לדלג לתוכן

טיוטה:ההצפות בסין (2020)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"הצפות" הוא שם לאירוע אשר התרחשה בו הצפת מים רבה. הצפות כאלה יכולות להתרחש עקב אירועי טבע, מחדל אזרחי הוא ממשלתי, ואף בשל אלימות או מעשה זדוני. לרוב, הצפות בערים וארצות מסוימות, מתרחשות עקב אירועי אקלים, אירועי טבע לא מוסברים, ובעיקר עקב אסונות טבע. לעיתים, ההצפות מתרחשות עקב בניית תשתית (או ניקוז) לא נכונה או שאינה מתאימה לסביבה, ניתן לראות זאת הרבה ברחובות ישראל. מניעת הצפות קטנות, מתבצעת על ידי מערכות ניקוז מתקדמות ומותאמות אישית. מערכת הניקוז גם נקראת תעלת מים, ותפקידה העיקרי הוא למנוע אירועים קיצוניים, ותרחישי טבע גדולים וקטנים.

הצפות בסין בשנת 2020

[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2020, בשורות לא נעימות הגיעו למדינה, העיקרי מביניהם הוא מגפת הקורונה. מלבדה, בחודש יולי, התרחש אסון נוסף: הצפות גדולות בסין. לאחרונה, מהעיר "ווהאן" הנמצאת בסין, התרחשו הצפות גדולות שהגיעו אף עד להעיר. מהנתונים הבאים, מדובר על הצפה שהתרחשה בגובה של 15 מטרים ואף יותר. לידיעתך הציבור: מקור ההצפה הגיעה מנהר היאנגצה שלא עמד בעומס הרב. עקב כך, זרמי המים הצליחו להגיע לעיר ולבתי התושבים. עקב ההצפה, הגשם בעיר ירד במשך ימים רבים. בשנת 98, מקרה דומה התרחש וגרם למותם של אלפי הרוגים.

כתוצאה מההצפות

[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתוצאה מהצפות וגשם רב שירד, עיריית ווהאן דיווחה לתושבים את התוצאות, והעלתה את רמת הכוננות לרמה שלישית. למעשה, מדובר ברמת כוננות מאוד גבוהה, ומעל הנורמה. בעולם, ישנם עד 5 רמות כוננות מקסימליות. כיום, בעיר ווהאן רמת הכוננות נמצאת על כ־3. לפני ההצפה ובשל נקיף הקורונה, רמת הכוננות הייתה על כ־2, וכעת עלתה ברמה אחת. מצבי הכוננות בעלות נוהל חירום מחמיר, בהתאם למצב - העירייה, הממשלה, והתושבים, חייבים להישמע להנחיות.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]