טיוטה:קרב אבטחה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קרב אבטחה (Krav Avtaha) היא אמנות לחימה-אבטחה ישראלית חדשה, שמטרתה פיתוח יכולות לחימה טקטיות להגנה עצמית. השיטה מבוססת על תורת הלחימה והאבטחה של היחידה הממלכתית לאבטחת אישים ומשלחות בשב"כ (יחידה 730), והיתרון שלה הוא בהתאמה בין שיטת האבטחה השמורה לראש הממשלה ומנהיגי העולם לבין הצרכים והיכולות של האדם הממוצע. קרב אבטחה מספק מענה לחימתי-הגנתי עבור האזרח ומשפחתו או עבור מעסיק ועובדיו. זו שיטת הגנה עצמית המשלבת מרכיבי אבטחה אשר אינם ידועים לאזרח הרגיל. אימון קרב אבטחה מבוצע בביתו או במקום העבודה של האדם, ובניגוד לאמנויות לחימה אחרות, מאפשר מתן מענה הגנתי אחרי אימון אחד.

קרב אבטחה מותאם ליכולות הגופניות של האדם ולצורכי האבטחה של משפחתו ועובדיו. אימון קרב אבטחה הוא בעיקרו טקטי ואינו בהכרח כולל אימוני לחימה פיזיים. האימון כולל ביצוע סקר איומים אישי ובניית תוכנית אבטחה המיועדת רק עבור האדם ומשפחתו. בהתאם לתוכנית זו לומד האדם כיצד לשלב בפשטות מרכיבי אבטחה שונים וכיצד להפוך את מקום המגורים ומקום העבודה ליתרון במקרה של איום או במקרה חירום.

עיקרי השיטה

קרב אבטחה הוא שילוב בין קרב מגע, תורת הלחימה של שירותי הביטחון הישראלים ושיטת האבטחה של היחידה לאבטחת אישים. אבטחה אישית מסוג זו השמורה רק לראשי המדינה ומנהיגי העולם כוללת מרכיבים רבים בהם אבטחה בתנועה, אבטחה במקום המגורים הזמני או הקבוע, אבטחה באירוע, אבטחה בהליכה ועוד, זאת בנוסף לשת"פ בין כוחות ויחידות מיוחדות כגון חבלה, ימ"מ ופעילות סמויה. תוכנית האבטחה מבוססת על האיומים השונים וכוללת פרטים רבים בהתאם לאופי המקום וסוג הפעילות. צורכי האבטחה של האזרח הממוצע שונים במהותם מאלו של בעלי התפקידים הציבוריים ומאלו של אנשים פרטיים בעלי חשיפה תקשורתית. קרב אבטחה מספק מענה ייעודי לכל אדם בהתאם לנתונים הבלעדיים עבורו. השיטה מספקת לראשונה גישה עבור שיטות אבטחה וידע טקטי היכול לשרת כל אחד.

קרב אבטחה מציע רמה שונה של אימוני לחימה טקטית, חמושה או לא חמושה, והוא מתאים עבור אנשים מיומנים ולאדם חסר ניסיון. אמנות אבטחה זו מאפשרת שילוב עם אמנויות לחימה אחרות, ועל ידי שילוב עם שיטות האבטחה של שירותי הביטחון הישראלים מאפשרת מוכנות הגנתית גבוהה יותר ומתן מענה כולל יעיל.

אימוני קרב אבטחה יכולים להתבצע עם אדם בודד או עם קבוצה של אנשים קרובים. האימון מבוצע על פי התרחישים השונים הרלוונטיים לאדם והמקום בהתאם לאיומים האישיים ולאיומים האמיתיים הקיימים בסביבה. קרב אבטחה מספק לציבור הרחב שיטות אבטחה ולחימה טקטית מובחרות בחבילה אישית מותאמת.

קרב אבטחה פותח לשוק האזרחי על ידי א', בעברו ראש חולית האבטחה של ראשי הממשלה וראש מדור תורה ולחימה ביחידה.

עקרונות השיטה

  • היכרות – מקום המגורים ומקום העבודה הם "מגרש הבית". למד כיצד לנצל זאת לטובתך כנגד יריב מזדמן או בזמן אירוע ביטחוני המתרחש בקרבתך.
  • מניעה – למד פעולות והתנהגות מונעת כדי להימנע מהרחבת מעגל האיומים והסכנה לאנשים החשובים עבורך.
  • הרתעה –תחבולה והונאה יכולים לשמש כמענה לאיום גם כאשר אין לאדם מענה כולל.
  • אבטחה – שיטת "מעגלי האבטחה" לאיתור האיום הרחק מהאדם והמקום המאובטח, והכנת תוכנית אבטחה ברורה הנותנת מענה וקובעת את דרכי הפעולה במקרה חירום.
  • לחימה – פעל בנחישות לנטרול היריב ביחס למיקומם של בני משפחתך, חבריך ועובדיך.

ראו גם:

קרב מגע

היחידה הממלכתית לאבטחת אישים ומשלחות

[[[:en:Krav Maga|Krav Maga]]]

קישורים חיצוניים:

[1]