טיוטה:אמיוט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מהי:[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיטת אמיוט (AMUT: Auxiliary Method Using Transition שיטת עזר באמצעות מעברים) היא שיטת משחק תפקידים אשר נכתבה ונוצרה בשנת 2016 על ידי ראובן מנדלוביץ'. מטרתה של השיטה היא לצרף מעברים למשחקים ולעזור להם בעינייני מעברים היכולים לכלל זמנים, חדרים, אפשרויות, מקומות, אפילו מעברים (שינויים) במזג אוויר ועוד. השיטה יכולה להצטרף לכל משחק ושיטה כגון: DND, מיזם אספמיה, חופשיטה ועוד. השיטה מצרפת למשחק את קוביית ה30 למעברים ואת קוביית ה6 על מנת לקבוע מי עובר (הסבר בפסקה הבאה). כדי לדעת לאן האנשים יעברו המנחה צריך לפני כן לבנות "יומן מעברים" (בפרק הבא) וכך שהשחקנים יצטרכו לעבור הם או שכל 1 מהם יטיל את הקובייה וכל 1 יעבור למקום שהוגרל לו או שכל השחקנים שהיו ליד המטיל יעברו איתו (ופה אפשר להוסיף את קובית ה6, כל מי שיוצא לו 4 ומעלה בקוביה הוא עובר עם המטיל. כמובן שרואים לפי הפסקה הזו שלא חייב את קוביית ה6). המיוחד בשיטה הזו שגם המנחה איננו יודע את עלילת המשחק והוא מאלתר לפי מה שקורה, השונה משיטת מיזם אספמיה שלשיטת אמיוט יש בסיס והמנחה יודע את ההתחלה ורוב הפעמים את סוף.



בניית יומן מעברים:[עריכת קוד מקור | עריכה]

שאתם קוראים את המילה "יומן" אתם ישר קופצים על יומן של תלמיד או מורה או יומן סודי של משהו, אך במונחים של השיטה זו היומן הוא דף הממוספר ל25 פסקאות, קצרות או ארוכות שבהם כתוב את המעברים: מהו כל מעבר, איפה המעבר, פירוט על המעבר, וכל דבר אחר שאתם רוצים להוסיף (לדומא: יצורים מסויימים ועוד) . עכשיו השאלה צצה: מה עם המספרים 26-30? והתשובה היא שהמספרים הללו הם מספרים שאם יוצאים לשחקן, הוא בוחר לאן הוא רוצה לעבור.



צירוף השיטה למשחקים:[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיוחד בשיטה הזו שהיא רק בסיס של חוקים ובעיקבות זה אפשר להוסיף עוד המון חוקים (למשל שבמעבר 22 שהם יוצאים הם ישר עוברים תמיד למעבר 25 ולא משתמשים בקוביית ה30 או שהם משתמשים רק פעם אחת בקוביית ה30) וכך זה יותר נוח וגמיש לצרף את השיטה או לבנות את המשחק מהשיטה ולהוסיף פשוט כל מה שאתה רוצה כדי שיהיה משחק טוב.


בניית סצנות ואירועים:[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש שני סוגי סצנות:

1.סצנת הבסיס- סצנת בסיס היא הסצנה ההתחילתית שדרכה הם מגיעים למקור כל שהוא שיעביר אותם למקום אחר או לזמן אחר. יכול להיות שתהיה גם סצנת בסיס בסוף שהיא תסיים את המשחק, צריך להיזכר שרוב הזמן סצנת הסוף ולפעמים גם ההתחלה תשתנה ותהיה שונה ממה שתוכנן.

2.סצנה אלתירית- סצנה אלתירית היא סצנה מאולתרת, הכוונה סצנה של מעבר כל שהוא. עלילת סצנה אלתירית לא ידועה כבר למנחה חוץ מההתחלה שלה (לדוגמא סצנה 13 תמיד תתחיל עם מקרה של משאית שמתהפכת בכביש) ומאז נוצרים בתוך אירועים לא ידועים ולא מתוכננים (למשל שאחד מהשחקנים נתקע בשנת 1924 לבנתיים שהשאר כבר בשנת 1989).