר עוסקת בביקורת התקשורת. עיקר פעילותה בביקורת של כלי תקשורת ועיתונאים הנוטים לטענתה לשמאל הפוליטי ובחלוקת פרסים לעיתונאים וכלי תקשורת הנוטים לימין הפוליטי. חלק הארי של חברי הנהלת העמותה ומייסדה מזוהים עם הימין הפוליטי, כגון גאולה כהן, עוזי לנדאו ויובל שטייניץ. על כן, מקובל לשייך את האגודה עם הימין הפוליטי. יחד עם זאת, בשמה ובהצגתה העצמית, נמנעת האגודה מלציין את שיוכה הפוליטי מפורשות. כתוצאה מכך, המחלוקת המתגלעת כאן נוגעת לשאלה האם להוסיף את ארבע המילים "המזוהה עם הימין הפוליטי" (בתוספת אסמכתא לזיהוי זה) לפסקת הפתיחה של הערך כפי שנעשה בגרסה זו של הערך או לא. מי שתומך בהכללת הפסקה מתבקש להצביע בעד ומי שמתנגד מתבקש להצביע נגד. בברכה, אוהד.

דיונים קודמים

לפני המשך הדיון

זהו לכל הפחות ניסיון שלישי להדביק לאגודה לזכות הציבור לדעת תווית פוליטית למרות שהיא אינה עוסקת בפוליטיקה:

  1. פעם עשה זאת משתמש אנונימי.
  2. אחר כך המשתמש אנדר-ויק
  3. והנה באה ההצבעה הנוכחית על הוספת המילים "המזוהה עם הימין הפוליטי" לתיאור האגודה.

במתמטיקה ובתורת החשמל משתמשים במאפיינים כגון חיובי ושלילי. בפוליטיקה קיימת חלוקה לימין ושמאל. את העיתונות בדרך כלל מסווגים כליברלית, קונסרבטיבית, מפלגתית, מגויסת, צהובה ועוד. הדבקת תווית "ימין" או "שמאל" לארגון שמטרותיו אינם פוליטיות, לעיתון או לבן אדם נועדה, בדרך כלל, על מנת להכתים מישהו ולהשוות את עיסוקו לפוליטיקה שמקובל לחשוב עליה כ"מלוכלכת". לצערי, ויקיפדים לא מעטים אימצו לעצמם התנהלות כזו. לא תמיד דובר על ויקיפדים מהשורה, לעיתים אלה מפעילי מערכת "שהם חברים מוכרים ואמינים בקהילה". אם לא די בכך, ויקיפדים אלה בטוחים שעליהם לפעול כמשטרת מוחות ולדווח לקהל על השקפותיהם של אישים אלה או אחרים. ברור שאי אפשר בלי דוגמאות:

  • דוד שי כתב על "מקור ראשון": "קוראי העיתון הם בעלי אוריינטציה ימנית, אולם התשבץ, שאותו מחבר דקל בנו, פונה לכל חלקי העם".
  • MathKnight הוסיף לארגוני ימין רשימת עיתונים, שהם, לדעתו, שייכים לימין. המשתמש לנדן הוסיף לרשימה זו גם את "ישראל היום - עיתון מזוהה עם הליכוד". לא הובאו כל הוכחות התומכת באמיתות הרשימה. יש לציין שבערך "ארגוני שמאל" לא מופיע אף כלי תקשורת אחד, זאת אומרת על פי ויקיפדיה אין דבר כזה בארץ כמו "עיתונות שמאלנית".

במקום לכבד את מדיניות ויקיפדיה מפעילי המערכת בעצמם נותנים דוגמא לכך שאפשר להזניח את העיקרון של נקודת מבט נייטרלית. יתכן ומפעילי המערכת הוותיקים מצטערים על התנהלותם בעבר אבל היום הם עסוקים יותר בערכים כמו "אקסיומת המקבילים" ופחות בישום מדיניות ויקיפדיה.

אני מציע לבטל את ההצבעה ולעשות חשבון נפש בנושאים שהועלו כאן.

המשך הדיון

עמדת הצד הראשון

בכדי למנוע גניבת דעת של הקורא התמים המעוניין לקבל מידע תמצית ומועיל בפסקת הפתיחה של הערך, יש לציין את זיהויה הפוליטי של התנועה אשר נהיר לכל מי שעיניו בראשו. תנועה זו הינה זאב בעור כבש וויקיפדיה צריכה להישאר נאמנה לקוראיה ולא ללכת שולל אחר ניסיונה של התנועה להסוות את שיוכה הפוליטי הברור בכדי להקנות חזות ניטרלית לפעילותה. התוספת המוצעת כאן היא צנועה, מידתית ומתארת עובדה מוצקה בליווי סימוכין. אוהד.

עמדת הצד השני

(ייכתב אך ורק על ידי הצד שתומך באופציה זו)

הצבעה

רק משתמשים רשומים בעלי 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, שיחות קבצים, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הם בעלי זכות הצבעה בדיוני מחלוקת.

אין לפתוח את ההצבעה עד אשר שני הצדדים לא יכתבו את טיעוניהם. בהתאם לויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

אפשרות ראשונה

=== אפשרות שנייה ===