טיוטה:סטיב קופר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סטיב קופר - (נולד ב-10 בדצמבר 1979) *הוא כדורגלן עבר המאמן בהווה את קבוצת נוטינגהאם פורסט מהפרמייר ליג.

פסקת פתיח המתארת את נושא/נשוא הערך.

כאן יופיע תוכן הערך. ניתן לחלק זאת באמצעות כותרות כדלהלן.

קריירה כשחקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קופר נולד בעיירה פונטיפריד שבווילס, לאב ששימש כשופט כדורגל. בתור ילד אהד קופר את ליברפול.

בקריירה המקצוענית שלו קופר שימש כשחקן הגנה. קופר התחיל לשחק בקבוצה הולשית רקסהאם שמשחקת בליגות האנגליות, אולם את מרבית הקריירה שלו עשה

בליגה הולשית אשר נחשבת לאחת הליגות החלשות באירופה.

קריירה כמאמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההתחלה

עוד ככדורגלן פעיל קופר החל לאמן בקבוצת הילדים של רקסהאם, ובגיל 27 השיג את רישיון האימון הרשמי של אופ"א והפך לאחד מהמאמנים הצעירים המוכרים רשמית באירופה. קופר התקדם בקבוצות הנוער של רקסהאם עד ששימש כמנהל האקדמיה של המועדון. ב-2008 קופר מונה למאמן בקבוצה עד גיל 12 של ליברפול וביצע התקדמות עד לתפקיד מאמן הקבוצה עד גיל 18 של ליברפול. כמאמן הקבוצה קופר פיתח מספר שחקנים אשר יהפכו לשחקנים מובילים בכדורגל העולמי כגון: ראחים סטרלינג וטרנט אלכסנדר ארנולד.

הנבחרות הצעירות של אנגליה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2016 קופר מונה למאמן הנבחרת עד גיל 16 של אנגליה. ב-2017 מונה למאמן הנבחרת עד גיל 17והדריך אותה באליפות העולם שנערכה בהודו. נבחרת אנגליה זכתה בטורניר לאחר נצחון על נבחרת ספרד שניצחה אותם באליפות אירופה באותה שנה. כמאמן הנבחרת קופר פיתח שחקנים כגון: פיל פודן וג'יידון סאנצ'ו. ב-2018 קופר הוביל שוב את הנבחרת באליפות אירופה אשר הודחה בשלב חצי הגמר.

סוונסי סיטי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2019 קופר מונה לראשונה בקריירה למאמן קבוצת בוגרים וחתם בסוונסי סיטי הולשית המשחקת בליגת המשנה באנגליה. בחודש אוגוסט קופר זכה בתואר מאמן החודש בליגה לאחר פתיחה מרשימה של 16 נקודות מתוך 18. סוונסי סיימה את עונת 2019/2020 בפלייאוף העלייה לפרמייר ליג בו הפסידה בחצי הגמר לברנטפורד. בעונת 2020/2021 סוונסי שוב הגיעה לפלייאוף הצ'מפיונשיפ שם ספגה הפסד בגמר לברטנפורד. ביולי 2021 קופר עזב את הקבוצה.

נוטינגהאם פורסט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-21 בספטמבר 2021 קופר מונה למאמנה של נוטינגהאם פורסט מהצ'מפיונשיפ. כאשר מונה לתפקיד הקבוצה הייתה במקום האחרון בליגה. קופר עשה שינוי מאסיבי בקבוצה כאשר בסיום העונה סיימה במקום הרביעי והעפילה לפליאוף העלייה לפרמייר ליג. בגמר הפלייאוף שנערך בוומבלי פורסט גברה 1-0 על האדרספילד טאון ובכך הבטיחה את עלייתה לפרמייר ליג לאחר 23 שנים.


לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]