טיוטה:אלכסי שרסטוביטוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תבנית {{אישיות}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

אלכסי לבוביץ' שרסטוביטוברוסית: Алексей Львович Шерстобитов; נולד ב-31 בינואר 1967) הוא רוצח שכיר לשעבר של ארגוני הפשע מדבדקובסקאיה ואורחובסקאיה.

ידוע בכינוי "ליושה סולדט", בעברו 12 רציחות מוכחות וניסיונות רצח[דרושה הבהרה]. בשנת 2008 נגזרו עליו 23 שנים במושבת תיקון.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלכסי נולד ב-31 בינואר 1967 במוסקבה, במשפחה שכללה כמה דודות של קצינים. התעסק באופן פעיל בספורט, אהב לירות.

הפעילות הפלילית[עריכת קוד מקור | עריכה]

היעד הראשון של שרסטוביטוב כרוצח שכיר היה סגן ראש הכוחות המיוחדים לשעבר של ה-SOBR לשעבר פילין, שלאחר פרישתו הצטרף לשורות הפשע המאורגן. ב-5 במאי 1993, ברחוב איברגימוב במוסקבה, ירה שרסטוביטוב על מכוניתו של פילין ממשגר רימונים RPG-18. פילין וחברו, שהיו ברכב, נפצעו קל ושרדו.

בשנת 1994, למנהיג ארגון הפשע אורחובסקיה, טימופייב, המכונה "סילבסטר", היה סכסוך עם הגנב בחוק אנדריי איסייב, המכונה "רוספיס". שרסטוביטוב התקין מכונית ממולאת בחומר נפץ ליד ביתו של איסייב, וכשיצא מהכניסה והתקרב לרכב, פוצץ אותו. השומר של איסייב מת, שתי תלמידות ששיחקו בחצר נפצעו קשה, אחת מהן מתה לאחר מכן. איסייב עצמו נפצע, אך שרד.

ב-5 באפריל 1994, כשעזב את מרחצאות קרסנופרסנסקי, שרסטוביטוב הרג את המאפיונר אוטרי קוואנטרישווילי בירי מרובה צלפים. הרוצח השתמש ברמה גבוהה של הטעיה. במיוחד, בחלון הרוח של הבית ממנו ירה, הוא פיזר בדלי סיגריות, שנאספו ליד התחנה. בדלי סיגריות אלו נשלחו לבדיקה, שתוצאותיה העלו את החקירה על שובל שווא[1].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קטגוריה:רוסיה: פשע מאורגן קטגוריה:רוצחים רוסים קטגוריה:רוצחים שכירים קטגוריה:רוסים שנולדו ב-1967