טיוטה:מחלקת המתים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם. עריכה

מחלקת המתים (נקרא גם שוטרים מעולם אחר) הוא סרט קומדיה-פעולה בדיוני אמריקאי משנת 2013 בכיכובו של ג'ף ברידג'ס וראיין ריינולדס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קציני משטרת בוסטון, הבלש סמל ניק ווקר וסגן הבלש בובי הייז מגלים כמה רסיסי זהב בעת תפקידם וגונבים אותם. ניק טומן את חלקו מתחת לשתיל עץ תפוז בגינה שלו; אשתו, ג'וליה, חושבת שהעץ הוא מתנה מפתיעה ומזכירה עד כמה היא מרוצה מחייהם המשותפים. ניק מבין שהם לא צריכים את הזהב, ומחליט להגיש אותו כראיה. במהלך פשיטה מאוחר יותר, הייז אומר לניק שהוא לא יכול לתת לו להסתובב בזהב, והורג את ניק, מה שגורם לקרב יריות כדי לכסות על הרצח. הזמן נעצר סביב ניק והוא נמשך למערבולת בשמיים. אך לפתע נמשך לחדר רגע לפני שהוא מגיע לראש המערבולת.

בחיים שלאחר המוות, ניק מגלה שהוא מתמודד עם ארור נצחי בגנבתו. כמו כפרה, ניק גוייס אף הוא עבור RIPD (מחלקת המנוחה לשלום), שאחראי למציאה והחזרת נשמות שמסרבות להמשיך הלאה לעולם הבא. ללא נשמה, נשמות אלה הופכות ל"דדוס", (מפלצות המתחפשות לבני אדם,) וכשנשמתן מתחילה להירקב, הסביבה נרקבת סביבן. הוא שותף עם Roycephus "Roy" Pulsipher, לשעבר חייל המרשל האמריקני והאיחוד במלחמת האזרחים האמריקאית.. התחנה הראשונה שלהם היא בבית קברות, לצפות בהלווייתו של ניק, וניק מנסה להודיע ​​לנוכחותו בפני ג'וליה אך אינו מוכר. רוי מסביר כי קצינים ב- RIPD מקבלים זהויות והופעות חדשות כדי למנוע מהם לחשוף כי החיים שלאחר המוות קיימים; ניק מופיע כגבר סיני זקן ואילו רוי מופיע כאישה בלונדינית יפהפייה.

במשימתו הראשונה בשטח, ניק מסייע לרועי לחקור חשד לדדו ומגלה כי העבריין מחזיק בזהב כמו שהוא והייס גנבו. ניק ורועי מגישים את הזהב כראיה לפני שהם מבקרים אצל אחד המודיעים של רוי. ניק מרמה את המלשין לחשוף את הייז כקשר שלו. הם עוקבים אחרי הייז לביתו הישן של ניק, שם הוא "מגלה" את הזהב הגנוב של ניק. רוי וניק עוקבים אחר הייז ומתבוננים בו מוסר את הזהב לדדו אותו הם עוצרים וחוקרים. הדדו משתלט עליהם, לוקח את הזהב והופך למפלצת ענקית שמובילה אותם במרדף בעיר שמושכת את תשומת ליבם של בני אדם רגילים וגורמת לבהלה. כאשר השניים חוזרים למטה RIPD, הודיעו למפקד מילדרד פרוקטור על ידי "ענייני נצח, ששברי הזהב שמצאו הם חלק מכלי נשק קדום שנקרא "מטה יריחו", שבכוחו להפוך את זרימת הנשמות מכדור הארץ לחיים שלאחר המוות. היא גם מקבלת הוראה לסלק את רוי וניק מהתיק ולהשהות אותם משירות פעיל עקב החשיפה שנגרמה על ידי השתוללות המפלצת.

רוי וניק מתווכחים, וניק עוזב בעצמו כדי לנסות שוב לחשוף את עצמו בפני ג'וליה, אך היא לא מזהה אותו בגלל זהותו הנוכחית ובורחת. רוי נפגש שוב עם ניק הם מתווכחים, אך לבסוף הם סולחים אחד לשני ומחליטים לעבוד יחד כדי לעצור את כל מה שהייז מתכנן. הם מגלים כי הייז הוא דדו ועוצרים אותו, אך פריט שהוחרם ממנו מקפיא את כל המחלקה. הייז וקבוצת דדואים בורחים עם שאריות הזהב ומרכיבים את "מטה יריחו", בכוונה להשתמש בו כדי להישאר בעולם החי ללא הגבלת זמן. הייז לוקח את ג'וליה כבן ערובה ודוקר אותה כהקרבה אנושית הכרחית להפעיל את הצוות. ואז פולסיפר הורס את צוות יריחו, וניק מתנקם בהייס. בגלל הקרבתה, נפצעת ג'וליה ומתקרבת למוות כדי לראות את ניק כמו שהוא נראה באמת. הם מתפייסים וחולקים פרידה דומעת, כשניק מעודד את ג'וליה להמשיך לחיות עבור שניהם.

מאוחר יותר, פרוקטור מודיע לניק שג'וליה תחיה. היא מחזירה את שניהם למלואם, אם כי היא מוסיפה 53 שנה לתקופת כהונתו של רוי ב- RIPD בשל חיבתה החשופה כלפיו. כפרס, רוי מעניק לניק גם הופעה חדשה, אך הוא נחרד לגלות שהוא של צופית.

הצלחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נחל כישלון מסחרי גדול, היות ורווחי הסרט היו 78 מליון דולר בתקציב של 130 מליון דולר.