זיילנד פליסינגן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זיילנד פליסינגן
Voetbal Combinatie Vlissingen
תאריך ייסוד 1916
אצטדיון אירסלאן ספורט פארק
(תכולה: 8,000)
ליגה Derde Klasse עריכת הנתון בוויקינתונים
www.vcvlissingen.nl
תלבושת
תלבושת בית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איחוד הכדורגל של פליסינגןהולנדית: Voetbal Combinatie Vlissingen; מוכרת גם כזיילנד פליסינגן) היא קבוצת כדורגל הולנדית מהעיר פליסינגן שבזיילנד המשחקת בליגה ההולנדית החמישית, בשיאה שיחקה בליגת המשנה ההולנדית והעפילה לרבע גמר הגביע ההולנדי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצה הוקמה ב-1916 כאיחוד של 3 קבוצות, emm, פוסידון וספורט קלאב פליסינגן, שיחקה במסגרת הליגות החובבניות של הולנד עד ל-1989 אז הגישה בקשה להצטרף לליגות המקצועניות, באותה עונה הצליחה הקבוצה להגיע להישג שיא בגביע ההולנדי כאשר העפילה לסיבוב המקצועי והדיחה את דה חראפסחאפ מליגת המשנה בסיבוב הראשון, את דן בוס מליגת העל בסיבוב השני ואת טלסטאר ספורטקלאב מליגת המשנה בשמינית הגמר. בסופו של דבר הודחה הקבוצה בשלב רבע הגמר על יד דן האג.

בעונת 1990/1991 שיחקה הקבוצה לראשונה בליגת המשנה. בעונה זו נקראה ו.סי פליסינגן וסיימה עונה מאכזבת למדי במקום ה-20 והאחרון עם 6 ניצחונות בלבד ו-35 שערים. בעונתה השנייה בליגה שינתה הקבוצה את שמה ל-וי. סי. וי זיילנד, גם בעונה זו סיימה במקום ה-20 עם 4 ניצחונות ו-36 שערים. בסיום העונה לאחר שלא הצליחה להציג ביטחונות כלכלים ולעמוד ברישיון הליגה, ירדה הקבוצה בחזרה למערך הליגות החובבניות בו היא משחקת כיום.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא הולנד. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.