ורה אוג'ניה אנדרוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ורה אוג'ניה אנדרוס
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1895
פלימות', ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1979 (בגיל 84 בערך)
רוקפורט, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ורה אוג'ניה אנדרוס, באנגלית: Vera Eugenia Andrus‏ (18961979) הייתה אמנית ויוצרת הדפסים אמריקאית. [1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ורה אנדרוס נולדה בפלימות', ויסקונסין. היא התחנכה באוניברסיטת מינסוטה, בית הספר לאמנות סנט פול, מכון מיניאפוליס לאמנות, וזכתה במלגה לליגת הסטודנטים לאמנות של ניו יורק. היא למדה שם עם בורדמן רובינסון, ג'ורג' גרוז ויוג'ין פיטש. היא הפכה לחברה לכל החיים של אמנית אחרת ממינסוטה, וונדה גאג (1893–1946), שהליטוגרפיות שלה שיקפו לפעמים את אותם נושאים.

היא הדפיסה את הליטוגרפיות שלה במהדורות קטנות, לעיתים מ-20 עד 50 העתקים, מה שהפך אותן לקשות יותר לקניה ככל שעבר הזמן. היא אמנם הפיקה גם ציורים בצבעי מים, ציורי שמן ואיורי ספרים, אבל הליתוגרפיה הייתה עיקר אמנותה כל החיים. [2]

תחנת כוח על נהר ההדסון, הדפס אבן, 1933

"בפעם הראשונה שציירתי על אבן ליטוגרפיה," היא אמרה פעם, "הרגשתי כאילו מצאתי משהו שחיפשתי כל חיי." עד 1970 היא יצרה כ-76 ליטוגרפיות, כשהיא מסתמכת לאורך הקריירה שלה על כישרונותיהם של המדפיס ג'ורג' סי מילר ובנו בור.

מ-1931 עד 1957, היא הייתה חברת צוות במוזיאון המטרופוליטן לאמנות, כשהיא נוסעת ממעבורת דובס בעמק נהר ההדסון, שם השתקע ענף בולט ועשיר של משפחת אנדרוס. בשנות ה-30 נסעה לחצי האי גאספ ולנובה סקוטיה שבקנדה, ובשנות ה-50 נסעה לצרפת. שני המסעות נתנו לה השראה לכמה מהתמונות המפורסמות שלה. באחרית חייה, היא הלכה לגור ולעבוד ברוקפורט, מסצ'וסטס, שם הייתה לה גלריה בה מכרה את עבודותיה, נפטרה שם בגיל 83.

היא הייתה חברה במספר רב של איגודי אמנות, כולל קבוצת האמנים האמריקאית, איגוד האמנות של רוקפורט ואיגוד האמנות של עמק ההדסון. בשנת 1950 היא נבחרה כעמית של החברה המלכותית לאמנות, לונדון.

היא זכתה במספר פרסים, ועבודתה נמצאת באוספים הקבועים של מוזיאון המטרופוליטן לאמנות, ספריית הקונגרס, המוזיאון לאמנויות יפות, בוסטון, מוזיאון קריסטל ברידג'ס לאמנות אמריקאית ועוד רבים אחרים הרישומים שלנו מצביעים על כך שהיא הציגה בין היתר גם במוזיאון וויטני, מכון קרנגי, האקדמיה לאמנויות יפות של פנסילבניה ובמכון האמנות של שיקגו, והציגה תערוכת יחיד במכון סמיתסוניאן, אגודת רוקפורט לאמנות ובמקומות אחרים.

המסמכים שלה מוחזקים בארכיון לאמנות אמריקאית. [3]

היא מתה ברוקפורט, מסצ'וסטס ב-1979. [4]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Vera Andrus Biography | Annex Galleries Fine Prints, www.annexgalleries.com
  2. ^ Vera Eugenia Andrus - Artist Facts, www.askart.com
  3. ^ A Finding Aid to the Vera Andrus papers, 1907-1990 | Archives of American Art, Smithsonian Institution, www.aaa.si.edu (באנגלית)
  4. ^ Vera Andrus | Smithsonian American Art Museum, americanart.si.edu (באנגלית)