טיוטה:העיר האבודה Z

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

העיר האבודה זד, קרא פרסי פוסט לעיר שחיפש שנים.

העיר האבודה זד היא עיר עתיקה שהאמין פוסט וחבריו למסע ( של חיפושה של העיר האבודה ) כי היא קיימת בג׳ונגלים של ברזיל.

פרסי פוסט נהפך לחלק מההיסטוריה של העיר האבודה שהתחיל לחקור בטעות.

המשלחת הראשונה של פוסט לדרום אמריקה הייתה בשנת 1906. הוא היה בגיל 39 ונסע לברזיל למפות אזור ג'ונגל בגבול ברזיל ובוליביה, לפי בקשת החברה הגאוגרפית המלכותית. האגודה הטילה את יצירת המפה של האזור הזה, כמיפוי צד שלישי שאינו מייצג אינטרסים לאומיים מקומיים. הוא הגיע ללה פאס, בוליביה ביוני. בעודו במסע בשנת 1907, טען פוסט כי ראה וירה באנקונדה ענקית באורך 19 מטר, טענה שבגללה הוא הפך ללעג על ידי מדענים. הוא דיווח גם על בעלי חיים מסתוריים אחרים שלא היו מוכרים לזואולוגים, כמו כלב קטן דמוי חתול בערך בגודל של שועל, שלטענתו ראה פעמיים, גם את העכביש הענק Apazauca, שטען שהרעיל מספר מקומיים.

פוסט ערך שבעה מסעות בין 1906 ל־1924. הוא היה מקובל על המקומיים והעריך אותם, ונתן להם מתנות, התנהל איתם בסבלנות ובהתנהגות אדיבה. בשנת 1908הוא התחקה אחר מקור נהר ריו ורדה (ברזיל) ובשנת 1910 עשה מסע לנהר הית' (בגבול בין פרו לבוליביה) כדי למצוא את מקורו, לאחר שפרש מהצבא הבריטי ב-19 בינואר.

בהתבסס על מחקר תיעודי, פוסט גיבש עד שנת 1914 רעיונות על קיומה של "עיר אבודה", שכינה אותה "Z", אי שם באזור מאטו גרוסו בברזיל. הוא תיאר כי פעם הייתה קיימת תרבות מורכבת באזור האמזונס ושייתכן כי חורבות מבודדות שרדו. פוסט מצא גם מסמך המכונה "כתב יד 512", ושכן בספרייה הלאומית של ריו דה ז'ניירו. הוא האמין שזהו מסמך של מתיישב פורטוגזי, שכתב שבשנת 1753 כי גילה את חורבותיה של עיר עתיקה שהכילה קשתות, פסל ומקדש עם הירוגליפים. העיר מתוארת בפירוט רב מבלי לספק את המיקום המדויק. עיר זו הפכה ליעד משני עבור פוסט, אחרי היעד המרכזי - מציאת שרידי "Z".

בתחילת מלחמת העולם הראשונה חזר פוסט לבריטניה לשרת בצבא כקצין מילואים בתותחנים והתנדב לתפקיד בפלנדריה, ופיקד על חטיבת ארטילריה אף על פי שהיה כמעט בן 50. הוא הועלה לדרגת סגן אלוף ב־1 במרץ 1918. הוענק לו עיטור על השירות המצוין ביוני 1917.

לאחר המלחמה חזר פוסט לברזיל ללמוד על חיות הבר והארכאולוגיה המקומיים. בשנת 1920 עשה ניסיון לבדו לחפש את העיר "Z", אך סיים את החיפוש לאחר שסבל מקדחת.

סרט שיצא בשנת 2016 על פרסי פוסט בשם ״העיר האבודה Z״[עריכת קוד מקור | עריכה]