טיוטה:משרד מנהל הסייבר הלאומי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משרד מנהל הסייבר הלאומי
Office of the National Cyber Director
בניין משרד ההנהלה ע"ש אייזנהאואר
בניין משרד ההנהלה ע"ש אייזנהאואר
מידע כללי
מדינה ארצות הברית
משרד אחראי משרד הרשות המבצעת של נשיא ארצות הברית
תאריך הקמה 2021
ראש קמבה וולדן
מטה מרכזי בניין משרד ההנהלה ע"ש אייזנהאואר
https://www.whitehouse.gov/oncd

משרד מנהל הסייבר הלאומיאנגלית: Office of the National Cyber Director, בקיצור: ONCD) מייעץ לנשיא ארצות הברית בנושא מדיניות ואסטרטגיה של אבטחת סייבר. משרד מנהל הסייבר הלאומי, הוקם על ידי הקונגרס בשנת 2021, והוא יחידה במשרד הרשות המבצעת של הנשיא בבית הלבן. המשרד אמון על הפיתוח של אסטרטגיית אבטחת הסייבר הלאומית של הנשיא. בנוסף גם המשרד מרכז את הגישה של הממשלה כולה ליישום אסטרטגיית אבטחת הסייבר הלאומית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקיד מנהל הסייבר הלאומי הוקם במסגרת חוק הסמכות ההגנה הלאומית לשנת הכספים 2021 בהמלצת ועדת ה-Cyberspace Solarium, פאנל מורשה של הקונגרס שהתכנס ב-2019 ובראשו הסנאטור של ארצות הברית אנגוס קינג והנציג מייק גלאגר. ממוקם במשרד ההנהלה של נשיא ארצות הברית, הוא מופקד על פי חוק ב"תוכניות ומדיניות שנועדו לשפר את עמדת אבטחת הסייבר של ארצות הברית, ... מאמצים דיפלומטיים ואחרים לפיתוח נורמות והסכמה בינלאומית סביב התנהגות מדינה אחראית במרחב הקיברנטי" ועניינים אחרים הקשורים לאבטחת סייבר.

ב-2 במרץ 2023 פרסם המשרד אסטרטגיית אבטחת סייבר לאומית.[1]

תפקידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשימה של המשרש היא לקדם את הביטחון הלאומי, שגשוג כלכלי וחדשנות טכנולוגית באמצעות התווית מדיניות אבטחת סייבר. בביצוע ההנחיה שלו, המשרד עובד בשיתוף פעולה הדוק עם הבית הלבן ושותפים בין-סוכנויות, כמו גם עם כל סוכנויות הממשל הפדרליות, בעלות בריתה ושותפות בינלאומיות של אמריקה, מלכ"רים, האקדמיה והמגזר הפרטי, על מנת לעצב ולתאם את מדיניות אבטחת הסייבר הפדרלית. בהנחיית חזונו של הנשיא, כפי שנוסחה באסטרטגיית אבטחת הסייבר הלאומית, המשרד פועל ליצירת עולם מקושר יותר שוויוני, בטוח וגמיש שבו כל אמריקאי יכול לשגשג ולשגשג.[1]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Office of the National Cyber Director, The White House (באנגלית)


קטגוריה:משרד הרשות המבצעת של נשיא ארצות הברית קטגוריה:אבטחת מידע