טיוטה:שרון נהרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נולד ב-15 ספטמבר 1972 בתל אביב והוא נמנה על בכירי עורכי הדין בתחום הפלילי ועבירות הצווארון הלבן ומהבולטים בהם. במהלך הקריירה המשפטית יצר תקדימים שעד היום משמשים כהלכה בין היתר בנושאים דוגמת בעת ביקורים של עצירים- עורכי דין וכן בכל הקשור להפעלת מדובבים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרון נולד בתל אביב בקריה בן לגבי וחנה. אביו היה בעל קונדיטורית עוגתי. סבו של שרון, יהושוע נהרי כיהן כראש התאחדות הסוחרים עד לשנת 1994 בה נפטר. בצבא שירת באגף המודיעין בקריה.

את לימודי המשפטים שלו, עשה שרון באוניברסיטת שפילד שבאנגליה בשנת 1993. לאחר שסיים את לימודיו בשנת 1996, חזר לארץ והחל התמחות במשרד עורכי הדין משה, לין, יעקב בתחום האזרחי, מסחרי הנדל"ן והנזיקין .

ב -1997 החל שרון את דרכו כעו"ד כשהשתלב בשורות הסנגוריה הציבורית, שם היה שותף להישגים משפטיים רבים, תקדימים משפטיים בבית המשפט העליון וזיכויים.

בשנת 1998 עבר קורס קצינים משפטיים במילואים ושימש כתובע בפרקליטות הצבאית.

בשנת 1998 פתח שרון נהרי משרד עצמאי ומאז מייצג לקוחות פרטיים.

תקדימים משפטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין התקדימים המשפטיים עליהם חתום שרון הוא תיק יוני אלזם-זיכוי בבית המשפט העליון בתיק רצח בשנת 2005. פסיקה אשר הפכה למורת דרך במשפט הפלילי ונלמדת באוניברסיטאות בכל הארץ. הפסיקה הגדירה מחדש את הכללים להפעלת מדובבים במשטרה, תרגילי חקירה ומניעת מפגש עו"ד-לקוח. תיק זה מהווה את אחת אבני היסוד של הדין הפלילי בישראל ומהווה מקרה בוחן באוניברסיטאות בכל הקשור למה מותר ומה אסור לעורכי דין ותרגילי חקירה למדובבים

תקדים משפטי נוסף בנושא נקבע בפרשת "המחבל היהודי" בה שרון טען כי לא ניתן למנוע מפגש עו"ד-לקוח, גם בעבירות ביטחוניות.

תקדים משפטי חשוב אחר של שרון הוא פסילת ראיית DNA בתיק איתן פרחי שהואשם בשנת 2008 בעבירות אונס, מעשה סדום, מעשה מגונה בנסיבות מחמירות ועבירות נלוות של הדחה בחקירה שוד ופריצה. שרון טען כי המשטרה הפרה את הבטחתה שלא תעשה שימוש בדגימה שמסר איתן בהסכמה אלא לצרכי חקירת הרצח בה היה חשוד. הפרת ההבטחה הובילה במקרה זה לפגיעה בשתי זכויות יסוד – הזכות להליך הוגן והזכות לפרטיות. מסיבה זו החליט בית המשפט העליון לבטל את הראייה. 

עוד תקדים מפשטי אותו קבע עו"ד שרון נהרי הוא הנושא סעיף 30 לחוק הבזק העוסק במהי הטרדה בטלפון ומתן פיצוי למתלוננת אלינור ארהר. לראשונה קבע בית המשפט כי על חברה לפצות אדם פרטי שתבע בגין הטרדה.

במהלך השנים ייצג שרון אישיים ציבוריים וידוענים בעבירות פליליות ועבירות צווארון לבן ו/או היה חלק מצוות ההגנה ביניהם, נשיא המדינה משה קצב, הרב אליעזר ברלנד בתיק ההסגרה כנגדו מהולנד לישראל,  שחרור הזמר המפורסם מכוכב נולד בפרשית האונס, ראש מועצת עמנואל עזרא גרשי, רפי רפאלי אביה של הדוגמנית בר רפאלי, רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]