טיוטה:טוקסידו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דשים מחודדים

טוקסידו הוא סוג מיוחד של חליפה הנלבש בקוד הלבוש עניבה שחורה (קוד לבוש חצי רשמי לגברים אחרי שש בערב). הוא נבדל ממנה בכך שיש לו דשים מחודדים או דשי צעיף, הוא חסר פתחי אוורור והדשים שלו עשויים ממשי, סאטן או גרוסגריין שחורים, לעומת שאר החליפה שיכולה להיות גם בצבע כחול חצות (Midnight blue). יש לו גם פס משי בצד המכנס שמכסה את התפר בשם "גלאון". לרוב הוא עשוי מצמר, באופן מסורתי הוא בעל כפתור אחד, אך יכול להיות גם בעל שני כפתורים. הכיסים שלו צריכים להיות חסרי דש. המכנסיים צריכים להיתפר מאותו בד כמו הז'קט וללא מכפלת חיצונית.

ז'קט[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיס חסר דש
דשי צעיף
דשים מחורצים
סגירת קישור

הסוג המקורי והרשמי ביותר של טוקסידו הוא ז'קט בעל חזית יחידה (טור אחד של כפתורים), עם כיסים חסרי דש, בצבע שחור או כחול חצות (Midnight blue) ועשוי מצמר או מתערובת של צמר ואנגורה. בדים מודרניים יותר הם צמר מעורב בפוליאסטר או משי, למרות השימוש בבדים האלה, צמר הוא הטוב ביותר. עליו להיות חסר פתחי אוורור. הדשים עשוים ממשי סאטן, גרוסגריין וניתן לייצרם גם ממשי בהרטאה. הדשים הם דשי צעיף או דשים מחודדים כאשר הראשונים מעט פחות רשמיים. ודשים מחורצים שייכים במיוחד לחליפות רגילות. הכפתורים לרוב יהיו מכוסים בבד בצבע תואם לזה של המקטורן או בזה של הדשים. על שרוולי המקטורן אמורים להיות ארבע כפתורים. חזית המקטורן (בהנחה ויש לו טור אחד של כפתורים) אמורה להיות בעלת כפתור אחד או סגירת קישור כדי להראות כמה שיותר מהחולצה.סגירת קישור היא השיטה הישנה יותר, ונפוצה בממלכה המאוחדת.

מעיל ארוחת ערב בצבע שנהב

הכיסים החיצוניים צריכים להיות חסרי דש. מעילי אחורת ערב בצבע שנהב מיעודים ללבישה באקלים חם, הדשים שלהם עשוים מאותו חומר כמו שאר המקטורן, ולא ממשי כמו באחיהם השחורים