טיוטה:מהלכים תמימים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ הפקה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

מהלכים תמימים
Searching For Bobby Fischer
הפוסטר של הסרט
הפוסטר של הסרט
מבוסס על החיים של ג'ושוע וייצקין
בימוי סטיבן זאיליאן
שחקנים ראשיים מקס פומרנק
ג'ו מנטניה
ג'ואן אלן
בן קינגסלי
לורנס פישבורן
מוזיקה ג'יימס הורנר
מדינה ארצות הברית
הקרנת בכורה 8 בנובמבר 1993
שפת הסרט אנגלית
סוגה דרמה
תקציב ‏12,000,000$
הכנסות ‏7,266,383

מהלכים תמימים (באנגלית: Searching For Bobby Fischer) הוא סרט קולנוע אמריקאי, מסוגת דרמה שנכתב על ידי סטיבן זאיליאן בכיכוב מקס פומרנק, ג'ו מנטניה, ג'ואן אלן, בן קינגסלי, וגם לרונס פישבורן, הסרט מבוסס על חיי שחמטאי צעיר ג'ושוע וייצקין ששוחק על ידי פומרנק, וגם לקח השראה מהספר של אביו של ג'ושוע, פרד.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הילד בן השבע ג'ושוע וייצקין מתפעל משחקני שחמט בכיכר וושינגטון. אמו של ג'וש, בוני, בהתחלה לא מחבבת את התעניינות של ילדה, בגלל שהמשחקים בכיכר כוללים הימורים לא חוקיים, אבל בסופו של דבר נותנת לו לשחק משחק ב5 דולר. למרות שג'וש הפסיד, בוני מופתעת שג'וש מבין את כללי המשחק, למרות שאף פעם לא לימדו אותו אותם. שחקן אחר בפארק, וויני ליברמור, אומר לבוני שיש לג'וש כישרון מיוחד במשחק.

אביו של ג'וש, פרד, מבקש גם לשחק משחק נגד ג'וש, ומנצח אותו בקלות. אך מתברר שג'וש מפסיד בכוונה בשביל לא לפגוע באביו, כשפרד מבקש מג'וש לשחק משחק אמיתי, ג'וש מנצח בקלות.

וויני וג'וש מתיידדים, וויני הופך להיות המורה של ג'וש לשחמט. פרד מבקש מברוס פנדולפיני להיות המורה. ברוס מחבב את ג'וש, אבל מלמד אותו שיטות חדשות ונוגד את כל מה שוייני לימד אותו. גם ברוס לא אוהב שג'וש מוציא את המלכה מוקדם מדי, ומזהיר את פרד שמהלכים כאלה יכולים להרוס לו את כל המשחק.

למרות העצה של ברוס, פרד לוקח את ג'וש לטורניר שחמט. ג'וש מנצח; שזה הראשון משורה של ניצחונות מבחינת ג'וש. פרד מפתח אובססיה לא בריאה על קריירת השחמט של ג'וש שגורם לריב בין פרד, בוני, והמורה בבית ספר. ג'וש עצוב מהשינויים אצל אבא שלו מתחיל להפסיד בכוונה בטורנירים.