טיוטה:נערה חשמלית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה ציבורית על נערה חשמלית. אתם מוזמנים להשתתף בעריכתה.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה ציבורית על נערה חשמלית. אתם מוזמנים להשתתף בעריכתה.
נערה חשמלית

נערה חשמלית, בחורה אמיתית
בתוך עולם מוזר
נערה חשמלית, לא ילדה בכיינית
מסביב הכל מואר, עוד הזמן יעבור
אי אפשר לעצור, אני כאן לתמיד

נערה חשמלית הוא שיר פסטיגל שנכתב על ידי סהר חגי, הולחן על ידי ניצן קייקוב ובוצע על ידי דנה פרידר.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכתב במקור למופע הפסטיגל בשנת 2007 והיה השיר הראשון בתחרות השירים של המופע באותה השנה, השיר סיים במקום השני בתחרות השירים באותה השנה, פרידר עצמה השתתפה בפסטיגלים נוספים מאז המופע שהיה לפסטיגל הראשון שלה. השיר מדבר על ילדה חשמלית ועל שגרת הנעורים הרובוטים שלה.

פסטיגל 2020[עריכת קוד מקור | עריכה]

לרגל חגיגות 40 שנה למופע הפסטיגל שנערכו בחנוכה 2020 במופע מקוון עקב מגפת הקורונה הפקת הפסטיגל החליטה לבקשת מעריצי המופע להחזיר כוכבי עבר שישתתפו במופע חגיגי לצד כוכבי המופע באותן שנים. ביניהם פרידר שהייתה מבוקשת מאוד מצד המעריצים וחזרה לפסטיגל השישי שלה.

אתר הנוער פרוגי פרסם לראשונה על חידוש השיר ושובה של פרידר למופע ופרידר אישרה בחשבון באינסטגרם שלה על חידוש השיר. במסגרת המופע חידשה את השיר כחלק ממחרוזת שירי פסטיגל שהיה בדגש על חגיגות 40 למופע. פרידר אף השתתפה במספר שירים נוספים באותו המופע.

הצלחת השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות חזרתה של פרידר למופע בשנת 2020 וחזרתו של השיר הועלו ביצועים רבים של מעריצים רבים של דנה פרידר ביניהם ידוענים ביצועים של השיר ופרידר עצמה זכתה לתיוגים רבים, בשנת 2021 פרידר התחתנה עם בן זוגה אריאל פרדו ובמסגרת החתונה ובמסיבת רווקות שאירעה לפני כן, הושמע השיר והועלו סרטונים של פרידר רוקדת לצלילי השיר לצד חברים ששרים לצידה את השיר.

קטגוריה:שירי פסטיגל קטגוריה:שירי ילדים קטגוריה:שירים בעברית