טיוטה:קארוי אוטאשי1

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תבנית {{אישיות}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

קארוי אוטאשי, מקודם שטראסרהונגרית: Utassy Károly; באנגלית: Charles Utassy) (?, 1831ניו יורק, ארצות הברית, ?) היה לוחם חופש יהודי-הונגרי-אמריקאי, עיסוקו האזרחי היה סוחר. אחיו הבכור היה פרידייש ג'רג' אוטאשי, אחיו הצעיר אנטל אוטאשי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קארוי אוטשי נולד במשפחה יהודית כאמצעי בין שלושה אחים. בגיל 17 הצטרף למלחמת העצמאות ההונגרית בשנים 1849–1948 (מהפיכת 1848 בהונגריה). לאחר כישלון מלחמת העצמאות הוא היגר ביחד עם אחיו תחילה למזרח, אחר כך לאירופה ובשנת 1860 לארצות הברית. הוא לחם בצד הצפון (האיחוד) במלחמת האזרחים האמריקנית והפך לסגן במשמר גריבלדי בעיר ניו יורק, שהתאחד מאוחר יותר עם גדוד החי"ר ה-39 של המתנדבים של ניו יורק. הוא השתתף בקרבות קשים רבים: קרב בול ראן הראשון (וירג'יניה), Gross Keys (וירג'יניה); גטיסבורג (פנסילבניה). ב-22 בספטמבר 1862 הועלה לדרגת סרן ושוחרר ב-31 במאי 1863.

מאמרים קשורים[עריכת קוד מקור | עריכה]


{מיון רגיל:אוטאשי, קארוי} קטגוריה:יהודים הונגרים קטגוריה:מהגרים מהונגריה לארצות הברית קטגוריה:אנשי עסקים יהודים אמריקאים קטגוריה:אנשי צבא יהודים קטגוריה:יהודים אמריקאים קטגוריה:אנשי צבא האיחוד קטגוריה:קצינים וחוגרים בצבא ארצות הברית קטגוריה:אמריקאים שנולדו ב-1831

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Lincoln's Hungarian Heroes - גיבורי לינקולן ההונגרים; השתתפותם של ההונגרים במלחמת האזרחים, 1865-1861 / מאת אדמונד ושווארי. וושינגטון; הפדרציה הרפורמית ההונגרית של אמריקה, 1939. קארוי אוטאשי ראה עמוד 84, (באנגלית) ו(בהונגרית) .
  • אישטוואן קורנל וידה: מווילאגוש לאפומטוקס: הונגרים במלחמת האזרחים האמריקנית. בודפשט, 2011. קארוי אוטאשי ראה עמוד 215.