לדלג לתוכן

טיוטה:מנשה רוזנפלד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דר' מנשה רוזנפלד
דר' מנשה רוזנפלד

ד"ר מנשה רוזנפלד הוא רופא ישראלי. עוסק, בין היתר, בתחום הרפואי, בהתמקדות ברדיותרפיה (הקרנות למיגור גידולי סרטן). יחד עם פרופ' אילן רון (אונקולוג בכיר באיכילוב) ועם ד"ר דן שיפטר (פיזיקאי רפואי), הם פועלים מזה כשלוש שנים ברומניה להקמת מיזם משותף עם אוניברסיטת TMU בבוקרשט (אוניברסיטה ללימודי רפואה). השלושה ינהלו את מחלקת הרדיותרפיה ואיבחוני PET-CT. בין הגורמים בהקמת בית חולים אוניברסיטאי (Titu Maiorescu University of Bucharest) ברומניה.

קונסול כבוד של אל סלבדור בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוזנפלד הוא קונסול כבוד של אל סלבדור בישראל, גם שותף להקמת בית חולים אוניברסיטאי ברומניה ומחלקת הקרנות לסרטן, וגם משמש יועץ עסקי לפיתוח, ייזום, בקרה וניהול עסקי, נציג חברות בינ"ל. בתפקידו כקונסול ולאחר עבודת מחקר של כ-10 שנים (2001 – 2010) הצליח להביא להכרתו כ"חסיד אומות העולם" (על-ידי "יד ושם") של קונסול הכללי של אל סלבדור, בז'נבה, שוויץ (Jose A. Castellanos) במלחמת העולם השנייה שבפעילותו הציל מאות יהודים

כמו-כן, ד"ר מנשה רוזנפלד, בשיתוף עם הפרופ' אבי ריבקינד (הדסה עין כרם), עסקו בשדרוג לימודי הרפואה באוניברסיטת TMU וייעצו בהקמת ביה"ח האוניברסיטאי.

ד"ר מנשה רוזנפלד, הקונסול שהביא לחשיפת "חסיד אומות העולם" כמשימה לאומית של אל סלבדור.[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010, הגיע לישראל, לביקור רשמי, שר החוץ (דאז) של אל סלבדור.

שר החוץ הסלבדורי, HUGO MARTINEZ, ונתקבל אצל נשיא המדינה וכן אצל יו"ר "יד ושם" לטקס הרשמי של הענקת התואר "חסיד אומות העולם" לגיבור JOSE ARTURO CASTELLNOS.

קדמה לכך עבודה אישית, משך כ-10 שנים, של קונסול הכבוד של אל סלבדור בישראל, ד"ר מנשה רוזנפלד.

משרד החוץ הסלבדורי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרסום רשמי, פרסם את סיפור המעשה, בספר מיוחד הניתן לאח"מים ולכל דורש ובו מסמכים ותמונות אוטנטיות.

ד"ר מנשה רוזנפלד, אשר התמנה לקונסול כבוד של הרפובליקה של אל סלבדור בשנת 1999 ומכהן בתפקיד עד לעצם היום הזה, מספר כי מיד לכניסתו לתפקיד, הונח על שולחנו תיק ובו כ-5 מסמכים ובהם עדויות שונות של ניצולי שואה, המודים לאותו אדם כי הם חבים לו את חייהם.

בשנת 2002, הוזמן הקונסול ע"י שרת החוץ דאז, MARIA EUGENIA BRIZUELA DE AVILA כאורח משרד החוץ בו, בין היתר    ביקש את התערבותו של משרד החוץ, במציאת שארי משפחתו של JOSE ARTURO CASTELLANOS אשר בין השנים 1943 ועד תום מלה"ע השנייה, שימש כקונסול כללי של אל סלבדור בג'נבה (שוויץ).

אותו שם מסתורי (עד אז) שכנראה הציל יהודים במהלך מלה"ע השנייה, שכן האיש נפטר בשנת 1977.

ביתו, FRIEDA CASTELLNOS DE GARCIA, של האיש אותרה באותו ביקור ומכאן, היא מצטרפת לד"ר רוזנפלד לחשיפת סיפור המעשה.

במאמציו, הצליח הד"ר רוזנפלד לרתום את סגן הנשיא (2007), CARLOS CINTANILL SMIDT והלה מאשר פתיחת ארכיונים של אותה התקופה.

עובדות מתחילות לצוף וכל הנושא מתחיל לרתק גורמים רבים ולאותו הרגע, עדיין רב הנסתר על הנגלה.

שיטת עבודתו של הקונסול הכללי הייתה בהנפקת דרכונים ו-או תעודות אזרח של אל סלבדור.

המיוחד במסמכים אלו, שהדת איננו פרט במסמך וכן, בהנפקת המסמך ע"י הקונסול הכללי, המסמך הינו אוטנטי.

כך קורה, שכל יהודי שהיה מבוקש ע"י הגסטאפו, הציג את עצם היותו אזרח סלבדורני וכלל איננו יהודי.

עם הצגת עובדות אלו, הקונסול מצליח לשכנע את נשיא הרפובליקה ANTONIO SACA (פלסטינאי נוצרי במקורותיו) ובשנת 2008, הנשיא מורה על הקמת וועדה, בדרג של שגרירים, לתמיכה ועזרה לקונסול.

מתגבשת תמונה, כי אכן האיש זכאי להגשת בקשה להכרה כ"חסיד אומות העולם" ע"י "יד ושם".

בשלב זה, עם מינויו של שגריר ישראלי חדש (2008), כבוד השגריר מתניה כהן, ד"ר רוזנפלד מצליח לסחוף, גם את השגריר הישראלי לסיפור מרתק זה, אשר לא חוסך כל מאמץ וביחד, מניחים על שולחן הוועדה של "יד ושם" את כל הנדרש לקבלת העיטור "חסיד אומות העולם", אשר כאמור, JOSE ARTURO CASTELLANOS זכה בו לאחר מותו ובאיחור של כ-60 שנה.


כמובן שבמהלך השנים, פעילותו של ד"ר רוזנפלד, במסגרת עבודתו כקונסול הכבוד, עסק בפעילויות רבות ומגוונות, כאשר כגלויות והידועות:

  • משלוח של 2 מכולות עם ציוד אזרחי, לנפגעי רעידת האדמה (2001)
  • בזמן מבצע חומת מגן (2001), החליף את השגריר, שנקרא לשוב למולדתו, משך כ-3 חודשים, בהם ניהל את כל הנדרש, מול רוה"מ דאז, אריאל שרון.
  • הביא להקמת מרכז אונקולוגי ובו הקרנות למיגור גידולים סרטניים (2008).
  • חבר מן המניין בארגון קונסולי הכבוד של מדינת ישראל (1999-2023).
  • מזכיר איגוד לשכות המסחר ישראל אמל"ט (2008-2014).
  • נציג הסקטור הרפואי במשלחת הנשיא, מר שמעון פרס, לאזרבייג'ן וקזחסטאן (2009).
  • משמש כראש הוועדה לקשרי קהילה, בארגון קונסולי הכבוד של מדינת ישראל (2022).
  • סגן נשיא של לשכת היועצים העסקיים" (2012-2023).
  • מנכ"ל ושותף בחברת " אר.ד. מדיקל סרביסס" בע"מ, חברה להקמת מיזמים רפואיים בחו"ל, בתחום הרפואה הגרעינית (2019-2023).
  • כדוקטור במנהל עסקים, פרסם מאמרים רבים בתחום (2010-2023).

הקונסול של אל סלבדור הוכר כחסיד אומות העולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2002 מבקר ד"ר מנשה רוזנפלד בפעם הראשונה בעיר סאן סלבדור על-פי הזמנתה של שרת החוץ. חלק מהזמן של מטרת הנסיעה מוקדש לחקירה ופיענוח התעלומה שעל-פי שמועות הקונסול הכללי של אל-סלבדור Jose Arturo Castellnos שישב בשוויץ במלחמת העולם השנייה פעל להצלת יהודים. "מחקרי היה אמור לאשש או להכחיש עובדה זו.

בתום תהליך של כשמונה שנים עם עבודה מרתקת, כאשר מסייעים בידי בתו של הקונסול (שנפטר ב-1977), סגן נשיא אל סלבדור ואחר כך מצטרף נשיא אל סלבדור במאמץ. מפנה רציני חל כאשר בשנת 2009 מתמנה שגריר ישראל לאל-סלבדור מתניה כהן, שגם אותו הצלחתי לתרום למשימה זו – ובסופו של דבר, בשנת 2010 הוכר הקונסול Castellnos כחסיד אומות העולם.

לטקס ההכרה הרשמי, שהתקיים ביד ושם הגיע לישראל שר החוץ של אל סלבדור, Hugo Martinez, שביקר גם אצל נשיא המדינה.

סגן נשיא לשכת היועצים העסקיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2009 מצטרף ד"ר מנשה כחבר בלשכת היועצים העסקיים בישראל ושנה לאחר מכן מתמנה לראש ועדת קשרי חוץ, שבתפקידו זה, לאחר תה ליך ארוך, מצליח לכלול את הלשכה כחברה מלאה בלשכת היועצים הבינלאומית ICMCI. ב-2011 הוא מתמנה לתפקיד סגן הנשיא תפקיד אותו הוא ממלא עד היום.

ב-2009 יוצא מנשה רוזנפלד במשלחת של 30 אנשים עם נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס לאזרבייג'ן ולקזחסטן, כנציג חברה רפואית וכנציג של "מרכז רפואי רבין" בתחומי ההקרנות לסרטן. בימים אלה, הוא מתכנן יחד עם פרופ' אילן רון (אונקולוג) לעבוד על הפוסט דוקטורט שלו במחקר על " עידן הפוסט גלובל וילג'" ובמקביל, "הקשר הישיר שבין הגוף והנפש להתפתחות סרטן".