טיוטה:בדרך הקשה (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בדרך הקשה (באנגלית: The Hard Way) הוא הספר העשירי בסדרת הספרים ג'ק רי'צר של הסופר הבריטי לי צ'יילד.

הספר יצא לאור בשנת 2006. הוא תורגם לעברית על ידי "הוצאת קוראים". הספר הוא מסוגת הספרות הבלשית והמתח.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הספר מתחילה בכך שג'ק רי'צר מתיישב לשתות קפה בבית קפה נו-יורקי בשעת לילה מאוחרת. למחרת, כשהוא חוזר לאותו בית הקפה מגיע אדם הנראה כחייל הכוחות המיוחדים לשעבר ושואל אותו האם הוא הבחין אתמול במכונית מסוג מרצדס בנץ.

בהמשך מתברר שאותו אדם, הנקרא ג'ון גרגורי הוא חלק מקבוצת לוחמי הכוחות המיוחדים לשעבר, המבצעים בשביל הפנטגון פעולות לא חוקיות במקומות שונים בעולם. הוא מבקש מרי'צר לבוא איתו לפגוש את מפקדו, הנקרא אדואר ליין. לבסוף רי'צר מגיע ומגלה שאשתו של ליין, קייט וביתו החורגת ג'ייד, נחטפו, וטיילור, לוחם נוסף שהיה הנהג שלהם באותו יום נהרג. רי'צר מציע את עצמו לעזור להם למצוא את החטופות, בתמורה ליין מבטיח לו מיליון דולר אם יצליח. רי'צר מגלה שזוהי החטיפה השנייה, בפעם הקודמת החטופה, אשתו הקודמת של ליין, נהרגה.

החוטפים דורשים מספר פעמים כופר בסכום שמגיע לבסוף ל-10 וחצי מיליון דולר, רי'צר מגיע בסתר להעברת הכסף אך לא מצליח להתחקות אחר החוטפים.

בהמשך רי'צר מגלה דברים נוספים שקרו, ומפקפק באמינות הסיפור של ליין ובמידת יושרו. הוא מוצא את אחותה של אשתו הקודמת של ליין שנחטפה ונרצחה, והיא מספרת לו שליין הוא זה שביצע את החטיפה והרצח על ידי לוחמים שלו כיון שאשתו רצתה להתגרש ממנו ולקבל דמי מזונות. רי'צר פוגש את פולינג, אשר הייתה החוקרת אשר ניהלה את החקירה בזמן החטיפה הקודמת ורוצה לעזור כיוון שמרגישה רגשי אשמה על זה שלא הצליחה. פולינג מצטרפת אל ריצ'ר, וביחד הם מנהלים את החקירה. רי'צר ופולינג מגלים שלפני מספר שנים אדואר ליין נטש שני לוחמים בעת ביצוע פעולה באפריקה לחסדי מורדים אכזריים. הם חושדים שאחד מן הלוחמים, היחיד שחזר בחיים, חטף את אשתו וביתו כדי לדרוש כופר כנקמה על נטישתו של ליין. הם מצליחים לאתר את הלוחם, הנקרא הוברט ומגלים שהוא חזר מאפריקה קטוע ידיים ורגלים, ושאין באפשרותו של הוברט לבצע את החטיפה. הוא שומע מהוברט את הסיפור המלא, ומגלה שאת החטיפה הקודמת ביצע ליין בעצמו על ידי לוחם שלו הנקרא נייט. הוברט מספר שליין נטש אותו ואת נייט באפריקה כדי לוודא שסיפור החטיפה המבוימת לא יצוץ לעולם.

לאחר מכן רי'צר מגן על הוברט ואחותו מפני ליין, שמגיע לסגור חשבון עם הוברט, ומבטיח להוברט ואחותו את הכסף שיקבל מליין כדי שיוכל להשתקם.

לאחר מכן רי'צר ממשיך בחקירה, ומצליח לאתר את מיקומו של טיילור במחשבה שהוא זה שחטף אותן. הוא מגלה ללין את מיקומם, משק באנגליה הכפרית, על יד העיירה נורי'ץ.

מיד לאחר מכן, רי'צר מגלה דברים מסוימים בסיפור החטיפה שגורמים לו להגיע למסקנה שלא היה פה מקרה של חטיפה אלא שטיילור קייט וג'ייד החליטו לברוח מליין, וכדי לא לעורר חשד מידי ביימו את החטיפה. רי'צר ופולינג מבינים את הטעות הקריטית שעשו, אשר יכולה לעלות בחייהם של טיילור קייט וג'ייד, ומיד יוצאים לאנגליה כדי לנסות להזהיר אותם מפני הגעתו של ליין.

הם מגיעים לשם, ומגלים שצדקו, החטיפה בוימה על ידי קייט וטיילור. הם מזהירים אותם ונערכים להגעתו של ליין ביחד עם גיסו של טיילור, ג'קסון, אף הוא יוצא הכוחות המיוחדים.

לאחר מספר ימים ליין מגיע ביחד עם הצוות שלו, ריצ'ר, שיצא לכיוון ליין ואנשיו, חוזר למשק ומגלה שליין תפס את כולם ומתכוון לענותם ולהורגם. רי'צר, לבדו, מצליח להרוג את ליין ואנשיו, לפני שהם מבצעים את זממם.

סוף הסיפור הוא שהם קוברים את ליין ואנשיו ואת כל מה שקשור לאותה תקרית, רי'צר נפרד מכולם, ושעתיים אחר כך כבר אף אחד לא ידע היכן הוא. רי'צר יצא להמשיך בנדודיו בעולם.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]