טיוטה:הונג נגד פייסבוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הונג נגד פייסבוק, ווילסון ואחרים הייתה תביעה שהוגשה בשנת 2015 בבית המשפט הדיוני במחוז סן מטאו, קליפורניה, בעילה של אפליה מגדרית ואפליה גזעית על ידי צ'יה הונג נגד מעסיקתה - חברת פייסבוק, המנהלת האישית שלה וחמישים אנשים נוספים.

צ'יה הונג עבדה במשך כשלוש שנים בחברת פייסבוק כמנהלת מוצר וכ-technology partner in finance. באוקטובר 2013 היא פוטרה מעבודתה.

ב-16 במרץ 2015 הגישה הונג תביעה נגד החברה ונגד עמיתיה לעבודה בעילה של אפליה מינית, הטרדה מינית, אפליה גזעית וגרימת מצוקה רגשית בזדון. לטענתה, סביבת העבודה בחברה הייתה עוינת, עמיתיה לעבודה זלזלו בה והקטינו אותה, והיא אולצה בעל כורחה לארגן מפגשים חברתיים ולהגיש משקאות לגברים - עמיתיה לעבודה. לטענתה, היא אף נשאלה על ידי הממונה עליה מדוע לא נשארה בבית לטפל בבנה.[2]

הונג, אמריקאית ממוצא טיוואני, טענה שהופלתה על ידי עמיתיה לעבודה משום שהייתה חברת הצוות היחידה ממוצא אסייתי.

בתגובה להגשת התביעה, פרסמה פייסבוק הצהרה: "אנו עובדים קשה מאוד בנושאים הקשורים למגוון, מגדר ושוויון, ואנו מאמינים שהתקדמנו...במקרה זה קיימים חילוקי דעות מהותיים על הטענות העובדתיות, ואנו מאמינים כי התיעוד מוכיח שהיחס לעובדת היה הוגן."[4]

בסופו של דבר, פנו הצדדים לגישור. ישיבת הגישור התקיימה ב-31.08.2015, וב-02.10.2015 נדחה ההליך לבקשתה של הונג. עורכי דינה של הונג הצהירו כי העניין "נפתר"; לא ידוע אם הסכסוך אכן יושב.

ניתן לחלק זאת באמצעות כותרות כדלהלן.

כותרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכן הכותרת.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]