לדלג לתוכן

טיוטה:כימרת רפאים מנוקדת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןטיוטה:כימרת רפאים מנוקדת
מיון מדעי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כימרת רפאים מנוקדת (Hydrolagus colliei) היא מין לסוג hydrolagus. לעיתים קרובות נראית על ידי צוללנים בלילה בצפון-מערב האוקיינוס השקט. הכימרה מטילה ביצים על אזורים בוציים או חוליים. למרות שהיא בעיקר מין של מים עמוקים, היא מופיעה גם במים הרדודים יותר בחלק הצפוני של תפוצתה.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנקבות מגיעות ל־97 סנטימרים, הרבה יותר גדולה מהזכר. לכימרות הללו יש עור חלק וחסר קשקשים שצבעו כסוף-ברונזה, לרוב עם גוונים נוצצים של זהב, כחול וירוק. סנפירי החזה שלהן גדולים ומשולשים ובעלי קצוות קהים.יש להן קוץ ארסי הממוקם בקצה המוביל של סנפיר גבן, המשמש להגנה. היא אינה מהווה סכנה רצינית לבני אדם, אך עלולה לגרום לפצעים כואבים. [1] זנבה של הכימרה המנוקדת מהווה כמעט מחצית מאורכה הכולל ודומה מאוד לזנב חולדה (מכן שמו האנגלי spotted ratfish). גופה של כימרה זו נתמך על ידי סחוס ולא על ידי עצם. יש לה חוטם בצורת מקור ברווז ופנים דמויי ארנב. הפה קטן ומכיל זוג אחד של שיניים תחתונות, ושני זוגות בלסת העליונה. בניגוד לכרישים, שיש להם שיניים חדות הניתנות להחלפה בקלות, שיני הכימרה המנוקדות הן בצורת צלחת והן קבועות, מה שמסייע להם לטחון את טרפה . [2] למרות שהלסתות שלהן רכות והפה קטן יחסית, יש להן את כוח הנשיכה הגדול ביותר שנמצא בתת-המחלקה- כסויי זימים, מה שתומך ביכולתן לצרוך טרף גדול. עיניהן הגדולות בצבע ירוק אמרלד, מסוגלות להחזיר אור, בדומה לעיניים של חתול ומשמשות לרעיה בלילה.

מזון[עריכת קוד מקור | עריכה]

כימרת הרפאים המנוקדת שוחה באיטיות מעל קרקעית הים בחיפוש אחר מזון. מיקום האוכל נעשה על ידי ריח. תקופת הציד הרגילה שלהן היא בלילה, כאשר הן עוברות למים רדודים. הן נותות במיוחד למאכלים פריכים כמו סרטנים וצדפות. מלבד אלה, כימרת הרפאים ניזונה גם משרימפס, תולעים, דגים קטנים, וכוכבי ים. המינים הידועים הטורפים את כימרות הרפאים המנומרות הם גלאורינוס גלאוס, קוצן נקוד, לשונון פסיפי וטורפים ימיים.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Akmajian, A.M.; Lambourn, D.M.; Lance, M.M.; Raverty, S.; and Gaydos, J.K. (2012).
  2. ^ .