טיוטה:קרן השקעות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קרן השקעות היא ישות המשקיעה את כספם של קבוצת משקיעים יחד. קרנות השקעה הן מוצרי פיננסי שנוצרו במטרה לאסוף הון של משקיעים, ולהשקיע את ההון הזה ביחד באמצעות תיק של מכשירים פיננסיים כגון מניות, אג"ח וניירות ערך, ועוד.

לקרנות השקעה תפקיד מכריע בהקלת צבירת החיסכון האישי, בין אם להשקעה או לפרישה לפנסיה. כמו כן, הן מאפשרות חסכונות מוסדיים ואישיים להשקיע את משאביהן בחברות ובפרויקטים התורמים לצמיחה כלכלית ולתעסוקה.

קיימים סוגים רבים של קרנות השקעות. לדוגמה, קרן השקעות פרטיות.

יתרונות וחסרונות קרן השקעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יתרון לגודל

מנגנון הקרן[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקרן השקעות יש חשבון בנק שאליו מפקידים המשקיעים את כספם לאותו חשבון. לקרן מנהלי השקעות הקונים נכסים בעזרת הכספים שהופקדו. לדוגמה מנהלי השקעות בקרן נדל"ן ירכשו בעלות על אדמות ומבנים באמצעות הכספים שהופקדו.

המשקיע, על מנת יוכל להוכיח שהוא אכן השקיע בקרן, מקבל מניות מהקרן ביום שבו השקיע את כספו בקרן (לעיתים נעשה שימוש במושג יחידות במקום מניות). נתח המניות שמקבל המשקיע מתוך הסך כל המניות של הקרן, ביום ההשקעה, שווה לנתח הכסף שהעביר לקרן ביחס לסך שווי הקרן.

המשקיע שבבעלותו מניות של קרן יכול למכור את מניותיו למשקיע אחר. ערך המניות נקבע לפי ערך סך הנכסים של הקרן (פחות התחייבויות הקרן. כלומר, פחות חובות הקרן). אם ערך הנכסים עלה בין מועד הקניה של מניות הקרן למועד המכירה של מניות הקרן, אז המשקיע מרוויח. ב"קרן פתוח" (לעומת "קרן סגורה") ניתן למכור את המניות חזרה לקרן (מכירה חזרה לקרן נקראת גם "פדיון" המניות). סכום כסף שעל הקרן לשלם למשקיע עבור מניותיו נקבע על ידי שווי של הקרן. את השווי לצורך פדיון מחשבים רואי החשבון של הקרן. שווי לשם פדיון נקרא "שווי הנכסים נטו" של הקרן. "שווי בנכסים נטו" של הקרן שווה לסך ערך כל הנכסים בקרן פחות (נטו מ) שווי סך כל ערך ההתחייבויות של הקרן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קרן השקעות בוויקישיתוף


קטגוריה:קרנות השקעה