לדלג לתוכן

טיוטה:דריל דיקסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דריל דיקסון
Daryl Dixon
נורמן רידוס, מי שמגלם את דריל בזכיון
נורמן רידוס, מי שמגלם את דריל בזכיון
תוכנית טלוויזיה המתים המהלכים
המתים המהלכים: דריל דיקסון
הופעה ראשונה Tell it to the Frogs (2010)
יוצרים פרנק דרבונט
צ'ארלס ה. אגלי
ג'ק לוגידיצה
גילום הדמות נורמן רידוס
מידע
מין זכר
מקצוע צייד
נטייה טוב
כלי נשק קשת מוצלבת
אזרחות ארצות הבריתארצות הברית אמריקאי
דמויות קשורות
משפחה וויל דיקסון (אבא)
מרל דיקסון (אח)
ג'ס קולינס (חצי דוד)
וויליאם טי דיקסון (סבא)
דוג (חיית מחמד)

דריל דיקסוןאנגלית: Daryl Dixon) הוא דמות בדיונית ואחת הדמויות הראשיות בזיכיון המדיה הפוסט-אפוקליפטי "המתים המהלכים". הוא בנוסף מככב בסדרה הקרוייה על שמו, המתים המהלכים: דריל דיקסון. את הדמות מגלם השחקן האמריקאי נורמן רידוס. דריל נוצר עבור סדרת הטלוויזיה על ידי הסופרים פרנק דראבונט, צ'ארלס ה. אג'לי וג'ק לוג'ודיצ'ה ובניגוד לרוב הדמויות, דריל לא מופיע בקומיקס שעליהם מבוססת הסדרה.

דריל הוא אחיו הצעיר של מרל והבן האחרון שנותר בחיים ממשפחתו. דריל הוא מומחה בציד, גישוש, ניווט ותצפית. הוא גם לוחם מיומן. כלי הנשק העיקריים שלו הם סכינים וקשת מוצלבת. ריק גריימס רואה בדריל כיד ימינו, חברו הקרוב, ובהמשך כאחיו.

דריל בהתחלה מתואר כגס רוח, עצבני ואימפולסיבי. אך במהלך העונות, הוא הופך כחלק בלתי נפרד מהקבוצה בשל כישורי ההישרדות שלו. התוקפנות שלו היא חסרת תקדים, והיא נותרה אחד הנכסים היקרים ביותר שלו, כמו גם אחד הבולטים שלו. לאחר מותם של אד וסופיה פלטייר, דריל פיתח קשר הדוק עם חברתו לקבוצה קרול פלטייר.

לאחר סיום המלחמה נגד נגן סמית' וה"מושיעים", דריל הופך למנהיג החדש של המושיעים, אם כי בסופו של דבר הוא עוזב מהתפקיד ונותן אותו לקרול במקום. בשנים שלאחר מותו המשוער של ריק, הוא החל לגור ביער לאחר שבילה זמן רב בחיפוש אחר גופתו של חברו הטוב ביותר. הוא גם נתקל בכלב ובבעלים הקודמים שלו, אישה בשם לאה שו, איתה הוא מפתח קשר רומנטי. בהמשך, הוא יוצר קשר הורי עם לידיה ומתנהג כדמות אביה, מגן עליה ודואג לה. לאחר שעבר למדינות חבר העמים, דריל הצטרף לצבאה לצד רוזיטה אספינוזה. שנה אחרי שפמלה מילטון הודחה, דריל אומר לקרול שהוא אוהב אותה לפני שהוא עוזב לראות מה עוד יש שם בחוץ. הוא אומר לג'ודית שאם ישמע משהו על הוריה הוא ימצא אותם ויחזיר אותם הביתה. הוא מבטיח שהוא יחזור לפני שעוזב את המקום.

מראה חיצוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

בילדותם חיו דריל ואחיו הגדול מרל עם אביהם המתעלל והאלכוהוליסט, וויל. לדריל בילה הרבה זמן לבד, ולאורך כל הזמן הזה, למד להסתדר בעצמו ואימץ חשיבה הישרדותית קשה. כשהאפוקליפסה פורצת, הוא ומרל מסתדרים בעצמם תוך שמנסים להימנע ממהלכים.

במהלך העונה הראשונה ובמשך חלק ניכר מהשנייה, דריל רוכב על האופנוע מסוג Triumph Bonneville של אחיו, ועליו סמל ה-ᛋᛋ. בפרק האחרון של העונה השנייה, דריל מתבדח שהוא יכול לזהות את גלן לפי הנהיגה שלו, בגלל שגלן היה קוריאני. לדאריל יש בדרך כלל התנהגות רצינית, אבל מדי פעם משמיע הערות ובדיחות מופרעות כדי לשבור את המתח. עד העונה השלישית, הוא הופך לאחראי, מהימן ונאמן. סדרי העדיפויות שלו נבחנים כאשר הוא מגלה שאחיו עדיין חי ועובד עבור קבוצה יריבה בוודברי המנוהלת על ידי המושל.

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הסדרה עונות
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
המתים המהלכים חוזר ראשי
המתים המהלכים: דריל דיקסון ראשי