טיוטה:ביג שוט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביג שוט בע"מאנגלית: Big Shot) היא חברת נוסטרו ישראלית, העוסקת במתן הכשרות למתחילים ולמתקדמים במסחר בשוק ההון, שכוללות: לימוד אונליין ובשיעורים פרונטליים, ליווי מקצועי בזמן אמת, ניהול סיכונים ומסחר נוסטרו בניירות ערך.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה הוקמה על ידי היזמים הישראלים גיא ברנד ואלון קריאף ב-2016. החברה התחילה בהכשרות בסיסיות ואז פיתחה מודל הנוסטרו המבוסס על מודל הנוסטרו המוכר בחברות ענק בוול סטריט.[1]

במאי 2018 בוצעה מעילה בכספי החברה אשר היו מופקדים בחשבונות מסחר של חברת הברוקארז' שורט טרייד.[2] כמו כן נגנבו כספים של תלמידים אשר בחרו להפקיד את כספם אצל אותו הברוקר.[3] בעקבות כך, הוגשה תובענה ייצוגית של 198 תלמידים אשר טוענים כי החברה המליצה להם להפקיד את כספם בחברת שורט טרייד במרמה.[4] נכון לאוקטובר 2020, המשפט עדיין מתנהל.

החברה החלה לגייס לשורותיה סוחרים שצמחו מתוך תוכנית ההכשרה שלה וסוחרים מנוסים אשר עוברים תהליך קבלה בו הם צריכים להוכיח את פעילותם מהשנה האחרונה (לפחות) בשווקים הפיננסים.

ב-2020 קיבלה החברה ממשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הישראלי אישור לעבוד עם פקדונות חיילים משוחררים כאמצעי תשלום בתוכנית נוסטרו מיוחדת שפונה לחיילים משוחררים.[5] נכון להיום (2020) ביג שוט היא הגוף היחידי במדינת ישראל בתחום לימודי שוק ההון שקיבל את האישור המדובר.[6] באותה שנה, החברה החלה להתרחב לאירופה ובהמשך גם לארצות הברית, זאת באמצעות הכשרות בשפה האנגלית, המתבצעות אונליין במטרה להגדיל את פעילות הנוסטרו שלה.

שירותי החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביג שוט עוסקת בפיתוח של כלים ממוחשבים ומערכות חצי אוטומטית למסחר בשווקים השונים, המשמשים את הסוחרים בעבודתם.

נכון להיום צוות סוחרי הנוסטרו של החברה סוחרים דרך חברת הברוקראז' Interactive Brokers (אנ'), אחת משלוש חברות הברוקראז' הגדולות בארצות הברית.

המסחר מפוקח ומנוטר בזמן אמת על ידי צוות ניהול הסיכונים של החברה. הצוות עושה שימוש במערכת ניהול סיכונים ייחודית בהתבסס על הידע, המומחיות והניסיון רב השנים שנצברו בקבוצה.

בנוסף החברה מספקת שירותי חדר מסחר אינטראקטיבי, המופעל באמצעות חברת "גולד בית השקעות", ובתחומי מסחר שונים: הנפקות, מסחר-תוך יומי, מסחר סווינג (זיהוי מגמות), מט"ח ועוד. כל לקוח אשר מעוניין לקבל ייעוץ בחדר המסחר מוכרח למלא טפסי אפיון והסכם ייעוץ בכפוף לחוק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מי אנחנו, באתר חדשות שוק ההון
  2. ^ מנחם שטאובר ואלה לוי-וינריב, ‏קריסת שורט טרייד וג'נרל טרייד: המחדל הרגולטורי הגדול, באתר גלובס, 3 ביוני 2018
  3. ^ בלעדי: הונאת הענק והשיחה המפלילה, באתר ‏מאקו‏, 8 במאי 2018
  4. ^ משקיעים תובעים את ביג שוט, באתר www.news1.co.il
  5. ^ הסיפור של החיילים שהחליטו להשתחרר פעמיים, באתר www.idftweets.co.il (באנגלית)
  6. ^ מי אנחנו, באתר חדשות שוק ההון